نوبت دهی  لیزر co2 دکتر نازنین سادات نبوی در کلینیک آوان انجام میگردد .مقاله زیر در رابطه با شرایط و نحوه انجام لیزر میباشد .

از دیرباز در اعصار و قرون مختلف توجه انسان ها به جوان ماندن دارای اهمیت بوده و با توجه به اینکه در آن زمان امکانات کم بوده اما پیوسته در پی تولید ماده ای بودن که بتوانند از طریق خوردن آن جوان تر شوند یا جوان بمانند و حتی ریشه کیمیا گری هم از همین طرز فکر گرفته شده است.

انسان همواره تمایل داشته تا چهره خودش را زیبا ببیند و همین طور دیگران هم مایل هستند اطرافیان خود را زیبا تر ببینند. بحث جوان سازی در علم درماتولوژی یا تخصص پوست و زیبایی جایگاه ویژه ای دارد به دلیل اینکه متخصصین پوست در طول دوره ی تحصیل بر اساس ساختار پوست و تمام مکانیزم های آسیب زای پوستی آشنا شدن و همچنین با تمام بیماری ها و آسیب های که به پوست ممکن است وارد شود آشنا شده و راهکارهای درمانی را آموزش دیده اند. بنابراین بحث جوانسازی نزد متخصصین پوست یک بحث بسیار فشرده علمی است که براساس رویکردهای علمی به آن نگاه می شود و رویکردهای تجاری و بازاری در نزد متخصصین پوست جایگاهی ندارد، به همین دلیل سعی می شود در این مقاله به رویکردهای علمی در جوانسازی پوست پرداخته شود تا عزیران که این مقاله را مطالعه می کنند بتوانند از راه های صحیح و غیر تجاری آگاه باشند.

انواع لیزر co2 از نظر دکتر نازنین سادات نبوی

یکی از روش های مهم و تاثیر گذار برای جوانسازی لیزرها می باشند، لیزرها از سال 1980 وارد بازار شده اند و طی پروسه های مختلف و پیچیده مهندسی پزشکی تاثیر گذاری آن ها بر پوست مشخص شده است . لیزرها به دو دسته می توان تقسیم کرد:

لیزرهای تهاجمی: دارای عوارض بوده اما موثرتر بوده و لیزرهای غیر تهاجمی : که عوارض کمتری داشته اما اثر بخشی آن نسبت به لیزرهای تهاجمی قدری کمتر و تدریجی تر دارد. از بین لیزرها دو لیزر مهمی که در جوانسازی مورد استفاده قرار می گیرد لیزر CO2 فرکشنال در حال حاضر، و در گذشته لیزر CO2 بوده که غیر فرکشنال است و همچنین لیزر اربیوم  است.  بقیه دستگاه های مختلف دیگر  که در این زمینه کار می کنند از تکنولوژی های مربوط به این دو نوع لیزر کمک گرفته شده است.

 

چه کسانی کاندیدای انجام لیزر هستند؟

کسانی که چروک های خفیف دارند با کمک لیزرهای غیر تهاجمی می توانند نتیجه خوبی بگیرند.

 

کسانی که چروک های متوسط تا شدید دارند از طریق لیزرهای تهاجمی می توانند جوان تر شوند و وضعیت چروک ها بهتر شود.

 

کسانی که دچار آسکارهای آکنه و اسکارهای جراحی هستند که باعث بد فرمی در پوست آنها  شده است می توانند از این نوع لیزرها سود ببرند.

 

لیزرها همچنین می توانند باعث تقویت کلاژن سازی و سفت تر شدن پوست شوند که در نهایت باز هم نمای جوانتری در پوست ایجاد خواهد کرد.

 

لیزرهای غیر تهاجمی

دسته ای از لیزرهای غیر تهاجمی که شامل لیزرهای IPL  می باشد که در واقع لیزر نیستند ولی نورهایی هستند که با امواج مشابه لیزری باعث جوانسازی پوست می شوند و  همچنین بدون اثرات جانبی در سطح پوست و بدون آسیب رساندن به لایه اپیدرم (لایه سطحی و بیرونی پوست) می توانند باعث جوانسازی شوند.لیزرها در کل با روش های ساده بی حسی انجام می شوند. بعد از شستشو صورت ابتدا توسط کرم ها بی حس می شود و بعد از حدود یک ساعت بی حسی شسته شده و لیزر انجام می شود در حین انجام لیزرها می شود از پد های خنک کنند یا یخ استفاده کرد. بعد از انجام لیزر فرد می تواند به فعالیت های روازانه خود بازگردد.

 

درمورد لیزرهای تهاجمی امروزه بیشتر از لیزر CO2 استفاده می شود که با تکنولوژی منحصر به فرد خود سالهاست  برای جوانسازی و بهبود چروک ها و همچنین بهبود اسکارهای قدیمی استفاده می شود. در روش لیزر CO2 بعد از انجام بی حسی پزشک متخصص لیزر را انجام می دهد و بعد از آن فرد ممکن است دچار علائمی شبیه به سوختگی درجه 1  شود که  بعد از سرد کردن و استفاده از پماد های التیام بخش فرد باید حداقل 3 تا 5 روز استراحت نسبی را داشته باشد تا مراحل ترمیم پوستی به خوبی انجام شود. باید گفت که عوارض جانبی لیزرهای تهاجمی طوری است که بعد از انجام ممکن است فرد دچار  قرمزی و تورم و سوزش مختصر شود و طی چند روز آینده پوسته ریزی پیدا کند و حتی دچار ترشحاتی از محل لیزر شود که معمولاً این اتفاق در 3 روز اول رخ می دهد و با استفاده از پماد هایی که پزشک تجویز می کند  این دوره تا روز 5 به اتمام می رسد. و بر اساس اینکه پزشک با چه عمقی و با چه شدتی لیزر را انجام داده باشد ، ممکن است 7 تا 10 روز طول بکشد تا فرد به پوست نرمال خود برگردد. بعد از انجام لیزرها معمولاً پوست روشن تر و سفت تر شده و افتادگی های حاشیه پوست بهتر می شود، چروک های ریز از بین می رود اما چروک های عمقی نیاز به تکرار جلسات دارند و همچنین مهم ترین کاری که فرد باید انجام دهد این است که در دوران ترمیم پوست بعد از لیزر ملاحظات مراقبت در برابر آفتاب را خیلی خوب رعایت شود.

 

چه افرادی نمی توانند لیزر انجام دهند؟

در افرادی که باردار هستند لیزرممنوع است.

 

افرادی که عفونت پوستی دارند.

 

افرادی که دچار تبخال پوستی می باشند.

 

افرادی که بیماری های اتوایمیون یا حساسیت  به نور دارند مانند لوپوس

 

افرادی که داروهای خاص استفاده می کنند و مصرف دارو با لیزر ممکن است ایجاد حساسیت کند.

در افرادی که بالای 60 سال هستند و دارای چروک های عمیق هستند باید لیزر تکرار شود به طور کلی جوانسازی یک تا سه بار در لیزر CO2 پیشنهاد می شود که باعث سفتی، بهبود چروک ها، روشن شدن و شفافیت پوست می شود و جلسات به فاصله یک تا دو ماه انجام می شود.

کلینیک زیبایی آوان با بهره گیری از بهره گیری  از تکنولوژی روز دنیا و استفاده از بهترین متریال مصرفی زیر نظر پزشکان متخصص و مجرب مجموعه آماده ارائه خدمات به شما عزیزان می باشد. لطفاً برای مشاوره و اطلاع از قیمت ها با شماره های درج شده در سایت تماس حاصل فرمائید.

نویسنده مقاله: خانم دکتر نبوی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.