در مورد تاثیر خواب روی بدن چه اطلاعاتی دارید؟ همان طور که می دانید استراحت و خواب کافی برای سلامت بدن ضروری است و کمبود و بهم ریختن وضعیت استراحت باعث می شود تا شما انرژی و تمرکز کافی را روی انجام کارها نداشته باشید. اما تاثیر خواب بر پوست بسیار شگفت آور است و با کمبود آن به راحتی می توان از ظاهر پوست تاثیرات آن را متوجه شد.

تاثیر خواب بر پوست

باید گفت هر چقدر شما به پوست خود رسیدگی کنید و از کرم های مراقبتی استفاده کنید اگر یک خواب با کیفیت و کافی نداشته باشید تمام زحمات خود را به باد داده اید. اگر حتی یک شب خواب درست نداشته باشید صبح روز بعد علائم آن را مشاهده می کنید، علائمی مانند: تورم پلک ها، افتادگی پلک ها، تشدید حلقه سیاه دور چشم، عمیق شدن چین و چروک های گوشه ی دهان و کنار بینی، رنگ پریدگی پوست و … ، در طول روز پوست شما در معرض عوامل متعددی مانند: نور آفتاب و آلودگی های محیطی قرار دارد و هنگام خواب با تولید سیتوکینهای ضد التهابی در بدن باعث کاهش آسیب های پوستی می شود.

 

 

تاثیر خواب بر پوست و خاصیت ضد التهابی

شاید باورش کمی سخت باشد اما خواب یک ضد التهاب طبیعی است و هنگامی که می خوابید این سازو کار فعال می گردد و موجب درمان انواع التهابات از جمله التهاب های پوستی می گردد و این معجزه تنها با خوابیدن اتفاق می افتد و با استراحت و درازکشیدن ساده میسر نمی شود.

مکانیزم تاثیر خواب بر پوست

اوایل خواب یعنی 4 ساعت اولیه خواب معمولاً خواب عمیق است و روند ترمیم پوست قوی تر صورت می گیرد، خواب با کیفیت باعث افزایش جریان خون در پوست و کلاژن سازی بهتر می شود، همچنین موجب کاهش آسیب های ناشی از اشعه ماوراء بنفش می شود. معمولاً یک خواب با کیفیت باید بین 7 تا 9 ساعت در طول شب باشد.

تاثیر خواب بر پوست در حالت های مختلف خوابیدن

یک سوم عمر انسان در خواب سپری می گردد به همین دلیل موقعیتی که پوست در خواب تجربه می کند بسیار حائذ اهمیت است، بهترین حالت خوابیدن به پشت است به این دلیل که پوست تحت فشار قرار نمی گیرد اما اگر این نوع خوابیدن برای شما مشکل است بهتر است از بالش های نرم با روکش ساتن یا ابریشم استفاده کنید تا آسیب کمتری به پوست وارد شود زیرا خوابیدن روی سطح خشن باعث ایجاد چین و چروک می شود، از بدترین حالت های خواب، خوابیدن روی شکم می باشد. بهتر است برای داشتن پوستی با کیفیت، عادت خواب خود را اصلاح کنید. بهتر است هنگام خواب سر بالاتر از بدن قرار گیرد در این حالت هم پوست بهتری به دلیل گردش خون بیشتر خواهید داشت هم از رفلاکس معده نجات خواهید یافت.

بالا بردن کیفیت خواب و تاثیر خواب بر پوست با رعایت نکاتی کوچک

بهتر است اتاق کاملاً تاریک باشد زیرا خوابیدن در اتاق روشن باعث اختلال در ریتم خواب می شود و عملاً کلاژن سازی پوست به درستی انجام نمی شود، بهتر است تختخواب خود را در جایی از اتاق قرار دهید که صبح نور خورشید به پوست برخورد نکند.

با پوست آلوده هرگز نخوابید، زیرا این کار موجب بسته شدن منافذ پوست شده و به پوست اجازه نمی دهد تا خود را ترمیم کند.

قبل از خواب از اسید هیالورونیک استفاده کنید این کار موجب افزایش هیدراتاسیون و آب رسانی به پوست می شود.

بهتر است قبل از خواب از محصولات با آنتی اکسیدان بالا استفاده کنید زیرا سبب جایگزین کردن مواد مفیدی که در طول روز از پوست خارج شده اند می شود.

تاثیر خواب زیاد روی پوست

همان گونه که خواب کافی باعث سلامت بدن و پوست می شود خواب زیاد و بی رویه نیز موجب آسیب به مغز و پیری زودرس پوست می شود. تاثیر خواب بر پوست بسیار مساله مهمی است و باید کاملاً استاندار باشد نه خیلی زیاد و نه خیلی کم ،تا یک پوست شاداب و سلامت را برای شما به ارمغان بیاورد.

شاید تا کنون شما تاثیر خواب بر پوست را تا این اندازه جدی نمی گرفتید، اما بدانید هیچ مراقبتی بهتر از یک استراحت کافی بر پوست شما تاثیر گذار نخواهد بود، در کنار خواب کافی استفاده از کرم ها و لوسیون ها و دیگر روش های جوان سازی می تواند کمک کننده باشد.

کلینیک زیبایی آوان با دراختیار داشتن دستگاه های روز دنیا و استفاده از متریال مصرفی با کیفیت و دارای تاییدیه زیر نظر پزشکان متخصص و مجرب مجموعه، آماده ارائه خدمات زیبایی و درمانی به شما عزیزان می باشد. لطفاً جهت مشاوره و اطلاع از قیمت ها با شماره های درج شده در سایت تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.