اهمیت آبرسانی به پوست: هیدراتاسیون یا آبرسانی به پوست از اهمیت بسیار بالایی در رسیدگی و سلامت پوست برخوردار است. در برخی از افراد این باور غلط وجود دارد که آبرسان و مرطوب کننده فقط نیاز پوست های خشک و کم آب است اما همان طورکه بدن شما نیاز به آب دارد پوست شما نیز نیازمند آب است و شما با هر نوع تایپ پوستی باید پوست خود  را آبرسانی کنید.

 

اهمیت آبرسانی به پوست

اهمیت هیدراتاسیون یا آبرسانی به پوست چیست ؟

محصولات زیاد و متنوعی در این زمینه وجود دارند که ادعا هیدراته کردن پوست را دارند. کالا و محصولاتی مانند: انواع ژل ها، کرم ها ، روغن، وازلین و …. اما چطور باید محصول مورد نیاز پوست خود را انتخاب کنیم؟

هیدراتاسیون و مرطوب کننده ها

اهمیت آبرسانی به پوست

Moisturizer اصطلاحی است که در مورد مرطوب کننده ها به کار می برند.

روغن (اسکوالن squalene)

نرم کننده ها مانند : چربی ها و روغن ها

رطوبت رسان ها (humectants) که اغلب در پاک کننده ها و لوسیون ها هستند و با جذب مولکول های آب همچون آهن ربا پوست را آبرسانی می کند.

البته به قول پری رومانوفسکی بینان گذار و شیمی دان The Beauty Brains  این قبیل اصطلاحات توسط برند ها و شرکت ها هر جوری که بخواهند تعریف می شود و این در حالی است که هیچ گونه استانداردی برای تعریف هیدراتور و مرطوب کننده ها وجود ندارد و اغلب، مارک ها آنها را مشخص می کنند تا بتوانند میزان رطوبت لازم برای پوست افراد را تشخیص دهند. 

تفاوت رطوبت رسانی و هیدراتاسیون

مرطوب کننده با ساختن یک سد روغنی موجب کاهش دفع آب به وسیله پوست می شود. این نکته را در نظر داشته باشید که هیچگاه آب و روغن با یکدیگر مخلوط نمی شوند پس مرطوب کننده ها از تبخیر آب از پوست جلوگیری می کنند. اما هیدراتاسیون ها باعث افزایش میزان آب زیر پوست می شوند که معمولاً از هیدروسکوپی تشکیل می شوند که موجب جذب آب از هوا گردیده و آن را به پوست متصل می کنند. به همین منظور ابتدا باید آبرسان استفاده شود سپس از مرطوب کننده استفاده کنید با این کار هم جذب آب بیشتری به پوست صورت می گیرد هم مهر و موم می گردد و از تبخیر آن جلوگیری می شود.

اهمیت آبرسانی به پوست

آیا آب می تواند به عنوان یک مرطوب کننده باشد

خیر آب به تنهایی کافی نیست زیرا آب با روغن های طبیعی پوست تبخیر می شود و در اصطلاح فنی،  اکلوزایدها یا همان نگهدارنده ها پوست شما را با آبرسان و مرطوب کننده حفظ می کنند .

مرطوب کننده ها

متشکل از مواد روغنی هستند از قبیل مواد انسدادی مثل روغن معدنی، روغن وازلین و روغن های گیاهی که مانند یک چسب در سطح پوست می باشند و آن را مهر و موم می کنند و نمی گذارند تا آب پوست تبخیر شود و ازبین برود و این امر موجب می شود تا دیگر احساس خشکی در پوست نداشته باشید .

آبرسان ها یا هیدراتورها

 ماده ای دارند به نام humectants،  مانند اسید هیالورونیک و گلیسیرین که آب را از هوا و جو جذب می کنند و به پوست شما اضافه می کند.

چه محصولی مناسب پوست شما است؟

محصولات بسیار متنوعی در بازار موجود می باشد،  در زمینه رومانوفسکی می گوید: محصولات که حاوی مواد نرم کننده و انسدادی و رطوبت ساز می باشند به طور همزمان پوست را هم مرطوب و هم آبرسانی می کنند.

اهمیت آبرسانی به پوست

 برای انتخاب محصول مناسب ابتدا باید نوع پوست و نیاز پوست هر فرد مشخص شده باشد به عنوان مثال اگر پوست خیلی خشکی دارید باید از یک مرطوب کننده قوی استفاده کنید یا اگر نوع پوست شما چرب است باید مرطوب کننده فاقد چربی استفاده شود. اگر دچار کم آبی پوست هستید یک سرم آبرسان قوی می تواند به شما کمک کند، سرم های آبرسان حاوی هیالورونیک اسید می باشند که تقریباً هزار برابر وزن خود آب نگه می دارند و می توانند دوز سالم هیدراتاسیون را به پوست شما بیافزایند.

نوشیدن آب

از آنجایی که نیمی از بدن انسان را آب تشکیل می دهد باید مصرف آب روزانه    شما کافی باشد، به طور مثال اگر وزن شما 150 پوند باشد باید روزانه 75 پوند آب مصرف کنید. اما متاسفانه به دلیل مشغله  روزمره ممکن است فراموش کنیم که در طول روز آب بنوشیم پس بهتر است در محل کار خود بطری آب را جلوی چشم بگذارید و مرتباً از آن بنوشید و همینطور مصرف مواد غذایی مانند هندوانه و خیار که سرشار از آب هستند می تواند تا حدودی آب مورد نیاز بدن را تامین کند. نوشیدن آب فراوان موجب آبرسانی به پوست نیز می گردد و پوست شاداب تری را برای شما به ارمغان می آورد.

توصیه هایی برای حفظ رطوبت پوست :

اهمیت آبرسانی به پوست.

هنگام استحمام از آب داغ استفاده نکنید زیرا پوست را خشک می کند.

بعد از استحمام حتماً از آبرسان و مرطوب کننده ها استفاده کنید تا موجب جلوگیری از دفع و تبخیر آب پوست شود.

پوست های چرب به دلیل اینکه با عبور آب با مشکل مواجه هستند و این امر سبب می شود تا پوست نتواند رطوبت را حفظ کند و در نتیجه پوست کم آب و دهیدراته می گردد این افراد باید از محصولات مبتنی بر آب استفاده کنند تا این چرخه معیوب از بین برود.

قرار گرفتن زیر نور خورشید بدون محافظت و زدن ضد آفتاب.

استرس و اضطراب.

کم نوشیدن آب.

استفاده از شوینده های نامناسب.

بهتر است قبل از استفاده از مرطوب کننده و آبرسان حتماً از یک شوینده مناسب استفاده کنید زمان مناسب برای زدن آبرسان بعد از شستشوی صورت  و روی یک پوست تمیز و عاری از آلودگی می باشد و بعد از آن از مرطوب کننده مناسب پوست خود استفاده کنید.

کلینیک زیبایی آوان با در اختیار داشتن جدیدترین دستگاه های روز دنیا و استفاده از بهترین متریال دارای تاییدیه زیر نظر پزشکان متخصص و مجرب مجموعه آماده ارائه خدمات به شما عزیزان می باشد. لطفاً برای مشاوره و اطلاع از قیمت ها با شماره های درج شده در سایت تماس حاصل فرمائید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.