یکی دیگر از روش های جوان سازی استفاده از فیلر ها هستند که در دهه های گذشته استفاده از ترکیبات هیالورونیک اسید به منظور تقویت زیر پوست و همچنین استفاده از ترکیبات مشابه آن جهت تحریک کلاژن سازی مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته است، در واقع دانشمندان و محققین  در زمینه Aesthetics و زیبایی متوجه شده اند که برای افرادی که  کاهش وزن شدید داشته اند و دچار کاهش حجم در صورت می شوند و یا افرادی که با افزایش سن دچار چروک های عمیق می شوند یا دچار شلی پوست شده اند می توانند با جبران هیالورونیک اسید زمینه ای، پوست فرد را به چند سال قبل خود برگردانند، به همین دلیل کمپانی های متعدد دارویی تصمیم گرفتن این مواد را با استفاده از هیالورونیک اسید هایی که در واقع سازگار با پوست انسان هستند بسازند و به شکل ایمن در اختیار پزشکان متخصص زیبایی قرار دهند.

 

 

بعد از 35 تا 40 سالگی معمولاً با افزایش سن بعضی از شیارهای طبیعی صورت مانند خطوط خنده و خطوط غم عمیق می شوند که برای بازگشت این وضعیت به حالت نرمال ما می توانیم از پر کننده هایی مانند: هیالورونیک اسیدها استفاده کنیم که در محل های مشخص و با انجام تکنیک  تزریق می شوند و آن ناحیه را جوانسازی می کنند. همچنین برای مواردی مانند چروک هایی که در نواحی : خط اخم ، چروک های پنجه کلاغی و عمیق شدن ناودان اشکی  ایجاد می شود، در هر سنی می شود از پر کننده های هیالورونیک اسیدی یا فیلرها استفاده کرد.

از طرفی با پیشرفت دانش Aesthetics و زیبایی استفاده از فیلرها برای برجسته سازی نواحی مختلف صورت و برای حفظ تناسب اجزای آن هم کاربرد پیدا کرده است. مثلا استفاده از فیلر ها برای برجسته سازی گونه ها، لیفت کردن گونه ها، برجسته سازی لب، اصلاح سایز و فرم دهی چانه، اصلاح قوز بینی و همچنین برای لیفت انتهای ابرو ها هم قابل استفاده هستند. پس همانطور که مشاهده می کنید پیشرفت دانش Aesthetics و داشتن تخصص لازم در این زمینه می تواند با روش های مختلف زیبایی و جوانی را به افراد برگرداند.

 

با گذشت زمان تکنولوژی تولید فیلرها تکامل پیدا کرده و فیلرهای هیبریدی که می توانند آبرسانی و کلاژن سازی خوب در پوست ایجاد کنند هم تولید شده است، که این فیلرها یا ژل های هیبریدی هم با تکنیک های مخصوص خودشون در پوست تزریق می شوند و باعث آبرسانی، جوان سازی و لیفتینگ کلی پوست می شوند و معمولاً ژل های هیبریدی حجم دهی آنچنانی ندارند و بیشتر باعث لیفت و آبرسانی و شفافیت پوست می شوند.

 

دسته دیگه ای از فیلرها هم که از جنس غیر هیالورونیک اسیدی هستند معمولاً از جنس PCL یا پلی ال کربولاکتون هستند که در تکنولوژی فیلر الانسه استفاده شده اند. این فیلرها به دلیل اینکه کلاژن سازی می کنند طول مدت ماندگاری بیشتری از فیلرهای هیالورونیک اسیدی دارند مثلاً فیلرهای هیالورونیک اسیدی به طور متوسط بر اساس نوع جای تزریق بین 6 ماه تا یک سال ماندگاری دارند اما فیلرهای PCL می توانند بین 1 تا 3 سال ماندگاری داشته باشند  البته باز هم براساس محل تزریق، امروزه استفاده از فیلرها برای لیفتینگ صورت نیز بسیار مورد استقبال قرار گرفته و با تکنیک های تخصصی  می شود برای پوست های شل با کمک فیلر ها لیفتینگ ایجاد کرد.

همچنین کانتورینگ صورت در نواحی مختلف به خصوص در حاشیه صورت و زاویه خط فکی با استفاده از فیلرها قابل برجسته سازی، بارز سازی و لیفت دهی می باشد.

کلینیک زیبایی آوان با استفاده از بهترین دستگاه های روز دنیا و مواد مصرفی دارای تاییدیه جهانی زیر نظر پزشکان متخصص و مجرب مجموعه آماده ارائه خدمات به شما عزیزان می باشد. لطفاً برای مشاوره و اطلاع از قیمت ها با شماره های درج شده در سایت تماس حاصل فرمائید.

نویسنده مقاله: خانم دکتر نبوی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.