با افزایش سن ، پوست دچار تغییراتی می شود و با ظاهر شدن چین و چروک و افتادگی پوست ،زیبایی چهره تحت تاثیر قرار میگیرد و البته عواملی دیگر مانند جای زخم یا جوش یا مشکلات پوستی متعدد ،ظاهر نازیبایی به پوست می دهد. روش ها و دستگاه های  زیادی برای جوانسازی پوست وجود دارد  که می توانند مشکلات پوستی را برطرف کنند. یکی از پر کاربرد ترین و پیشرفته ترین  آنها آر اف فرکشنال نیدلینگ (RF Fractional) است .

یکی از مزیت های آن سرعت بالای دستگاه و عملکرد آن می باشد. این روش جزء روش های کم تهاجمی محسوب می شود و بعد از انجام  کار می توانید به فعالیت های روزمره خود باز گردید. در این روش برای هر مراجعه کننده از سوزن های مخصوص  و سری  اختصاصی برای هر فرد استفاده می شود. در کلینیک آوان دستگاه جیسیس با مدل اولتراسل دارای یک سری سوزن که 49 سوزن با روکش طلا دارد موجود می باشد. دستگاه آراف فرکشنال اولتراسل به صورتی تعبیه شده که متناسب با تایپ های پوستی مختلف قابل تنظیم است. این دستگاه  آر اف بایو پولار و آر اف مونو پولار را پشتیبانی می کند.

آر اف بایو پولار :برای تحریک کلاژن سازی، جوانسازی ولیفت و شفافیت پوست  استفاده می شود.

آر اف مونو پولار:  برای کاهش چربی در ناحیه غبغب و قسمت های تحتانی صورت استفاده می شود.

 

 

مکانسیم عملکرد آر اف فرکشنال نیدلینگ

در این روش با استفاده از سوزن ها بسیار نازک و ایجاد خراش های سطحی روی پوست، امواج رادیو فرکانسی را به عمق پوست می برد ( معمولا بین 1.5 تا 3.5 میلی متر درعمق پوست ) و به تدریج این گرما که از اپیدرم به درم می رسد ،موجب تحریک کلاژن سازی پوست می گردد و همچنین موجب  فرآیند فیبروپلاژیا (فیبروپلازی) می شود و بافت فیبروزی جدیدی در بدن ایجاد می شود. یعنی اگر بخواهیم به زبان ساده تر توضیح دهیم، این امواج در لایه های مختلف پوست وارد می شود و با گرم کردن بافت های عمیق پوست، آن را وادار به  کلاژن سازی و سلول سازی  می کند.

این دستگاه به صورت  قطعه قطعه در پوست ایجاد گرما می کند پس از آن ناحیه  یا قطعه ای از بافت  که در آن حرارت ایجاد شده کلاژن های قدیمی را تخریب و موجب کلاژن سازی جدید می شود. در نسل های جدید از این دستگاه  برای کاهش میزان تخریب در بافت پوست سوزن های ظریف در یک مساحت به شکل منظم همزمان وارد پوست، و به وسیله ی آن امواج را در عمق پوست وارد می کنند. مدت زمان انجام  این کار معمولا بین 15 تا 30 دقیقه می باشد

فواید و کاربرد آراف فرکشنال نیدلینگ

با استفاده از این دستگاه بسیاری از مشکلات پوستی رفع  و یا تا حد زیادی بهبود می یابد. که به چند نمونه از آن اشاره می کنیم؛

لیفت صورت و رفع افتادگی پوست: یکی از عالی ترین روش ها برای لیفت پوست استفاده از آر اف فرکشنال است که بعد از اتمام جلسات مورد نیاز تغییرات چشمگیری را مشاهده می کنید. برای لیفت نواحی صورت ، گردن و غبغب تاثیر قابل توجهی دارد.

ازبین بردن اسکار آکنه و زخم : آر اف فرکشنال با تحریک کلاژن سازی تاثیر خوبی روی اسکار زخم و آکنه  دارد و ظاهری یکدست تر به پوست شما می دهد.

بهبود چین و چروک : باعث از بین بردن چین و چروک های سطحی و بهتر شدن چین و چروک هایی که خیلی عمیق نشدند میشود.

بهبود منافذ پوست : یکی از موثر ترین درمان ها برای جمع شدن منافذ پوست می باشد که بعد از چند جلسه کاملا قابل روئیت است.

کنترل چربی پوست : باعث درمان ترشح چربی بیش از اندازه  پوست و تنظیم آن و کاهش سبوم می شود.

عوارض آرف فرکشنال نیدلینگ

این روش به دلیل کم تهاجمی بودن آن  معمولا عوارضی برای پوست ندارد و تنها دارای عوارض گذرا می باشد. مانند قرمزی والتهاب پوست پس از انجام کار، که بعد از چند روز با مراقبت های لازم و توصیه های پزشک معالج از بین می رود

اقدامات و مراقبت های قبل از آر اف فرکشنال نیدلینگ

هیچ گونه آرایشی روی پوست نباشد .

نیم ساعت قبل می توانید از کرم های بی حسی استفاده کنید. البته قبل از انجام کار باید پوست را کاملا با آب و صابون بشوئید و پوست کاملا تمیز باشد.

چندین هفته قبل از لیزر از گرفتن حمام آفتاب و سولاریوم خودداری کنید.

از چندین ماه قبل پوست را لایه برداری نکنید.

اقدام های مراقبتی بعد از آر اف فرکشنال نیدلینگ

  • تا 24 ساعت استحمام نکنید و از رفتن به استخر و سونا اجتناب کنید.حتما بعد از اتمام کار از کرم ها و پماد های مراقبتی استفاده کنید.
  • حتما از ضد آفتاب و کلاه های لبه دار بزرگ برای خروج از منزل استفاده کنید.

    آب و مایعات فراوان بنوشید.

    استفاده از کرم های ترمیم کننده به سرعت بهبود کمک می کند

برای چه افرادی این درمان ممنوع است

برای افرادی با بیماری های خاص از قبیل:

افرادی که مشکلات انعقاد خون دارند.

افرادی با دیابت بالا که دچار عوارض ناشی از دیابت هستند.

افرادی که جوش فعال دارند حتما قبل از مراجعه با پزشک خود مشورت کنند.

خانم های باردار

افرادی که بیماری فشار خون بالا دارند.

افرادی که بیماری خود ایمنی دارند.

نکته؛ بهتر است اگر دچار بیماری هستید  یا از داروهای خاص استفاده می کنید، قبل از انجام کار با پزشک خود مشورت و مرکزی که مراجعه می کنید را در جریان بیماری خود قرار دهید

بهترین دستگاه آراف فرکشنال نیدلینگ

دستگاه های بسیاری با برندهای متفاوت  وجود دارند اما یکی از بهترین دستگاه های آر اف فرکشنال  نیدلینگ دستگاه های شرکت جیسیس که مبتکر این دستگاه می باشد است. مدل اولتراسل این برند در مجموعه آوان موجود می باشد.

از چه زمانی تغییرات را مشاهده می کنیم ؟

معمولا این تغییرات بعد از سه هفته روئیت می شود و بعد از حداکثر 3 ماه نتیجه قابل مشاهده می باشد. بهتر است برای رسیدن به نتایج مطلوب جلسات خود را تکمیل کنید.

تعداد جلسات درمان

تعداد جلسات بسته به پوست  و مشکلات پوستی در هر فرد متفاوت می باشد که پزشک متخصص آن را تشخیص می دهد. ولی معمولا بین 3 تا 6 جلسه با فاصله زمانی مناسب برای گرفتن نتایج مطلوب باید انجام شود.

برای گرفتن نتیجه لازم حتما به مرکز درمانی قابل اطمینانی مراجعه کنید . دستگاه آر اف فرکشنال نیدلینگ دارای تاییدیه FDA می باشد و به دلیل کم عارضه بودن و نقاهت کوتاه مدت، طرفداران زیادی دارد. ما در کلینیک آوان از بهترین دستگاه ها و مجرب ترین پزشکان بهره می گیریم. شما عزیزان می توانید با مراجعه به این مرکز با خیال آسوده از خدمات مجموعه بهره مند شوید. برای مشاوره و اطلاع از قیمت ها با شماره های درج شده در سایت تماس حاصل فرمائید

پی آرپی صورت

پی آرپی صورت یک روش جدید و موثر در زمینه تقویت و بازسازی پوست است [...]

تفاوت سابسیژن با میکرونیدلینگ

پوست یکی از مهم‌ترین ارگان‌های بدن ماست که نیاز به مراقبت دقیق و منظم دارد. [...]

تفاوت مزونیدلینگ با میکرونیدلینگ

پوست انسان بر اثر عوامل مختلف خارجی و داخلی می تواند دچار مشکلات متعددی شود [...]

بتا هیدروکسی اسید

بتا هیدروکسی اسید ها (BHA) مجموعه ای از اسید های ارگانیک هستند که خواص درمانی [...]

موهای کشاله ران

یکی از مشکلات رایج در بانوان که باعث نارضایتی در آنان می شود و گاهی [...]

نکروز چیست؟

گاهی اوقات در اثر تزریق نامناسب فیلر و یا انجام اشتباه تزریق می تواند عارضه [...]

رینوفیما

رینوفیما (Rhinophyma) نوعی اختلال پوستی می باشد که باعث بزرگ شدن بینی و گاهی ضخیم [...]

آربوتین

وقتی صحبت از بالا رفتن سن و تغییرات پوستی می شود، خیلی از افراد تنها [...]