لیزرهای متفاوتی برای از بین بردن موهای زائد وجود دارد. طول موج لیزر الکساندرایت و دایود عملکرد بهتری نسبت به لیزر های دیگر دارند. هر چه رنگ پوست روشن تر باشد و موها ضخیم تر و رنگ مو تیره تر باشد، لیزر تاثیر بهتری  روی  از بین بردن  موهای زائد دارد. حال اینکه دستگاه الکساندرایت بهتر است یا دایود بعد از نقد و بررسی هر دو دستگاه می توانیم نظر دهیم .

آیا دستگاه لیزر الکساندرایت بهتر عمل می کند؟

 

دستگاه لیزر الکساندرایت دارای طول موج 755 نانومتر می باشد، جزء اثر گذار ترین و سریعترین دستگاه های موجود در دنیا است که  در کلنیک آوان آخرین ورژن از این دستگاه  یعنی لیزر الکس کندلا که با نام تجاری جنتل لیز پرو شناخته می شود،  موجود است. این دستگاه با استفاده از میله های کریستالی به طول 7.6 تا 10 سانتی متر و قطر 0.3 تا 0.7 سانتی متر را برای منبع لیزر مورد استفاده قرار می دهد . نور ساطع شده از این دستگاه تفاوت هایی با نور لامپ و خورشید دارد . نور لامپ و خورشید از تشعشاتی با طول موج مختلف تشکیل شده اند اما نور لیزر تنها از یک طول موج به وجود می آید .

 

دقت دستگاه الکساندرایت به قدری است که می توانید روی یک ناحیه تمرکز کنید بدون اینکه روی نواحی دیگر تاثیر بگذارد ،   قابلیت تغییر قدرت تابش را داراست ، دارای سیستم air cooling (خنک کننده ) می باشد ، کارایی این دستگاه به این صورت است که به دستگاه وصل می شود و با باد سردی که هنگام لیزر به   پوست منتقل می کند باعث می شود مراجعه کننده درد و سوزش کمتری را متحمل شود این دستگاه دارای هندپیس (سری لیزر) قابل تعویض می باشد و برای هریک از مراجعه کنندگان به صورت جداگانه و شخصی استفاده می شود . یکی دیگر از مزیت های این دستگاه وسیع بودن ناحیه تابش لیزر و سرعت قابل توجه تکرار کردن آن می باشد. طبقه آمار لیزر الکساندرایت یکی از محبوب ترین در بین مراجعه کنندگان می باشد و این امر به دلیل دقت ، سرعت ، کیفیت و همین طور اعتبار برند می باشد .

 

الکساندرایت بهتر است یا دایود؟

 

 

 

آیا دستگاه لیزر دایود بهتر است؟

 

دستگاه لیزر دایود  با طول موج 810 نانومتر، دو طول موج کوتاه و بلند را تولید می کند، و این باعث می شود چندان جذب ملانین بالایی  نداشته باشد و بیشتر در عمق پوست نفوذ می کند. و باید به این نکته اشاره کرد که در لیزر دایود نسبت به لیزرهای دیگر درد بیشتر احساس می شود . لیزر دایود علاوه بر لیزر موهای زائد قابلیت درمانی نیز دارد و برای درمان مشکلات پوستی نیز مورد استفاده قرار می گیرد .

 

 

الکساندرایت بهتر است یا دایود؟

 

اینکه الکساندرایت بهتر است یا دایود باید گفت این دو با هم تفاوت هایی دارند که به چند نمونه از تفاوت های آن می پردازیم تا بتوانیم انتخاب راحت تر داشته باشیم.

  • یکی از مهم ترین تفاوت های بین این دو دستگاه  این است که در دایود انجام کار با تماس روی ناحیه مورد نظر انجام می گیرد ولی در الکساندرایت بدون تماس با پوست و با فاصله انجام می گیرد که برای مراجعه کننده قابل قبول تر است.
  • لیزر الکساندرایت به صورت شات نقطه ای عمل می کند ، با فرکانس های پایین ، اما در دایود کار به صورت رولی انجام می شود با فرکانس های بالا
  • در الکساندرایت سیستم خنک کننده به صورت گاز نیتروژن است که روی ناحیه اسپری می شود اما در دایود به صورت تماسی با پوست انجام می شود
  • لیزرالکساندرایت جزء لیزرهای جامد بوده یعنی طول موج آن پایدار است ولی دایود جزء لیزرهای نیمه هادی می باشد و طول موج آن متغیر می باشد.
  • در لیزر الکساندرایت از همان جلسات اول نتیجه قابل مشاهده می باشد و معمولا تعداد جلسات کوتاه تر است . ولی در دایود زمانی بیشتری نیاز داریم تا به نتیجه دلخواه برسیم .
  • با اینکه عمق نفوذ لیزر دایود در پوست بیشتر است اما جذب ملانین الکساندرایت بسیار بالاتر بوده و این باعث روشن تر شدن پوست بعد از لیزر می گردد که برای مراجعه کننده از اهمیت بالایی برخوردار است .
  • التهاب بعد از انجام کار در لیزر الکساندرایت کمتر از لیزر دایود می باشد.
  • در الکساندرایت می توان عرض پالس (منظور از عرض پالس اندازه شات است که می توان کوچک و بزرگ برای کارهای مختلف نمود) را تنظیم کرد اما در دایود این کار به صورت اتوماتیک انجام می شود.

 

 

 

 

شباهت های بین الکساندرایت و دایود

 

حال که راجع به تفاوت های این دو دستگاه صحبت کردیم راجع به  وجه اشتراک های دو دستگاه نیز مختصری توضیح دهیم تا به درک بیشتر از اینکه الکساندرایت بهتر است یا دایود برسیم ؛

 

  • هر دو جزء معتبرترین برند دستگاه های روز دنیا هستند .
  • تقریبا هر دو برای انواع رنگ پوست مناسب می باشند .
  • دارای دستگاه خنک کننده (air cooling) می باشند .
  • طول موج هر دو استاندارد و قابل قبول می باشد .
  • بعد از اتمام جلسات لیزر و رعایت فاصله زمانی بین جلسات تاثیر خوبی در رفع موهای زائد دارند .

دستگاه الکساندرایت و دایود هر دو از دستگاه های معتبر دنیا می باشند و هر دو در  رفع موهای زائد تاثیر بسیار خوبی دارند، و در جواب این سوال که الکساندرایت بهتر است یا دایود باید گفت ؛ دستگاه های الکساندرایت از نظر اقتصادی هزینه سرمایه گذاری و همین طور هزینه نگهداری بالاتری دارند اما دستگاه الکساندرایت با توجه به مزیت های بالاتر از قبیل جذب ملانین بیشتر که باعث روشن شدن پوست می شود ، نتیجه گیری سریع تر و همینطور غیر تماسی بودن آن که از نظر بهداشتی حائز اهمیت برای مراجعه کنندگان است و نسبت به دایود عملکرد بهتری دارد.

حال با توجه به توضیحات داده شده بهتر و با آگاهی بیشتر می توانید متوجه شوید که الکساندرایت بهتر است یا دایود و انتخاب راحت تری دارید . ما در کلینیک آوان از چندین دستگاه از آخرین ورژن لیزر الکس کندلا جنتل لیز پرو استفاده می کنیم که جزء بهترین و تاثیر گذارترین دستگاه های روز دنیا می باشد. می توانید با خیال آسوده از آن بهره مند شوید و به  نتیجه مطلوب دست پیدا کنید.  ما در مجموعه زیبایی آوان آماده ارائه خدمات  با بهترین کیفیت به شما عزیزان گرامی می باشیم ،  برای اطلاع از قیمت ها با شماره های  درج شده در سایت تماس حاصل فرمایید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.