راهکارهای روشن شدن پوست

این یک رفتار طبیعی است که همواره افراد در حال تلاش برای ظاهر زیباتر هستند. پوست هر فرد یک رنگ طبعی دارد اما برخی افراد دوست دارند تا پوست شفاف تر و روشن تری داشته باشند. رنگ پوست با ملانوسیت ها تولید شده مشخص می شود. درمان هایی که برای روشن شدن پوست انجام می شود برای جلوگیری از تاثیر گذاری ملانین است. روش های زیادی برای رسیدن به این هدف وجود دارد که به آن می پردازیم.

راهکارهای روشن شدن پوست

دلایل ایجاد تیرگی پوست به شکلی که نیاز به روشن شدن پوست دارد

بعضی اوقات تیره شدن پوست به دلایل مختلفی مانند: تغییرات هورمونی (یائسگی، بارداری، دوران بلوغ، بیماری و …) ایجاد می شود، کافه آئولات ماکول ها که همان لک های مادرزادی است، بیماری آدیسون که به دلیل اختلال در هورمون های غدد فوق کلیه ایجاد می شود، لکه های ناشی از قرار گرفتن زیر نور مستقیم خورشید، عوامل محیطی که باعث تیرگی و کدری پوست می شود.

راهکارهای روشن شدن پوست

چه افرادی کاندیدای مناسب برای روشن شدن پوست می باشند؟

افرادی که می خواهند پوستشان یک تا دو درجه روشن شود.

افرادی که دارای لک های تیره پوست می باشند.

افرادی که پوست کدری دارند.

درمان های روشن شدن پوست

راهکارهای روشن شدن پوست

درمان های موضعی

این روش جز درمان های ایمن و غیر تهاجمی است، درمان های موضعی معمولاً به وسیله ژل ها و کرم ها انجام می شود. این نوع کرم ها مانع از تولید ملانین می شود و به همین دلیل پوست روشن تر می شود. نحوه ی مصرف: بیش از دو بار در روز نباید استفاده شود، فقط نقاطی که تیرگی دارد استفاده شود، در اطراف دهان، بینی و چشم ها نباید استفاده شود، بعد از استفاده به نواحی تحت درمان دست نزنید، باید 3 تا 4 ماه استفاده شود و حتماً دوره کامل شود، هنگام خروج از خانه حتماً از ضد آفتاب مناسب با SPF قابل قبول استفاده شود.

لیزر

یکی از بهترین گزینه ها برای روشن شدن پوست، استفاده از لیزراست، با لایه برداری و آسیب به سلول های تولید ملانین انجام می شود. ممکن است روی برخی افراد خیلی موثر باشد و روی برخی دیگر کمتر، به هر حال نتیجه بلافاصله بعد از انجام قابل مشاهد است.

میکرودرم ابریژن

در این روش با لایه برداری ملایم پوست توسط دستگاه میکرودرم که یک سری مکش دارد و معمولاً از پودر کریستال استفاده می شود، صورت می گیرد و سلول های مرده پوست از بین می روند که این امر سبب تحریک کلاژن و روشن شدن پوست می شود. قسمت هایی مانند: صورت، گردن، پشت، دست ها، بازوها و قفسه سینه را می توان با میکرودرم ابریژن جوان سازی کرد.

مزایای روش شدن پوست

درمان مشکلات رنگدانه ای پوست

شفافیت و درخشندگی پوست

بهبود رنگ پوست

درمان لک های پوستی ناشی از آفتاب و کهولت سن

عوارض انجام اقدامات برای روشن شدن پوست

اگر این کار به شکل استاندارد و اصولی در مراکز معتبر و توسط پزشک متخصص انجام نشود ممکن است باعث بروز مشکلاتی چون:

واکنش های آلرژیک پوست

تحریک شدن پوست

عفونت پوست و تاخیر در بهبودی زخم

بالا رفتن احتمال ابتلا به سرطان

پیری زودرس

استفاده از سفید کننده های حاوی استروئید باعث تضعیف سیستم ایمنی می شود.

راهکارهای روشن شدن پوست

ماسک های خانگی برای روشن شدن پوست

جودوسر: این ماده از خاصیت لایه برداری و از بین بردن سلول های مرده پوست برخوردار است.

لیمو ترش: سرشار از ویتامین C است و آنزیم تیروزیناز را مهار می کند و باعث می شود رنگدانه ملانین کم تر آزاد شود. همچنین خاصیت آنتی اکسیدانی آن باعث نابودی رادیکال های آزاد پوست می شود.

ماست: این ماده به علاوه بر خوشمزگی به خاطر وجود لاکتیک اسید موجب مهار آنزیم تیروزینار می شود.

راهکارهای روشن شدن پوست

زرد چوبه: یکی از موثرترین ماسک های خانگی برای رفع تیرگی و روشن شدن پوست ماسک زردچوبه است، آنتی اکسیدان و کورکومین موجود در زردچوبه موجب کمتر شدن ملانین شده و پوست روشن تر می شود. بهتر است برای این ماسک زردچوبه را با شیر ترکیب کنید.

گوجه فرنگی: گوجه سرشار از ویتامین C می باشد که باعث روشن شدن پوست می شود و خاصیت اسیدی آن باعث متعادل شدن PH پوست می شود.

عسل: عسل یک لایه بردار قوی است و باعث از بین رفتن سلول های مرده پوست می شود.

کلینیک زیبایی آوان با در اختیار داشتن دستگاه های روز دنیا و استفاده از متریال مصرفی با کیفیت زیر نظر پزشکان متخصص و مجرب مجموعه، آماده ارائه خدمات به شما عزیزان می باشد، لطفاً جهت مشاوره و اطلاع از قیمت ها با شماره های درج شده در سایت تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.