از دیگر روش های جوانسازی استفاده از تکنولوژی رادیو فرکوئنسی است. رادیو فرکوئنسی به صورت هم غیر فرکشنال هم فرکشنال در جوانسازی استفاده می شود. ابتدا ازامواج رادیو فرکوئنسی به صورت ساده و کاملاً غیر تهاجمی و غیر دردناک بر روی پوست استفاده می شد، اما در طی دهه گذشته این روش تکامل بیشتری پیدا کرد و امواج رادیو فرکوئنسی از طریق یک سری حاوی سوزن های بسیار ظریف مستقیماً امکان ورود به داخل  پوست و لایه های میانی پوست را پیدا کرد تا بتواند اثرگذاری بهتری داشته باشد. امواج رادیو فرکوئنسی تولید گرمایشی می کنند در عمق پوست، و از طریق تخلیه انرژی به واسطه سوزن ها یا نیدلهای ریز می توانند باعث تحریک کلاژن سازی شوند. در کل این روش درد زیادی ندارند و معمولاً تنها نیاز به بی حسی موضعی می باشد که از طریق استفاده از پماد های بی حسی انجام می شود. معمولاً دوره نقاهت کوتاهی دارد و پاسخدهی  خوبی در ضایعات عمقی پوست مانند: اسکارهای آکنه که ایجاد چاله کرده اند، برای اسکارهای جراحی، لیفتینگ، بسته شدن منافذ، کاهش چروک های ریز و جوانسازی پوست دارد. یکی دیگر از مزیت های آر اف فرکشنال عمقی که قابل تنظیم است برای سری های آر اف فرکشنال می تواند جلوی عوارضی که در CO2 فرکشنال صورت می گرفته  را بگیرد، از جمله ایجاد لک و تیره شدن پوست بعد از آراف فرکشنال کمتر از CO2 فرکشنال است. استفاده از تکنولوژی آر اف فرکشنال برای صورت و گردن و نواحی که چروک های ریز دارند مانند بازوها و دلکته نیز قابل استفاده است و باعث بهتر شدن قوام پوست و لیفتینگ پوست می شود

 

دوره نقاهت آر اف فرکشنال حداکثر 5 روز است. ابتدا فرد قرمزی و تورم خواهد داشت و بعد از مدتی پوست کمی کشیده و خشک می شود و ممکن است پوسته ریزی های مختصری داشته باشد و حتی دربعضی مواقع ممکن است خون ریزی های کوچک روی پوست ایجاد شود که همه ی این ها گذرا و موقتی هستند و از عوارض طبیعی این کار می باشند.

در کل آر اف فرکشنال  در طی دهه گذشته مورد استقبال زیادی قرار گرفته است به دلیل  دوره نقاهت کم اثرات مفیدی که در جوان سازی داشته و برای رنج سنی بالا 35 سال روش خوبی برای تحریک کلاژن سازی می باشد.

کلینیک زیبایی آوان با بهره گیری از تکنولوژی روز دنیا و استفاده از بهترین متریال مصرفی دارای تاییدیه جهانی زیر نظر پزشکان متخصص و مجرب مجموعه آماده ارائه خدمات زیبایی و درمانی به شما عزیزان می باشد. لطفاً برای مشاروه و اطلاع از قیمت ها با شماره های درج شده در سایت تماس حاصل فرمائید.

 

نویسنده مقاله: خانم دکتر نبوی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.