دستگاه هایی مورد تایید هستند که طول موج لیزر داشته باشند، مثل  لیزر الکس، باید طول موج 755 نانو متر داشته باشند. از بهترین دستگاه های لیزر موهای زائد  که استانداردهای جهانی دارند دستگاه های آمریکایی هستند. که کلینیک آوان از جدید ترین دستگاه ها با آخرین تکنولوژی روز دنیا استفاده می کند. لیزر مو های زائد بهترین روش برای خلاص شدن از موهای زائد و حذف روش های سنتی آن به مدت طولانی است .

 

بهترین دستگاه های لیزر موهای زائد

انواع فناوری بهترین دستگاه های لیزر موهای زائد

 

چهار فناوری برای لیزر موهای زائد وجود دارد که راجع به هر یک  از آنها جداگانه توضیح می دهیم. دستگاه های؛ . IPL- دایود- الکساندرایت و ان دی یاگ

 فناوری IPL

یکی از اولین و قدیمی ترین فناوری ها IPL است  که  در واقع لیزر نیست بلکه از پرتوهای نوری بهره می گیرد، که معمولا در لیزرهای خانگی و سالن های زیبایی از آن استفاده می شود و نیازی به پزشک متخصص ندارد.

دستگاه های لیزر موهای زائد دایود

این دستگاه با طول موج دایود یکی از قوی ترین و بهترین دستگاه های لیزر موهای زائد به شمار می آید. طول موج این دستگاه 810 است به همین دلیل می تواند با عمق بیشتری در پوست  نفوذ کند. این لیزر چون سطح وسیعی از پوست را پوشش می دهد زمان کمتری برای انجام کار می برد. لیزر دایود کمی دردناک تر از سایر لیزرها می باشد.

دستگاه های لیزر موهای زائد الکساندرایت

یکی از پرطرفدارترین و بهترین دستگاه های لیزر موهای زائد در دنیا دستگاه با طول موج الکساندرایت است. این دستگاه با طول موج 755 نانو متر با عمق نفوذ بالا،برای انواع رنگ پوست های مختلف مناسب می باشد. یکی از مزیت های این دستگاه مجهز بودن آن به  کولینگ  ( دستگاه خنک کننده) و سری جداگانه برای هر یک از مراجعه کنندگان می باشد.قدرت تابش این دستگاه قابل تغییر است.ایمنی بالا دستگاه و همینطور بدون درد بودن یکی دیگر از مزیت های آن می باشد که او را در زمره بهترین دستگاه های لیزر موهای زائد قرار داده است. بهترین مدل از این دستگاه با الکساندرایت کندلا جنتل لیز پرو می باشد که آخرین ورژن  این دستگاه در کلنیک آوان موجود می باشد.

دستگاه های لیزر  ان دی یاگ

طول موج این دستگاه  1064 نانومتر است و یک طول موج نزدیک به مادون قرمز را تابانده که می تواند نفوذی بیشتری در پوست داشته باشد. بیشترین کاربرد این دستگاه  در درمان رگ های واریسی  و درمان های دیگر می باشد، ودر بعضی موارد برای  افرادی با پوست های بسیار تیره  برای رفع موهای زائد مورد استفاده قرار می گیرد ولی پاسخ دهی طول موج ان دی یاگ برای لیزر موهای زائد مناسب نمی باشد.

 

 لیزر موهای نازک و کرکی

حتی بهترین دستگاه های لیزر موهای زائد نیز معمولا روی موهای کرکی و نازک تاثیری ندارد و باعث ضخیم شدن موهای زائد می شود و بهتر است نواحی که موهای نازک دارند لیزر نشود.

آیا پوست هایی که برنزه شده را می توان لیزر کرد؟

خیر، به این دلیل نمی توان پوست هایی که برنزه شده را لیزر کرد، چون پوست در اثر تابش آفتاب یا سولار به شدت کم آب و خشک شده است و دیگر تحمل تابش لیزر را ندارد و ممکن است پوست آسیب جدی ببیند و احتمال عوارضی چون سوختگی ، جای زخم و آکنه  وجود دارد.

 تعداد جلسات انجام لیزر

تعداد جلسات در افراد مختلف و نوع پوستی که دارند متفاوت می باشد  به عنوان مثال؛ در افرادی که پوست تیره و گندمی دارند باید تعداد جلسات بیشتری را نسبت به افراد دیگر انجام دهند . اما به طور معمول این جلسات بین 6 تا 8 جلسه متغیر است . و پس از آن سالیانه 1 یا 2 مرتبه باید  شارژ لیزر انجام شود که باز در این مورد هم در افراد مختلف متغیر می باشد. البته این به معنی از بین رفتن همیشگی موهای زائد نیست بلکه تراکم موها را تا 80% کاهش می دهد.

نکات مهمی که قبل از لیزر باید انجام دهید

  • 24 ساعت قبل از مراجعه نواحی که باید لیزر شود حتما شیو شود، به طوری که هیچ گونه مویی باقی نماند زیرا باعث کاهش اثربخشی لیزر می شود.
  • یک الی دو ماه قبل از لیزر از گرفتن حمام آفتاب و رفتن به سولار اجتناب کنید.
  • از هیچ گونه داروی لایه برداری چندین هفته قبل از لیزر استفاده نکنید.
  • اگر از داروهایی مانند سیکلوسپورین، کورتون و راکوتان استفاده می کنید قبل از لیزر با پزشک خود مشورت کنید.
  • اگر تحمل شما در مقابل درد پایین است می توانید از داروهای بی حسی از قبیل لیدوکائین و زایلاپی استفاده کنید. (قبل از لیزر حتما آن را با آب وصابون بشورید)
  • در صورت باردار بودن حتما با پزشک خود مشورت کنید. بهتر است در دوران بارداری این کار انجام نشود، هرچند که هنوز ثابت نشده عوارضی وجود دارد یا خیر.
  • کسانی که دچار بیماری های مزمن پوستی هستند نیز باید حتما با پزشک متخصص خود مشورت کنند.
  • کسانی که در نواحی لیزر زخم باز دارند نباید انجام دهند چون باعث سوختگی آن ناحیه می شود.
  • قبل از لیزر هیچ گونه مام ، اسپری و هرگونه مواد آرایشی را استفاده نکنید، یا اگر استفاده کرده اید قبل از لیزر با آب و صابون بشورید.

 

توصیه های بعد از انجام لیزر

  • بعد از لیزر بهتر است تا 24 ساعت بعد استحمام نکنید.
  • بعد از انجام لیزر اگر نواحی لیزر شده در معرض آفتاب است حتما از ضد آفتاب استفاده شود.
  • از کرم هایی مثل زینک اکساید یا کلوبتازول بعد از لیزر برای جلوگیری از ایجاد حساسیت و التهاب ناشی از لیزر استفاده کنید.
  • از مایعات فروان استفاده کنید زیرا کم آبی ممکن است اثر لیزر را کاهش دهد.

لیزر موهای زائد در کل رنگ دانه موجود در ریشه مو را نشانه گیری می کند و هر بار با اثرات گرمایی که روی آن محل می گذارد باعث چروکیده شدن  و تخریب ریشه مو می شود. عمق نفوذ لیزر 2 میلی متر است  و لیزر موهای زائد هیچ تاثیری روی اندام های داخلی بدن ندارد. پس نگران عوارض آن نباشید. تنها نکته ای که باید توجه داشته باشید انتخاب مرکز مناسب با دستگاه مناسب است که ما در کلنیک آوان با بهره گیری از بهترین دستگاه های لیزر موهای زائد دنیا یعنی دستگاه الکساندرایت کندلا جنتل لیز پرو با آخرین فناوری روز دنیا، برای انواع پوست زیر نظر پزشک متخصص در خدمت شما عزیزان هستیم برای اطلاع از قیمتها با شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.