یکی از مشکلات رایج در بانوان که باعث نارضایتی در آنان می شود و گاهی نیز باعث خجالت می گردد، رشد موهای کشاله ران است. رشد مو در این ناحیه به دلایل مختلفی ایجاد می شود که به چند مورد از آن می پردازیم.

 

موهای کشاله ران

 

دلایل ایجاد موهای زائد

سندرم تخمدان پلی کیستیک

PCOS یا سندرم تخمدان پلی کیستیک از بیماری های شایع در زنان است که موجب ایجاد موهای زائد در نواحی مختلف صورت و بدن می شود. PCOS سبب کیست های خوش خیم روی تخمدان می شود و این موضوع روی هورمون ها تاثیر گذار است. از دیگر عوارضی که این بیماری ایجاد می کند می توان به ناباروری، بی نظمی در قاعدگی، افزایش وزن، آکنه و ریزش مو اشاره کرد.

هیرسوتیسم

هیرسوتیسم یا پرمویی در زنان یکی دیگر از مشکلاتی است که افراد زیادی درگیر آن هستند. پرمویی دلایلی مختلفی مانند: ژنتیک و عدم تعادل هورمونی دارد.

مصرف برخی از داروها

استفاده از برخی داروها نیز موجب افزایش رشد مو در نواحی مختلف  صورت و بدن می شود، داروهایی مانند: ماینواکسیدیل، تستوسترون، سیکلوسپورین، استروئید های آنابولیک از دسته این داروها هستند.

اختلال در غده فوق کلیوی

این غده دقیقاً در بالای کلیه قرار دارد و وظیفه آن تولید هورمون است در نتیجه اختلال در آن موجب اختلال در تولید آندروژن شده و باعث بروز مشکلاتی مانند رشد موهای زائد می شود.

آناتومی موهای کشاله ران

کشاله ران دارای کیسه های کوچکی که فولیکول مو نام دارند می باشد که وظیفه رشد مو را بر عهده دارند. فولیکول های مو در کشاله ران با فولیکول های روی سر متفاوت است و به هورمون های جنسی پاسخ می دهد.

روش های درمان

ابتدا باید به پزشک مراجعه شود و بعد از بررسی های لازم علت ایجاد آن مشخص شود و در صورت ابتلا به مشکلات هورمونی فرد باید تحت درمان قرار گیرد، بعد از آن می توان از روش های سنتی مانند : شیو، اپیلاسیون و کرم های موبر استفاده کرد که البته روشی موقتی است و در مدت زمان کوتاهی موها مجدداً رشد کرده و به حالت اول بازمی گردد. روش دوم که یکی از بهترین روش ها برای از بین بردن موهای زائد است انجام لیزر می باشد. فولیکول مو در اثر لیزر آسیب دیده و رشد مو متوقف می شود.  دوره لیزر باید حتماً تکمیل شود و فاصله زمانی بین آن رعایت شود تا بهترین نتیجه حاصل شود.

تعداد جلسات مورد نیاز برای انجام لیزر موهای کشاله ران

تعداد جلسات با توجه به نوع پوست، مشکلات هورمونی و رعایت مراقبت های بعد از لیزر متفاوت است، اما معمولاً بین 6 تا 8 جلسه با فاصله 1 تا 2 ماه باید انجام شود و بعد از آن تنها سالی یکی دوبار انجام می شود.

یکی از دلایل ایجاد موهای کشاله ران یا  موهای زائدی که  در نواحی دیگر رشد می کند بلوغ است. مردان و زنان در هنگام بلوغ دچار تغییرات قابل توجه هورمونی می شوند و بدن  در این زمان هورمون های بیشتری تولید می کند. در مردان تستوسترون باعث رشد موهای زائد می شود و در زنان استروژن، بنابراین بعد از دوران بلوغ در قسمت هایی از بدن به طور طبیعی موهای زائد رشد می کند، در برخی افراد بیشتر و در برخی دیگر کمتر، این مساله از لحاظ سلامتی هیچ مشکلی برای افراد ایجاد نمی کند اما از لحاظ زیبایی و بهداشت ممکن است آزار دهنده باشد. همان طور که گفته شد بهترین راهکار برای رفع موهای زائد لیزر است. برای انجام لیزر حتماً به مراکز معتبر که دارای دستگاه های استاندارد هستند مراجعه کنید تا وقت و هزینه ای که صرف کرده اید بی نتیجه نماند.

کلینیک زیبایی آوان با در اختیار داشتن دستگاه های روز دنیا و استفاده از مواد مصرفی با کیفیت و دارای تاییدیه زیر نظر پزشکان متخصص و مجرب مجموعه، آماده ارائه خدمات زیبایی و درمانی به شما عزیزان می باشد. لطفاً جهت مشاوره و اطلاع از قیمت ها با شماره های درج شده در سایت تماس حاصل فرمائید.

برای مشاهده مقالات تقویت مو و درمان ریزش مو به سایت هیرآوان مراجعه فرمائید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.