برای داشتن پوستی سالم و با طراوت و همچنین برای حفظ پوست خود باید به بهترین روش از آن مراقبت کنید. در حقیقت پوست علاوه بر زیبایی که به چهره و اندام می بخشد لایه ای محافظتی برای بخش های داخلی بدن، به شمار می آید و از آسیب دیدن آن ها جلوگیری می کند. نکات طلائی مراقبت از پوست متعدد است اما شما با انجام مهم ترین ها می توانید از پوست خود محافظت کرده و سلامت و زیبایی آن را حفظ کنید.

نکات طلائی مراقبت از پوست

نکات طلائی مراقبت از پوست

آب رسانی به پوست

یکی از مشکلاتی که پوست با آن مواجه است و در اثر آن دچار چروک و پیری می شود کم آبی و دهیدراته شدن است. برای هیدارته نگه داشتن پوست راه های مختلفی وجود دارد از جمله : خوردن آب کافی در روز (8 لیوان)، استفاده از بخور سرد به ویژه در فصول سرد سال و استفاده از کرم ها و سرم های آب رسان پوست می تواند مشکل کم آبی پوست را حل کند.

شوینده مناسب

هر پوستی دارای ویژگی خاص خود می باشد. پوست افراد به 4 دسته تقسیم می شود: پوست خشک، پوست چرب، پوست مختلط (برخی نقاط چرب و برخی نقاط خشک است) و پوست نرمال، که هر کدام باید از شوینده مناسب پوست خود استفاده کنند، این مساله به پوست کمک می کند تا علاوه بر از بین بردن آلودگی ها چربی پوست را نیز متعادل نگه دارد.

مرطوب کننده ها

هیچ گاه اجازه ندهید تا پوست شما خشک شود بلافاصله بعد از شستشو، استحمام، قرار گرفتن در معرض هوای سرد یا خشک از مرطوب کننده ها استفاده کنید.

ضد آفتاب ها

یکی از عوامل آسیب زننده به پوست که می تواند آثار مخربی روی آن داشته باشد همین نور خورشید است. درست است که نور خورشید دارای فواید فراوانی است اما قرار گرفتن در مقابل نور خورشید بدون محافظت می تواند به پوست آسیب بزند، بنابراین قبل از خروج از منزل حتماً از ضد آفتاب مناسب استفاده کنید و هر چند ساعت آن را تکرار کنید.

تغذیه سالم

یکی از مهم ترین نکات طلائی مراقبت از پوست که بیش از هر مراقبت موضعی برای پوست موثر است، داشتن یک تغذیه سالم است. خوردن مواد غذایی سالم مانند: میوه، سبزیجات، مغزیجات، انواع ماهی ها، روغن های سالم و پرهیز از مصرف فست فودها و غذاهای فرآوری شده می تواند مواد مغذی مورد نیاز پوست را تامین کند و یک پوست سالم و شاداب به شما هدیه کند.

انجام فعالیت ورزشی منظم

داشتن فعالیت منظم روزانه نه تنها روی سلامت جسمانی و ارگان های داخلی شما تاثیر مثبت دارد بلکه روی سلامت روح و سلامت پوست شما نیز تاثیر گذار است. ورزش کردن باعث می شود تا گردش خون در پوست بهبود یابد و کیفیت پوست بیشتر شود. همچنین انجام ورزش هایی مانند یوگا شما را از استرس دور می کند، همان طور که می دانید یکی از دلایل مشکلات پوستی استرس های روزانه می باشد. 

اهمیت رعایت نکات طلائی مراقبت از پوست چیست؟

چه بخواهیم چه نخواهیم با افزایش سن علائم پیری روی پوست ظاهر می شود و این جزئی از طبیعت انسان است. اما طبق آمار خانم ها زودتر از آقایان درگیر مشکلات پوستی می شوند بنابراین می توان با رعایت برخی نکات مراقبتی این روند را کند کرده و تا حدودی به تعویق انداخت. بهترین راهکا پیشگیری قبل از ایجاد مشکلات پوستی است زیرا بعد از بروز علائم کار کمی دشوار می شود و ممکن است دیگر نتیجه دلخواه را برای شما به همراه نداشته باشد.

علاوه بر رعایت نکات طلائی مراقبت از پوست برای بهتر شدن کیفیت پوست خود می توانید از روش های کلینیکی نیز کمک بگیرید. روش هایی مانند: میکرودرم، مزوتراپی، آراف فرکشنال، CO2، میکرونیدلینگ، هایفوتراپی، تزریق فیلرها، تزریق چربی، کربوکسی تراپی، بوتاکس و … ، با انجام این روش ها می توانید پوست خود را چند سال جوان تر کنید یا از وقوع مشکلات مانند چین و چروک ها و افتادگی پوست پیشگیری کنید.

کلینیک زیبایی آوان با در اختیار داشتن دستگاه های روز دنیا و استفاده از متریال مصرفی با کیفیت و دارای تاییدیه زیر نظر پزشکان متخصص و مجرب مجموعه، آماده ارائه خدمات زیبایی و درمانی به شما عزیزان می باشد. لطفاً جهت مشاوره و اطلاع از قیمت ها با شماره های درج شده در سایت تماس حاصل فرمایید. برای مشاهده مقالات تقویت مو و درمان ریزش مو به سایت هیرآوان مراجعه فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.