اطراف لب نیز مانند سایر نواحی پوست دچار چین و چروک می شود و زمانی این اتفاق می افتد که کلاژن سازی در پوست کاهش پیدا می کند. کلاژن فیبری است که موجب استحکام و انعطاف پذیری پوست می گردد. کاهش کلاژن با بالا رفتن سن به شکل طبیعی کم می شود اما برخی عوامل مانند: آلودگی هوا، بیماری، و عادت های غلط زندگی نیز موجب چین و چروک دور لب ها و سایر نواحی می شود و سبب می شود تا لب از فرم طبیعی خود خارج شود.

چین و چروک دور لب

علل ایجاد چین و چروک

استعمال دخانیات

قرار گرفتن های طولانی مدت زیر نور خورشید بدون محافظت

ژنتیک

افزایش سن

مواد آرایشی غیر استاندارد

تغذیه نامناسب

انواع چین و چروک دور لب :

خط خنده

این خطوط که در دو طرف دهان ایجاد می شود، این خطوط با نام چین های نازولابیال نیز شناخته می شود و هنگام خندیدن بیشتر نمایان می شود.

خطوط ماریونت

معمولاً با افزایش سن ایجاد می شود و به شکل عمودی از دهان به سمت چانه کشیده شده و حالت فرو رفته ایجاد می شود.

خطوط رژلب

این چروک ها صرفاً روی لب ایجاد می شوند و با نام خطوط سیگاری یا خطوط عمودی نیز شناخته می شوند، این نوع چروک در امتداد لب بالایی و خود لب ایجاد می شود.

درمان چین و چروک دور لب:

تزریق بوتاکس

با تزریق بوتاکس و فلج کردن عضله این قسمت، مانع از انقباض عضله شده در نتیجه  چین و چروک ها باز می شود، اما باید به این مساله توجه داشت که حتما با مقدار بسیار کم و توسط دکتر با تجربه تزریق شود،غیر این صورت ممکن است موجب عدم قرینگی و مصنوعی شدن لب ها گردد.

تزریق فیلر

تزریق فیلر یکی از راهکارهای بسیار کاربردی و تاثیر گذار است که علاوه بر پر کردن خطوط عمودی باعث آبرسانی و جوانسازی دور لب نیز می گردد.

فرکشنال CO2

لیزرهای جوانساز می توانند تا حدودی چین و چروک ها را از بین ببرند. لیزر فرکشنال CO2 با تاثیر گذاری روی درم پوست (لایه میانی پوست) باعث کلاژن سازی بیشتر و بهبود چین و چروک ها می شود.

هایفوتراپی

در این روش با استفاده از امواج رادیو فرکوئنسی روی لایه میانی پوست، باعث کلاژن سازی و لیفت پوست می شود.  این روش بیشتر روی چین و چروک های سطحی تاثیر گذار است و روی خطوط عمیق خیلی موثر نیست.

لیفت با نخ

گاهی چین و چروک اطراف لب ها به قدری زیاد و عمیق است که راهکارهای درمانی ذکر شده خیلی تاثیری روی آن ندارد. لیفت با نخ یکی از روش هایی موثر در از بین بردن خطوط عمیق و افتادگی پوست می باشد ، نخ ها با قرار گرفتن زیر پوست باعث لیفت و بالا کشیدن پوست و در نتیجه از بین رفتن چین و چروک اطراف لب می شود.

چین و چروک دور لب بیشتر در افراد مسن و افرادی که پا به سن گذاشته اند شایع است و به دلیل تاثیر گذاری بالا روی چهره، معمولاً برای افراد آزاردهنده است. بهترین اقدامات قبل از ایجاد شدن چین و چروک و یا حداقل قبل از عمیق شدن خطوط می باشد زیرا بعد از عمیق شدن چین و چروک ها درمان ها نیز دشوار تر و پرهزینه تر می شوند. استفاده از دستگاه های جوانساز قبل از پیری پوست و ایجاد چین وچروک ها بهترین گزینه  برای پیشگیری می باشد.

کلینیک زیبایی آوان با در اختیار داشتن دستگاه های روز دنیا و استفاده از متریال مصرفی با کیفیت و دارای تاییدیه زیر نظر پزشکان متخصص و مجرب مجموعه، آماده ارائه خدمات زیبایی و درمانی به شما عزیزان می باشد. لطفاً جهت مشاوره و اطلاع از قیمت ها با شماره های درج شده در سایت تماس حاصل فرمائید.

برای مشاهده  مقالات تقویت مو و درمان ریزش مو به سایت هیرآوان مراجعه فرمائید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.