لیزر موهای زائد چانه

یکی از شایع ترین مشکلات بین افرادی که دچار موهای زائد می شوند موهای  زائد چانه است که برای خانم ها بسیار آزاردهنده است. دلایلی زیادی باعث بروز این مشکل می شود و بهترین راه درمانی بعد از مشخص شدن علت، لیزر موهای چانه است.

لیزر موهای زائد چانه

دلایل ایجاد موهای زائد چانه

هورمونی به نام آندروژن دلیل اصلی رویش موها در بدن می باشد، بین پزشکان این هورمون به نام هورمون های مردانه شناخته می شود. برهم خوردن تعادل در بعضی هورمون ها مانند آندروژن و تستوسترون می تواند از علت های بروز موهای زائد روی چانه باشد.  این هورمون ها در زنان نسبت به مردان در سطح پائین تری تولید می گردد. تعادل هورمونی در خانم ها ممکن است به دلایل گوناگونی مانند: یائسگی، بلوغ، بارداری، بیماری و … برهم بخورد. دلایلی ممکن است این مشکل را ایجاد کند عبارتند از:

سندرم تخمدان پلی کیستیک

این بیماری آمار بالایی بین خانم ها دارد و تقریباً 12% از خانم ها در سن باروری دچار این مشکل می شوند علاوه بر آن ممکن است مشکلاتی مانند آکنه، لک های پوستی، تیرگی پوست و دردهای شدید قاعدگی را تجربه کنند.

سندرم کوشینگ

نوعی اختلال هورمونی است که به دلیل میزان بالای کورتیزول ایجاد می شود، کورتیزول هورمونی است که به وسیله غده ی فوق کلیوی تولید می گردد و معمولاً به دلیل مصرف طولانی مدت کورتون افزایش پیدا می کند، همچنین مصرف طولانی مدت کورتیکو استروئید ها نیز موجب بروز این مشکل خواهد شد.

بارداری

همان طور که می دانید در دوران بارداری بدن دستخوش تغییرات زیادی می شود و سطح استروژن و تستوسترون بالا می رود و موجب موهای زائد چانه و موهای زائد در هر ناحیه از صورت یا بدن می شود.

تومورهای تخمدان یا غده ی فوق کلیوی

توده هایی که در تخمدان به وجود می آیند می تواند موجب افزایش هورمون آندرژن شود. از علائم این گونه تومورها درد لگن و قاعدگی نامنظم می باشد، البته معمولاً این غده ها خوش خیم هستند و خطری ندارند مگر در موارد نادر، غدد فوق کلیوی دو غده هستند که در بالای کلیه قرار دارند این توده ها معمولاً علامتی ایجاد نمی کنند اما هنگامی که موجب افزایش هورمون های اضافی می شوند می تواند باعث موهای زائد شود.

دیابت یا مقاوت به انسولین

هورمونی که موجب تبدیل قند به انرژی می شود انسولین نام دارد و هنگامی که فرد دچار دیابت می شود و بدن به انسولین مقاوم می شود سطح تستوسترون بالا می رود.

اختلالات تیروئیدی

غده تیروئید مسئول تولید هورمون هایی است که در تنظیم متابولیسم و دمای بدن موثر می باشد و هنگام اختلال در عملکرد تیروئید و برهم خوردن تعادل هورمونی موهای زائد ایجاد می شوند.

هیپرپرولاکتینمی

این بیماری باعث افزایش هورمون پرولاکتین می شود. این هورمون مسئول تولید شیر در مادران شیرده می باشد. خانم هایی که دچار این مشکل می شوند ممکن است حتی هنگامی که در حال شیرده ی نیستند ترشح شیر را تجربه کنند و حتی در برخی از زنان موجب عدم قاعدگی و باروری می شود.

لیزر موهای زائد چانه  و مزایای آن

لیزر یکی از بهترین راهکارها برای از بین بردن موهای زائد می باشد. مزایای استفاده از لیزر موهای زائد عبارتند از:

از بین بردن موهای زائد بعد از گذشت چند جلسه

روشن تر شدن و نرمی و لطافت پوست بعد از لیزر

رهایی از روش های سنتی و دشوار از بین بردن موهای زائد

بدون درد است و دوران نقاهت ندارد.

اقدامات لازم قبل از انجام لیزر موهای زائد چانه

قبل از مراجعه از روش هایی مانند وکس، بند و اپیلاسیون استفاده نشود.

قبل از مراجعه نباید پوست برنز شود، بنابراین حمام آفتاب و سولاریوم ممنوع است.

بهتر است قبل از لیزر ناحیه مورد نظر را با تیغ شیو کنید.

پوست باید تمیز باشد و هیچ گونه مواد آرایشی و آلودگی روی پوست نباشد.

مراقبت های بعد از انجام لیزر موهای زائد چانه

بعد از لیزر از کرم ها و پمادهای تجویز شده استفاده کنید.

از گرفتن آفتاب و رفتن به سولاریوم بپرهیزید.

لیزر موهای زائد چانه بعد ازتشخیص پزشک متخصص و  انجام آزمایشات و بررسی مشکلات هورمونی، تعداد جلسات لازم مشخص می شود. برای  نتیجه بهتر باید حتما به مراکز معتبر مراجعه شود تا نتیجه مطلوب حاصل شود.

کلینیک زیبایی آوان با در اختیار داشتن دستگاه های روز دنیا و استفاده از متریال مصرفی با کیفیت و دارای تاییدیه زیر نظر پزشکان مجرب و متخصص مجموعه، آماده ارائه خدمات زیبایی و درمانی به شما عزیزان می باشد. لطفاً جهت مشاور و اطلاع از قیمت ها با شماره های درج شده در سایت تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.