بدون شک هر بدنی دارای نقص ها و ایراد هایی می باشد. منظور اینکه نباید گول عکس های ادیت شده بازیگر ها و مدل ها را در فضای مجازی بخورید. سلولیت و ترک های پوستی یکی از این دسته مشکلات است که افراد با آن درگیر هستند و همواره در تلاش برای رفع این مشکل می باشند، باید گفت این مشکلات تنها از لحاظ زیبایی آزاردهنده می باشد و معمولاً از نظر پزشکی مشکل ایجاد نمی کند.

تعریف سلولیت و ترک های پوستی

سلولیت: بر اثر تجمع چربی زیر پوست ایجاد می گردد و به همین دلیل چربی انباشته شده باعث هل دادن پوست به بیرون می شود در حالی که بافت همبند در سر جای خود باقی می ماند و باعث تشکیل پستی و بلندی روی پوست می شود.

سلولیت و ترک های پوستی

ترک های پوستی: استریا یا ترک های پوستی ضایعاتی صورتی یا قرمز رنگ است که ممکن است در هر ناحیه از بدن ایجاد شود و بعد از مدتی رنگ خود را از دست می دهد و سفید رنگ می شود، معمولاً در اثر اضافه وزن یا رشد سریع پوست ایجاد می شود و اغلب در نواحی مانند: بازوها، ران ها، پستان ، شکم و باسن تشکیل می شود.

چه افرادی بیشتر دچار سلولیت و ترک های پوستی می شوند؟

ایجاد سلولیت به عوامل متعددی بستگی دارد که عبارتند از:

کم تحرکی : افراد کم تحرک که در سبک زندگی خود فعالیت کمی دارند.

ژنتیک: در افرادی که دارای سابقه خانوادگی هستند بیشتر دیده می شود.

کارمندان: افرادی که مدت زمان طولانی پشت میز می نشینند.

بالا رفتن سن و عدم تعادل هورمونی: اختلال هورمونی ممکن است موجب احتباس مایعات و افزایش وزن شود که به دنبال آن شاهد ایجاد سلولیت هستیم.

سندرم skinny fat: این سندرم با داشتن درصد چربی بالا و توده عضلانی کم با وجود BMI طبیعی است. ابتلا به این سندرم در زنان بیش از مردان است زیرا چربی بدن زنان از مردان بیشتر است.

عواملی که موجب ایجاد ترک های پوستی می شود:

بارداری: اغلب مادران در ماه های آخر دچار استریا می شوند.

رشد قد: اگر افزایش قد به شکل سریع و غیر معمول صورت گیرد باعث ترک های پوستی می شود که معمولاً در دوران بلوغ اتفاق می افتد.

بدنسازی: در بدنسازی نیز به علت رشد سریع و ناگهانی عضلات موجب کشیدگی و به وجود آمدن استریا می شود.

چاقی: با اضافه شدن وزن نیز مانند بدنسازی پوست دچار کشیدگی می شود.

استفاده از داروهای موضعی: استفاده طولانی از کرم های حاوی کورتیکواستروئیدی استریا ایجاد می شود، زیرا باعث کاهش تولید کلاژن می شود.

تفاوت سلولیت با ترک های پوستی

تفاوت سلولیت و ترک های پوستی عبارتند از:

سلولیت به پوست کلبه ای یا پوست پرتغالی نیز معروف است و پوست شما را ناهموار می کند (قسمت هایی چال و قسمت هایی برآمده )، اما استریا یا ترک های پوستی به شکل خطوط برجسته و بی رنگ است که در نواحی مختلف ایجاد می شود.

درمان سلولیت و ترک های پوستی

RF: روشی غیر تهاجمی است که با استفاده از امواج رادیویی و ایجاد گرمایش در درم پوست موجب تحریک کلاژن می شود و تا حدودی موجب بهبود سلویت و ترک های پوستی می شود.

لیزر درمانی: از پالس های نوری برای درمان استفاده می شود که با تحریک کلاژن باعث لیفت و سفت شدن پوست می شود.

کرم های موضعی: کرم های در بازار برای بهبود سلولیت و ترک های پوستی وجود دارد که البته تاثیر زیادی ندارد و معمولاً اثرات آن موقتی می باشد، هنگام استفاده باید پوست به خوبی ماساژ داده شود.

Emsculpt: روشی است غیر تهاجمی که با استفاده از انرژی الکترومغناطیسی با شدت بالا به منظور تحریک انقباضات عضلانی انجام می شود ، علاوه بر آن توان عضلات را بالا برده و سلول های چربی را از بین می برد.

Velashape: این روش نیز غیر تهاجمی است و ترکیبی از نورمادون قرمز و انرژی فرکانس رادیویی است.

تقریباً 70% از دختران جوان و 40% از پسران جوان در دوران بلوغ ترک ها پوستی را تجربه خواهند کرد از سوی دیگر 90% از زنان و 10% از مردان نیز سلولیت را تجربه خواهند کرد، می توان با ترک عادت های غلط مانند کشیدن سیگار، رژیم غذایی غلط، بی تحرکی و پوشیدن لباس های تنگ تا حدودی از وقوع سلولیت و ترک های پوستی پیشگیری کرد اما این مساله هرگز نباید اعتماد به نفس فرد را تحت تاثیر قرار دهد و او را منزوی کند، زیرا اکثر افراد جامعه با آن درگیر هستند. هرگز گول تبلیغات و تصاویر دروغ اشخاص را نخورید و کمتر به خود سخت بگیرد و بیشتر از زندگی لذت ببرید.

کلینیک زیبایی آوان با در اختیار داشتن دستگاه های روز دنیا و استفاده از متریال مصرفی با کیفیت زیر نظر پزشکان مجرب و متخصص مجموعه، آماده ارائه خدمات به شما عزیزان می باشد. لطفاً جهت مشاوره و اطلاع از قیمت ها با شماره های درج شده در سایت تماس حاصل فرمایید.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.