پوست دور چشم با دیگر قسمت های بدن متفاوت است . از آنجایی که پوست دور چشم نازک تر و حساس تر از نواحی دیگر می باشد و نیاز به مراقبت بیشتری دارد. میتوان گفت  اولین علائم پیری با ظاهر شدن خطوط در این ناحیه مشاهده می شود. برای جلوگیری از چین و چروک و پیری پوست اطراف چشم باید از کرم های مخصوص دور چشم استفاده کرد.

کرم دور چشم

کرم دور چشم چیست ؟

به منظور جوان سازی و جلوگیری از چین و چروک و پیری پوست اطراف چشم  استفاده می شود. در حقیقت یک نوع مرطوب کننده قوی مخصوص این ناحیه می باشد. ترکیباتی که در این نوع کرم از آن استفاده می شود عبارتنداز :

هیالورونیک اسید  (کرم دور چشم)

از مهم ترین ترکیبات موجود در کرم های دور چشم هیالورونیک اسید می باشد که با آبرسانی قوی پوست و نگه داشتن آب در پوست به جوان سازی آن کمک بسزایی می کند.

رتینول

 

رتینول از مشتقات ویتامین A است. رتینول در اغلب محصولات مراقبت از پوست استفاده می شود و باعث افزایش متابولیسم و کلاژن سازی بیشتر می شود. رتینول برای رفع تیرگی دور چشم، آسیب های ناشی از نور آفتاب و لطافت پوست موثر است.

کافئین در کرم های دور چشم

کافئین یکی از ترکیبات موثر در کرم چشم می باشد که موجب انقباض رگ های عروقی شده و در آن ناحیه گردش خون را افزایش می دهد، این کار سبب افزایش مواد مغذی و اکسیژن رسانی به پوست می گردد و رادیکال آزاد در پوست را خنثی می سازد.

آنتی اکسیدان

یکی از مخرب ترین عوامل برای پوست جمع شدن رادیکال های آزاد در پوست می باشد که حتی ممکن است موجب سرطان پوست شود. وظیفه آنتی اکسیدان ها خنثی کردن رادیکال های آزاد می باشد.

پپتیدها

پپتیدها نوعی اسید آمینه هستند که نقش مهمی در رفع خستگی و از بین بردن چین و چروک های دور چشم ایفا می کنند. این ماده قادر به تحریک کلاژن و ترمیم پوست می باشد.

نیاسینامید

این ماده  موجب آرم تر شدن عملکرد سلول هایی که رنگدانه تولید می کنند شده و دور چشم را روشن تر می کند.

ضد آفتاب

نور خورشید که دارای پرتو فرابنفش و با نام uv شناخته می شود، برای پوست مضر می باشد و باعث ایجاد چین و چروک و پیری پوست می شود. بنابراین  یکی از ترکیبات مهم در کرم های دور چشم ضد آفتاب می باشد.

مزایای استفاده از کرم دور چشم

بهبود تیرگی پوست اطراف دور چشم.

 

بهبود و کاهش چین و چروک ها.

 

آبرسانی دور چشم.

 

لیفت و سفت شدن پوست دور چشم.

 

بهبود پف دور چشم.

 

سن استفاده از کرم دور چشم

باید گفت سن مشخصی برای استفاده از کرم چشم وجود ندارد و باید با توجه به سن، هر گروه از سنی کرم مخصوص به خود را استفاده کنند. اما بهترین زمان برای استفاده از کرم دور چشم قبل از ایجاد چین و چروک می باشد یعنی افراد بالای 18 سال می توانند از آن به منظور پیشگیری استفاده کنند و برای افراد مسن تر نیز کرم ها با ترکیبات قوی تری وجود دارد که می تواند به رفع چین و چروک ها کمک کند. 

بهترین زمان استفاده از کرم های دور چشم

همیشه این سوال مطرح است که کرم دور چشم باید صبح ها استفاده شود یا شب؟

پاسخ این  سوال هر دو یعنی هم شب و هم روز می باشد. به دلیل اینکه روز شما در معرض عواملی محیطی مانند نور خورشید، آلودگی و … قرار دارید و عضلات چشم نیز دائماً در حال کار کردن است باید از کرم استفاده شود و در شب ها نیز که پوست در حال استراحت است بهترین زمان برای جذب مواد مغذی می باشد.

انواع کرم های دور چشم

دکتر سارا خلیل آذر میفرمایند کرم های دور چشم دارای انواع متعددی می باشند که هر کدام با هدف خاصی تولید شده اند به عنوان مثال:  برای رفع چین و چروک، رفع سیاهی دور چشم ، رفع پف اطراف چشم، آبرسان و ….

طریقه استفاده

همان طور که در قسمت های قبل توضیح داده شد پوست اطراف چشم بسیار حساس است به همین دلیل هنگام استفاده از کرم های دور چشم باید حتما با ملایمت این کار انجام شود. ابتدا پوست را کاملاً تمیز کنید بعد مقدرای از کرم را روی انگشت خود بگذارید و به شکل نقطه ای در اطراف چشم به طور ضربه ای بزنید ( نباید زیاد نزدیک چشم باشد زیرا امکان دارد وارد چشم شود) تا کاملاً جذب پوست شود.

اشتباهات رایج در مورد کرم های دور چشم

استفاده بیش از اندازه از کرم.

 

انتخاب نادرست و نامتناسب کرم با توجه به سن و نوع پوست.

 

ماساژ دادن خشن و زیاد.

افراد مختلف انواع پوست متفاوتی دارند  که باید با توجه به نوع پوست و میزان چین و چروک ها انتخاب مناسبی برای کرم دور چشم داشته باشند. برای همین بهترین کار مراجعه به پزشک متخصص می باشد تا با توجه به مشکلات پوست و نوع پوست شما بهترین کرم و در صورت لزوم  درمان های ترکیبی در کنار آن برای شما در نظر گرفته شود. کرم ها تا حدودی به بهبود چین و چروک ها و جوان سازی آن کمک می کنند اما روش های کلینیکی بسیار موثر تر و سریع تر عمل می کند. کارهایی از قبیل بوتاکس، لیزر و مزوتراپی و …

کلینیک زیبایی آوان با بهره گیری از تکنولوژی روز دنیا و استفاده از بهترین متریال مصرفی دارای تاییدیه، زیر نظر پزشکان متخصص و مجرب مجموعه آماده ارائه خدمات به شما عزیزان می باشد. لطفاً جهت مشاوره و اطلاع از قیمت ها با شماره های درج شده در سایت تماس حاصل فرمایید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.