لیزر موهای زائد

یکی از بهترین و موثر ترین راه کارها برای خلاص شدن از دست موهای زائد انجام لیزر است. اکثر روش های دیگر علاوه بر زمان بر بودن موقتی بود و نتایج حاصل از آن مانند لیزر رضایت بخش نمی باشد. قبل از هر چیز به طور کلی با لیزر و نحوه کارکرد آن آشنا شویم:


لیزر

دلیل اینکه که ما می توانیم یک جسم را مشاهده کنیم این است که بازتاب نور به جسم به چشم ما می رسد و آن را برای ما قابل مشاهده می کند، نور خورشید یا نور لامپ متشکل از چندین اشعه نور با طول موج و رنگ های متفاوت است. تفاوت طول موج های رنگی موجب رنگی شدن آن می گردد یعنی اگر طول موج پرتو نور از 480 تا 720 نانومتر باشد در دسته ی نورهای مرئی قرار می گیرد و چشم ما قادر به دیدن و تشخیص رنگ ها می شود.  تمام پرتوهایی که در لیزر وجود دارد، دارای انرژی و طول موج یکسان می باشند. پرتوهایی که توسط لیزر تولید شده اند دارای طول موجی هستند که به وسیله رنگدانه ای با نام ملانین جذب می شوند، ملانین رنگ دانه ای است که سبب رنگ دادن به پوست و مو می شود. میزان ملانین موجود در مو خیلی بیشتر از پوست می باشد، که این رنگدانه به شکل ویژه ای در ساقه و پیاز موی ما می باشد و هنگامی که اشعه لیزر به پوست برخورد می کند حدود سه برابر بیشتر از پوست به وسیله ساقه و پیاز مو جذب می شود. به همین دلیل دستگاه لیزر به گونه ای تعبیه شده است که قبل از گرم شدن پوست به شکل انتخابی به ساقه و پیاز مو آسیب می زند و بر اثر آسیب وارده به پیاز مو رشد مو متوقف می شود.


کاربرد های لیزر موهای زائد

از لیزر می توان در هر نقطه از بدن که موهای زائد و آزاردهنده ای برای شما دارد استفاده نمود و آن را از بین برد. در خانم ها قسمت های مانند بیکینی و زیر بغل متقاضیان بیشتری دارد و در آقایان زیر بغل ، خط ریش و پشت گردن، از لیزر می توان برای تمام موهای زائدی که برای شما ناخوشایند است استفاده کرد ناحیه هر قدر هم که وسیع باشد در کمتر از یک ساعت انجام می شود.

عوارض لیزر موهای زائد

معمولاً اگر در مراکز معتبر و توسط دستگاه های استاندارد انجام شود عوارض گذرا مانند قرمزی و التهاب بعد از لیزر را تجربه می کنید که گذار است و طی 24 ساعت از بین خواهد رفت، اما در بعضی موارد مانند افرادی که پوست خود را برنزه کرده اند لکه های هایپرپیگمنتاسیون ایجاد گردد، هایپرپیگمنتاسیون نوعی تیرگی موقتی پوست است که معمولاً بعد از مدتی از بین می رود. اما اگر لیزر درست انجام نشود امکان دارد ایجاد سوختگی  و تاول روی پوست فرد به همراه داشته باشد.

باورهای غلط در مورد لیزر موهای زائد

آیا ممکن است به غدد لنفاوی زیر بغل آسیب وارد شود؟ عمق فولیکول های مو چند میلی متر بیشتر نمی باشد و غدد لنفاوی و غدد عرقی در عمق بیشتری از پوست قرار دارند و از آنجایی که عمق نفوذ لیزر تنها در سطح پوست می باشد پس در نتیجه آسیبی به غدد لنفاوی وعرقی وارد نمی شود.

لیزر موهای زائد موجب افزایش رشد موها می گردد؟ لیزر باعث افزایش رشد نمی گردد بلکه با تخریب پیاز مو آن را از بین می برد اما یک فرد ممکن است موهای جدیدی درطول عمر در بدن او رشد کند، و اینکه این روش دائمی نیست و بعد از تکمیل دوره باید سالیانه یک چند بار تکرار شود.

 

 

لیزر موهای زائد روی رنگ موهای متفاوت یکسان عمل می کند؟ باید گفت تاثیر لیزر روی رنگ موها متفاوت است، به عنوان مثال تاثیر آن روی رنگ موهای قرمز بسیار سخت می باشد زیرا لیزر این رنگدانه ها را نمی بیند، البته در دستگاه های جدید این مشکل برطرف شده است، لیزر روی موهای سفید و خاکستری هیچ تاثیری ندارد زیرا این موها فاقد رنگدانه می باشند.

لیزر موهای زائد شما را در خطر اشعه قرار می دهد؟ باید گفت اشعه در بین مرزهای نوری قرار می گیرد و نمی تواند از آن خارج شود پس لیزر هیچ اشعه ای ساطع نمی کند.

لیزرموهای زائد بسیار درناک و غیر قابل تحمل است! درد ناشی از لیزر قابل تحمل می باشد  و در دستگاه  های جدید سیستم خنک کننده کار را آسان تر نیز کرده است ، اما کسانی که آستانه تحمل درد بسیار پائینی دارند می توانند از کرم های بی حسی موضعی نیم ساعت قبل از لیزر استفاده کنند.

لیزر موهای زائد سبب سرطان می شود؟ خیر لیزر باعث سرطان نمی شود و مقدار اشعه بسیار اندک است و عمق نفوذ آن فقط تا فولیکول های موهای شما میرسد و تماما جذب فولیکول میشود و همچنین  نمی تواند به پوست یا اندام های داخلی آسیب بزند و تنها به فولیکول و پیاز مو آسیب می زند.

آیا لیزرموهای زائد باعث ناباروری می شود؟ با وجود تحقیقات و آزمایشات گسترده در این باره تا امروز هیچ گونه مدرک یا گزارشی دال بر اینکه لیزر موجب ناباروری می شود ثبت نگردیده است.

تعداد جلسات مورد نیاز برای لیزر موهای زائد

تعداد جلسات در فرد متفاوت می باشد و باید توسط پزشک متخصص تعیین

گردد. به عنوان مثال افرادی که دچار تنبلی تخمدان می باشند دارای موهای ضخیم تر و بیشتری می باشند  و تعداد جلسات مراجعه این افراد بیشتر از افراد نرمال است و بهتر است همزمان با انجام لیزر بیماری خود را درمان کنند. اما معمولاً دوره لیزر طی 8 جلسه انجام می گردد و بعد از آن به طور سالیانه و یا در زمان رشد مجدد باید شارژ شود.

بهترین دستگاه های لیزر

درسالهای اخیر دستگاه های لیزر متفاوت و متنوع ای به بازار عرضه شده است اما از بهترین دستگاه های موجود لیزر الکساندرایت کندلا  می باشد که با طول موج 755 نانومتر و با پالس های طولانی برای تمام تایپ پوستی انجام می شود.

لیزر موهای زائد یک روش کارآمد و ایمن برای از بین بردن موهای زائد می باشد، فقط باید در انتخاب مرکز و دستگاه نهایت دقت را داشته باشید تا هزینه و وقتی که در این باره صرف می کنید. برای شما مفید واقع شده و نتیجه دلخواه را به همراه داشته باشد. کلینیک زیبایی آوان دارای جدیدترین دستگاه لیزر الکساندرایت کندلا می باشد و شما عزیزان می توانید با اطمینان خاطر به این مجموعه مراجعه کنید و خدمات زیبایی و درمانی خود را زیر نظر پزشکان متخصص مجموعه انجام دهید. لطفا برای مشاوره و اطلاع از قیمت ها با شماره های درج شده در سایت تماس حاصل فرمائید.