تقریباً می توان گفت رفع موهای زائد از دغدغه های تمام افراد است و همواره به دنبال راهی دائمی برای از بین بردن آن هستند. این مساله به ویژه در بانوان از اهمیت خاصی برخوردار است زیرا موهای زائد دست آن ها را برای انتخاب لباس های دلخواه بسته می گذارد. اما خوشبختانه امروزه با ابداع روش های دائمی رفع موهای زائد تقریباً این مشکل حل شده است و دیگر نیاز نیست از روش های سنتی و زمان بر قدیمی استفاده شود که تنها چند روز شما را از شر موهای زائد خلاص می کردند و بعد از چند روز دو مرتبه رشد می کردند. روش های مختلفی برای از بین بردن موهای زائد وجود دارد اما از معروف ترین آن ها که نتیجه دائمی دارد می توان به لیزر و الکترولیز اشاره کرد. در این مقاله به مقایسه لیزر با الکترولیز می پردازیم.

مقایسه لیزر با الکترولیز

مقایسه لیزر با الکترولیز

برای مقایسه این دو روش با هم ابتدا باید کارایی هر کدام را بدانید، بنابراین توضیح مختصری راجع به آن می دهیم:

الکترولیز ؟

این روش با استفاده از سوزن های نازک انجام می شود به این صورت که سوزن ها  وارد فولیکول مو شده و همزمان با انرژی گرمایی وارده، موجب سوزاندن فولیکول یا ریشه مو می شود. این روش روشی دائمی است و دیگری هیچ مویی  رشد نخواهد کرد. نحوه ی انجام الکترولیز به این صورت است که ابتدا بی حسی موضعی انجام می شود سپس پزشک سیمی که سوزن یا پروب نام دارد وارد فولیکول مو می کند و طی یک جریان الکتریکی ریشه مو از بین می رود.

لیزر چیست ؟

این روش با استفاده تشعشات ملایم در ریشه مو موجب آسیب به فولیکول مو شده و آن را تخریب می کند و این موضوع موجب از بین رفتن موهای زائد می شود. بعد از مشخص شدند مناطقی که می بایست لیزر شود، با استفاده از سری مخصوص هر فرد انجام می شود و فولیکول مو را غیر فعال می کند و در نتیجه موهای زائد از بین خواهد رفت.

تفاوت ها در مقایسه لیزر با الکترولیز

هزینه: جلسات الکترولیز از لیزر گران تر است.

درد: در هر دو روش درد احساس می شود اما در لیزر درد بسیار اندک و قابل تحمل بوده اما الکترولیز روشی بسیار دردناک است و برخی افراد از تحمل درد آن عاجز می باشند.

تعداد جلسات: در الکترولیز به دلیل از بین بردن یک به یک فولیکول های مو بسیار زمان بر بوده و تعداد جلسات آن نسبت به لیزر بیشتر است.

زمان: در الکترولیز به دلیل اینکه سطح کمتری از پوست را در بر می گیرد و همچنین دردناک تر بودن زمان بر تر از لیزر می باشد.

رنگدانه: در انجام لیزر افراد با موهای مشکی و تیره بهترین نتیجه را خواهند گرفت و بر عکس در الکترولیز افراد بور با موهای روشن بهتر نتیجه می گیرند.

شباهت ها در مقایسه لیزر با الکترولیز

تمام افراد در صورت سلامت جسمانی  می توانند از هر دو روش استفاده کنند.

هر دو روش در تمام نواحی بدن قابل انجام است.

هر دو روش دائمی و تاثیر گذار در از بین بردن موهای زائد می باشند.

عوارض جانبی

هر دو روش اگر در مراکز معتبر انجام شود هیچ گونه عوارضی جز کمی التهاب و قرمزی ندارند (بعد از چند ساعت یا چند روز از بین می رود) اما اگر توسط افراد غیر متخصص انجام شود ممکن است فرد دچار عفونت ( به دلیل سوزن های استریل نشده) و یا سوختگی ( به دلیل تنظیم نامناسب دستگاه) ایجاد شود.

در مقایسه لیزر با الکترولیز باید گفت هردو روش بسیار کاربردی بوده و مزایای خاص خود را دارند. اما لیزر به دلیل اینکه می تواند نواحی وسیع تری از پوست را پوشش دهد و این کار را  در حداقل زمان و البته با درد بسیار کمتر انجام می دهد، محبوب تر است و متقاضایان بیشتری دارد. اما الکترولیز نیز مزایای خاص خود را دارد و در نواحی که وسعت کمی دارد مانند نواحی نزدیک چشم کاربردی است.

کلینیک زیبایی آوان با دراختیار داشتن دستگاه های روز دنیا و استفاده از متریال مصرفی با کیفیت و دارای تاییدیه، زیر نظر پزشکان متخصص و مجرب مجموعه، آماده ارائه خدمات زیبایی و درمانی به شما عزیزان می باشد. لطفاً جهت مشاوره و اطلاع از قیمت ها با شماره های درج شده در سایت تماس حاصل فرمایید. برای مشاهده مقالات تقویت پوست و درمان ریزش مو به سایت هیر آوان مراجعه فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.