در این مقاله قصد داریم اطلاعاتی در خصوص نحوه بوتاکس توسط دکتر نازنین سادات نبوی بپردازیم. از دیگر روش جوان سازی که از چند دهه قبل مورد استفاده قرار گرفته سم بوتولینوم   َA  است . یا بوتولینوم توکسین A که به طور تصادفی متوجه شدن این سم می تواند باعث باز شدن  چروک ها و ریلکس شدن عضلات شود.

انقباض عضلانی یک سوم فوقانی صورت می تواند باعث ایجاد خطوط اخم، خطوط پیشانی و پنچه کلاغی اطراف چشم  شود که  با استفاده از بوتاکس جلوی این خطوط گرفته می شود.

در واقع بوتاکس اولین کاربردش برای پیشگیری از ایجاد این خطوط است چون چروک های یک سوم فوقانی صورت و کلاً چروک ها به دو دسته تقسیم می شوند: چروک های داینامیک: چروک هایی هستندکه در اثر انقباض عضلات و ایجاد اکشن در صورت تولید می شوند و چون انقباض عضلات زیر پوست اتفاق می افتد پوست را هم همراه خود منقبض و جمع می کند، در اثر حرکات تکراری  و استفاده مکرر از این عضلات یعنی عضلات مربوط به اخم ، عضلات مربوط به بالا بردن ابروها ، چروک های پیشانی و عضلات مربوط به دور چشم را چروک های داینامیک شکل می گیرد. و چروک های استاتیک: چروک های ماندگارهستند یعنی بعد از حرکات مکرر و ایجاد چروک های داینامیک کم کم پوست در آن محل ها ضعیف و ضعیف تر شده  و به اصطلاح کلاژن آن منطقه تخریب شده و این چروک ها استاتیک می شوند، یعنی ماندگار و دائمی می شوند در واقع بوتاکس برای چروک های داینامیک بهترین اثر را دارد و چروک های استاتیک برای درمان نیاز به روش های دیگری مانند لیزر و … دارند.

بوتاکس دکتر نازنین سادات نبوی

 

بوتاکس از نظر دکتر نازنین سادات نبوی

استفاده از بوتاکس به دلیل ایمن بودن به مرور توسعه پیدا کرده و کاربردهای زیبایی دیگری هم پیدا کرده است .مثلاً برای مواردی مانند : اخم بینی که موجب ایجاد خطوط عمیق روی بینی می شود، برای کسانی که لبخند لثه ای دارند و هنگام خندیدن لب ها خیل بالا کشیده می شود  و لثه ها نمایان می شود، بالا بردن خفیف دم ابروها، برای کم کردن خطوط اندوه یا خطوط ماریونت هم می شود از بوتاکس در مناطق پائینی استفاده کرد، برای جلوگیری از نمای پوست پرتغالی چانه نیز کاربردی است.

ممنوعیت بوتاکس از نظر دکتر نازنین سادات نبوی

بوتاکس دکتر سادات نبوی برای افراد با شرایط زیر ممنوع میباشد:

 

افرادی که دچار بیماری های عصبی و عضلانی می باشند.

 

خانم های باردار و مادرانی که در دوران شیردهی هستند.

 

افرادی که دارای عفونت فعال  و یا تبخال در ناحیه تزریق می باشند.

 

افرادی که آنتی بیوتیک خاص استفاده می کنند.

 

افرادی که دچار بیماری پتوز پلک می باشند.

 

شرح عوارض بوتاکس توسط دکتر نازنین سادات نبوی

عوارض بوتاکس طبق گفته های دکتر نازنین سادات نبوی به شرح زیر است:

درد محل تزریق

 

تورم و قرمزی کوتاه مدت

 

ممکن است سردرد چند روزه ایجاد کند.

 

کسانی که دارای شلی پوست در نواحی پلک و پیشانی هستند ممکن است با پتوز یا سنگینی خفیف در پلک ها مواجه شوند .یا موجب تاری دید مختصری شوند که موقتی است.

 

خشکی چشم

 

تمام این عوارض کوتاه مدت است و از بین می رود. 

شرح مشاهده اثرات بوتاکس توسط دکتر نازنین سادات نبوی

از روز سوم تا هفتم  اثرات شروع  می شود و معمولاً طی 3 ماه اول بیشترین اثرات بوتاکس مشاهده می شود و بعد از سه ماه کاهش پیدا می کند و بعد از 6 ماه یک داروی استاندار از محل پاک می شود. بهتر است هر 5 یا 6 ماه یک بار تکرار شود.

بوتاکس دکتر نازنین سادات نبوی در کلینیک زیبایی آوان با بهره گیری از تکنولوژی روز دنیا و استفاده از بهترین متریال مصرفی انجام می شود لطفاً برای مشاوره و اطلاع از قیمت ها با شماره های درج شده در سایت تماس حاصل فرمائید.

 

نویسنده مقاله: خانم دکتر نازنین سادات نبوی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.