تاثیر کافئین روی پوست

کافئین به جز بیدار نگه داشتن شما و خاصیت سرحالی اول صبح که به شما می دهد، می تواند تاثیرات مثبتی روی پوست و سلامتی آن داشته باشد که به آن می پردازیم.

کافئین چیست؟

این ماده محرکی طبیعی است که در گیاهانی مانند قهوه، کاکائو و چای وجود دارد. این ماده با تحریک کردن مغز و سیستم عصبی مرکزی، باعث هوشیاری و مانع از خستگی می شود. این ماده همچنین حاوی: پتاسیم، نیاسین، ویتامین B2، آنتی اکسیدان می باشد. و تاثیر آن بر پوست به میزان کافی مفید است اما اگر بیش از اندازه استفاده شود اما نباید زیاده روی شود. سرم ها و کرم های باعث کاهش سلولیت، سیاهی دور چشم و از بین بردن چربی های اضافی می شود.

تاثیر کافئین روی پوست

تاثیر کافئین روی پوست

بهبود حلقه های سیاه دور چشم

ایجاد حلقه های سیاه دور چشم دلایل متفاوتی دارد، دلایلی مانند: ژنتیک، کم آبی ، خستگی، کمبود خواب، کمبود ویتامین و ….، این ماده به دلیل خاصیت ضد التهابی مانع از تجمع خون زیر چشم می شود و حلقه های تیره چشم را از بین می برد.

خاصیت آنتی اکسیدانی کافئین

طبق آمار افرادی که در روز دو فنجان قهوه مصرف می کنند 14% احتمال مرگ میر را پائین می آورند و افرادی که در روز سه لیوان چای می نوشند 24% خطر مرگ و میر را کاهش می دهند، همچین موجب کاهش ریسک ابتلا به سرطان و دیابت نوع 2 می شود.

مبارزه با رادیکال های آزاد با کافئین

یکی از عوامل مهمی که باعث پیری زودرس می شود همین رادیکال های آزاد است که موجب چین و چروک ها می شود، آنتی اکسیدن موجود در این ماده شگفت انگیز سبب از بین رفتن رادیکال های آزاد می شود.

تسکین پوست با کافئین

از دیگر مزایای استفاده از این ماده در کرم ها از بین بردن کدری پوست و از بین بردن خط و خطوط است، همچنین می تواند موجب کاهش سلول های سرطانی شود.

بهبود آسیب های ناشی از نور خورشید با کافئین

یکی از قوی ترین آنتی اکسیدان ها را در مقابل آسیب های UV دارا می باشد.
تاثیر کافئین در استحکام پوست

مصرف موضعی آن می تواند باعث بهتر شدن قوام پوست شود و پوست سفت تر و با کیفیت تری را به شما هدیه کند.

نحوه ی استفاده روی پوست

این محصول بهتر است قبل از مصرف تست شود تا از هر گونه حساسیت و واکنش آلرژیک مطمئن شوید. قبل از استفاده حتماً پوست را با شوینده مناسب بشوئید سپس از محصول استفاده کنید. روزی یک الی دو بار بنا به نیاز پوست می توان از آن استفاده کرد.

کافئین به جز تاثیر گذاری روی پوست چه مزایای دیگری دارد؟

دیابت: خوردن قهوه بدون شکر احتمال ابتلا به دیابت نوع 2 را کاهش می دهد که به دلیل آنتی اکسیدان موجود در آن است.

کبد: برای پاک سازی کبد و روده بزرگ بسیار مفید است و می تواند کبد چرب را درمان کند.

افزایش انرژی: یک از مزیت های مهم آن انرژی زایی است، به دلیل محرک بودن و اثر بخشی آن بر قسمت هایی از مغز باعث بهبود بی حالی و سستی می شود.

سلامت قلب و عروق: مصرف چند فنجان قهوه در روز می تواند با نفوذ به گیرنده های موجود در دیواره ی رگهای خونی، شریان را منقبض کرده و موجب افزایش جریان خون شود. و این موضوع می تواند سلامت قلب را به شما هدیه کند. طبق تحقیقات کالج بروکلین آقایانی که روزی 4 فنجان قهوه می نوشند 22% کمتر از سایر افراد در خطر سکته های قلبی قرار می گیرند و به بیماری های قلبی مبتلا می شوند.

ضد سرطان: خطر ابتلا به سرطان را کاهش می دهد.

سلامت چشم: یک محافظ عصبی قوی می باشد و احتمال مبتلا شدن به هیپوکسی یا محرومیت از اکسیژن را در شبکیه کاهش می دهد و از تخریب شدن آن جلوگیری می کند.

کاهش وزن: موجب کاهش اشتها و در نتیجه کاهش وزن خواهد شد. در نظر داشته باشید که کافئین نباید بیشتر از 300 تا 400 میلی گرم در روز استفاده شود ( در تمام اشکال قهوه، چای، کولا و …)

کلینیک زیبایی آوان با دپارتمان تخصصی مو و استفاده از متریال مصرفی با کیفیت زیر نظر پزشکان متخصص و مجرب مجموعه، آماده ارائه خدمات به شما عزیزان می باشد. لطفاً جهت مشاوره و اطلاع از قیمت ها با شماره های درج شده در سایت تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.