برای جوان سازی پوست راهکارهای متعددی وجود دارد اما یکی از کم هزینه ترین راه ها  استفاده از کرم های پوستی است که می تواند روند پیری را کند کرده و پوست را جوان سازی کند. در بازار حجم عظیمی از تبلیغات و تنوع بیش از حد این کرم ها با برندهای مختلف با ادعاهای فریبنده وجود دارد. بنابراین این سوال برای مصرف کننده پیش می آید کدام یک از آن ها مناسب است و موثر در جوان سازی پوست، در این مقاله می خواهیم راجع به انواع کرم ها و کاربرد و تاثیر آن روی پوست صحبت کنیم.

کرم های پوستی

کرم های پوستی آرایشی

این نوع کرم ها بیشتر جنبه ی پوششی برای پنهان کردن معایب پوست را دارند و پزشکان در معرفی و تجویز آن ها نقشی ندارند، این نوع محصولات در فروشگاه های لوازم آرایشی عرضه می شوند و متقاضیان آن بر اساس سلیقه  خود خرید می کنند، اما نکته مهم در مورد خرید کرم های آرایشی این است که از حداقل استاندارد ها برخوردار باشند و دارای لیبل وزات بهداشت باشند.

کرم های پوستی  محافظ آفتاب

یکی از کرم های پر کاربرد و پر مصرف کرم های ضد آفتاب است. این نوع کرم ها مانع از رسیدن تاثیرات مضر نور خورشید به پوست می شوند و می توان گفت یک لایه محافظت کننده روی پوست در برابر نور خورشید ایجاد می کنند. از مزایای این نوع کرم ها می توان به جلوگیری از چین و چروک، سرطان پوست و لک های تیره اشاره کرد. پزشک با توجه به نوع پوست فرد به برای او ضد آفتاب تجویز می کند. از لحاظ  اثر بخشی و همچنین میزان محافظت، کرم ها تفاوت زیادی با هم ندارند یعنی ضد آفتاب با 90 SPF چند برابر ضد آفتاب با 30 SPf محافظت ندارد و تنها 2% تا 3% بیشتر می باشد.

کرم های مرطوب کننده و آب رسان

یکی از دلایل اصلی ایجاد چین و چروک ها و علائم پیری خشکی و کم آبی پوست می باشد، همچنین می تواند موجب ایجاد بیماری های پوستی مانند: اگزما و پسوریازیس شود. بهترین زمان برای استفاده از مرطوب کننده ها زمانی است که پوست مرطوب است.

کرم های  لایه بردار

این نوع کرم ها معمولاً دارای ترکیباتی از ویتامین A یا اسید های میوه هستند که با لایه برداری و از بین بردن سلول های مرده پوست می توانند تاثیرات مثبتی روی کیفییت پوست داشته باشند و در طولانی مدت باعث کاهش چین و چروک ها می شوند. پوست هایی خشک و پوست هایی که دچار اگزما هستند بهتر است با احتیاط و با دستور پزشک استفاده کنند.

کرم های پوستی ضد لک

از آنجایی که این نوع کرم ها جنبه ی دارویی دارند بهتر است با مشورت و نظر پزشک استفاده شوند.

کرم های  ضد چروک

داخل این کرم ها از ترکیبات لایه بردار و آنتی اکسیدان ها استفاده شده است و تنها روی چین و چروک های سطحی اثر گذار است و روی چروک های عمیق تاثیری ندارد.

کرم های  روز و شب

در کرم های روز معمولاً از مرطوب کننده ها و ضد آفتاب استفاده می شود و در کرم های شب از لایه بردار و مرطوب کننده، این نام ها بیشتر جنبه تجاری دارند و مصرف کننده را سردرگم می کند.

استفاده از این کرم ها بسیار ضرورت دارد و می تواند از بسیاری از مشکلات پوستی پیشگیری کرده و پوست با کیفیت تری را به شما هدیه دهد.اما گاهی برخی از کرم های در بازار موجود است که ادعای آن ها حقیقت ندارد مانند کرم های تقویتی و مغذی، از لحاظ علمی هیچ تعریفی برای این نوع کرم ها وجود ندارد و مواد مغذی برای پوست تنها از راه تغذیه مانند سایر ارگان های بدن تامین می شود. بنابراین مراقب افراد سودجو که با استفاده از ترفند های فریبنده مختلف به دنبال بهره برداری مادی از این تجارت هستند باشید و تنها از مراکز معتبر خرید انجام دهید که دارای لیبل وزارت بهداشت می باشند.

کلینیک زیبایی آوان با در اختیار داشتن دستگاه های روز دنیا و استفاده از متریال مصرفی با کیفیت و دارای تاییدیه زیر نظر پزشکان متخصص و مجرب مجموعه، آماده ارائه خدمات زیبایی و درمانی به شما عزیزان می باشد. لطفاً جهت مشاوره و اطلاع از قیمت ها با شماره های درج شده در سایت تماس حاصل فرمائید. برای مشاهده مقالات تقویت مو و ریزش مو به سایت هیر آوان مراجعه فرمائید.

لطفا بر روی لینک تخصصی مو هیر وان کلیک فرمایید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.