چشم ها را می توان پنجره ای از روح دانست زیرا بازتاب دهنده ی حالت روحی انسان است. علاوه بر آن چشم ها در زیبایی چهره نیز تاثیر زیادی دارد. چشم ها ممکن است بر اثر یک واکنش آلرژیک علائم حساسیت شدیدی را تجربه کند و گاهی حتی مراجعه به مراکز پزشکی به صورت اورژانسی انجام می شود. عوامل زیادی باعث واکنش آلرژیک می شود و یکی از شایع ترین آن ها حساسیت به کرم دور چشم است.

حساسیت به کرم دور چشم

از مهم ترین اتفاقاتی که رخ می دهد التهاب ملتحمه ی چشم ها است که به دلیل واکنش به مواد حساسیت زا به وجود می آید. این التهاب منجر به بزرگتر شدن رگهای خونی در ملتحمه یا احتقان شده و باعث قرمزی یا ظاهر خون گرفته ی چشم خواهد شد. این علائم می تواند از یک قرمزی خفیف تا التهاب شدید با ترشحات چشمی باشد.

 

حساسیت به کرم دور چشم

 

علائم حساسیت به کرم دور چشم

خارش و تورم

احساس سوزش و درد

ایجاد راش های قرمز رنگ

پوسته پوسته شدن اطراف چشم در اثر تحریک پوست

ضخیم شدن پوست اطراف چشم

دلایل ایجاد حساسیت به کرم دور چشم چیست؟

استفاده بیش از اندازه از کرم دور چشم

همان طور که می دانید ناحیه دور چشم وسعت زیادی ندارد و معمولاً مقدار کمی از آن ( اندازه یک نخود) کافی است و نباید بیشتر از آن استفاده شود.

استفاده از کرم دور چشم به صورت غیر اصولی

ترتیب استفاده از محصولات بهداشتی و مراقبتی بسیار حائذ اهمیت است به عنوان مثال کرم دور چشم باید قبل از ضد آفتاب زده شود تا دچار حساسیت به کرم دور چشم نشوید.

زدن کرم دور چشم روی پوست خشک

کرم های دور چشم کارایی مختلفی دارند بعضی از آن ها خاصیت مرطوب کنندگی دارند که می توان روی پوست خشک به تنهایی استفاده کرد.اما کرم های دور چشمی که خاصیت لیفت کنندگی و جوان سازی دارد روی پوست خشک به طور مستقیم نباید استفاده شود زیرا ممکن است باعث تحریک پوست شود و باید حتماً زیر آن از یک آب رسان مناسب دور چشم استفاده شود.

استفاده نامناسب از کرم دور چشم

هنگام استفاده از کرم نباید به شکل خشن این کار انجام شود، به دلیل حساس بودن پوست اطراف چشم اگر به آرامی انجام نشود باعث تحریک و ایجاد حساسیت پوستی خواهد شد.

نحوه ی انجام صحیح از کرم دور چشم

مقداری از کرم را در امتداد استخوانی که زیر ابرو قرار دارد میزنیم و مقداری هم با فاصله ی نیم اینچی از خط مژه های پائین استفاده می کنیم و بسیار آرام به شکل ضربه ای انجام می دهیم تا جذب پوست شود.

باورهای غلط و نادیده گرفتن علائم حساسیت به کرم دور چشم

برخی افراد بر این باورند که بعد از استفاده از یک محصول پوستی هنگامی که پوست واکنشی مانند سوزن سوزن شدن یا گر گرفتگی را دارد، یعنی این محصول در حال تاثیر گذاری مثبت روی پوست است. این یک باور کاملاً غلط است و هرگاه علائم غیر عادی را تجربه کردید سریعاً به یک مرکز درمانی مراجعه کنید.

حساسیت به کرم دور چشم در چه نواحی ایجاد می شود؟

می تواند در یک چشم یا هردو چشم ایجاد شود و همچنین ممکن است علاوه بر چشم و پلک ها اطراف چشم را نیز درگیر کند.

پیشگیری از حساسیت به کرم دور چشم

برای پیشگیری از حساسیت احتمالی اولین قدم خواندن دستور العمل و ترکیبات بروشور داخل جعبه می باشد. قدم دوم تست محصول قبل از استفاده است یعنی مقدار خیلی کم را روی یک نقطه از پوست تست کنید تا در صورت واکنش آلرژیک قسمت کمتری از پوست درگیر شود. نکته بعدی انتخاب کرم دور چشم مناسب با مشکلات پوستی خود است.

حساسیت به کرم دور چشم بسیار شایع است و ممکن است برای شما هم پیش آید. در صورت مشاهده علائم، خونسردی خود را حفظ کرده، به یک متخصص مراجعه کنید و از خود درمانی اجتناب کنید. انتخاب یک محصول استاندارد نیز بسیار مهم است، هرگز از محصولات بی کیفیت و بدون مجوز و لیبل استفاده نکنید.

کلینیک زیبایی آوان با در اختیار داشتن دستگاه های روز دنیا و استفاده از متریال مصرفی با کیفیت و دارای تاییدیه زیر نظر پزشکان متخصص و مجرب مجموعه، آماده ارائه خدمات زیبایی و درمانی به شما عزیزان می باشد. لطفاً جهت مشاوره و اطلاع از قیمت ها با شماره های درج شده در سایت تماس حاصل فرمایید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.