از رایج ترین دغدغه های افراد در سراسر جهان درمان مشکلات پوستی و داشتن پوستی بی نقص و با کیفیت است. برای جوانسازی پوست راهکارهای متعدد و متنوع وجود دارد که ممکن است باعث سردرگمی افراد در انتخاب شود. برای همین ابتدا باید با پزشک مشاوره انجام شود تا بهترین روش با توجه به مشکلات پوستی برای او انجام شود. طبق آمار تاثیر دستگاه های جوانساز روی پوست بسیار بالا است و علاوه بر درمان مشکلات پوستی باعث پیشگیری از بسیاری از مشکلات می شود.

انواع دستگاه های جوانساز پوست

انواع دستگاه های جوانساز پوست

لیزر CO2

آر اف فرکشنال

میکرونیدلینگ

هایفوتراپی

میکرودرم

لیزر CO2

از پرکاربردترین لیزرها در علم پزشکی لیزر CO2 است، از روش های کم تهاجمی است و روی نواحی خاصی از پوست متمرکز می شود.

مزایای استفاده از لیزر CO2 شامل:

کاهش چین و چروک ها

 کلاژن سازی بیشتر

لیفت پوست

جوانسازی پوست

درمان استرچ مارک

آر اف فرکشنال

تاثیر دستگاه های جوانساز روی پوست انکار ناپذیر است و یکی از موثر ترین دستگاه های موجود برای جوانسازی، آر اف فرکشنال است. در این روش از امواج رادیویی استفاده می شود و از درمان های ایمن و کم تهاجمی به شمار می آید که روی لایه میانی پوستی تاثیر می گذارد و باعث کلاژن سازی بیشتر می گردد.

کاربرد آر اف فرکشنال عبارتند از:

از بین بردن جای اسکار زخم و جوش

بهبود چین و چروک ها

شفافیت و روشن تر شدن پوست

بهبود حالت ارتجاعی پوست

بسته شدن منافذ پوست

تاثیر دستگاه های جوانساز روی پوست

میکرونیدلینگ

نوعی روش تحریک مکانیکال در پوست می باشد که با استفاده از سوزن  های بسیار ظریف، روی پوست هزاران روزنه  میکروکانال ایجاد می کند و موجب تحریک کلاژن سازی می گردد.

کاربردهای این روش به شرح زیر می باشد:

بهبود ترک های پوستی

از بین بردن جای اسکار جوش و زخم

بهبود چین و چروک ها

درمان لک های تیره روی پوست

هایفوتراپی

 شل شدن و افتادگی پوست یکی از مشکلاتی است که افراد به خصوص با افزایش سن با آن درگیر هستند. جراحی های زیبایی برای خیلی از افراد به دلیل هزینه های سنگین و دوران نقاهت طولانی میسر نمی باشد. هایفوتراپی یکی از روش های غیر تهاجمی و غیر جراحی است که برای لیفت پوست انجام می شود و فرد بدون بیهوشی و درد و خونریزی می تواند این روش را انجام دهد و بعد از اتمام کار به راحتی به فعالیت های روزانه خود بازگردد. هایفوتراپی با استفاده از امواج اولتراسوند انجام می شود که متمرکز روی لایه ی میانی پوست می باشد به همین دلیل لایه سطحی پوست هیچ آسیبی نمی بیند. کاربرد هایفو تراپی رفع افتادگی پوست و لیفت صورت می باشد.

میکرودرم ابریژن

این روش توسط دستگاه میکرودرم و  با استفاده از نوعی کریستال ظریف از جنس اکسید آلومینیوم انجام می شود. به این صورت که یک لایه از پوست تراشیده شده و موجب بهبود بسیاری از مشکلات پوستی خواهد شد.

این روش نیز از روش های غیر تهاجمی و ایمن است و کاربردهای آن شامل:

بهبود جای آکنه

لیفت پوست

بسته شدن منافذ پوست

بهبود گردش خون

جوانسازی پوست

تاثیر دستگاه های جوانساز روی پوست

دستگاه های جوانساز علاوه بر درمان مشکلات پوستی مختلف می تواند باعث پیشگیری از بسیاری از مشکلات پوستی گردد و همچنین سبب بهبود کیفیت پوست گردد. یعنی حتی اگر دارای یک پوست با کیفیت هستید برای حفظ آن می توانید از دستگاه های جوانساز کمک بگیرید.

عوارض استفاده از دستگاه های جوانساز

همان طور که توضیح داده شد این روش ها از روش های با ایمنی بالا هستند و معمولاً عوارض ایجاد نمی کنند، به جز قرمزی و التهاب بعد از انجام کار که بعد چند روز از بین می رود. اما اگر به دست افراد غیر متخصص انجام شود ممکن است عوارض هایی برای افراد در پی داشته باشد. عوارضی مانند:  سوختگی پوست، التهاب شدید،عفونت و … بنابراین برای انجام کارهای پزشکی و زیبایی حتماً به مراکز معتبر و پزشک متخصص مراجعه کنید.

تاثیر دستگاه های جوانساز روی پوست شگفت انگیز است و گاهی ترکیب آن با روش های دیگر می تواند اثر بخشی درمان را چند برابر کند.

کلینیک زیبایی آوان با در اختیار داشتن دستگاه های روز دنیا و استفاده از متریال مصرفی با کیفیت زیر نظر پزشکان متخصص و مجرب مجموعه، آماده ارائه خدمات زیبایی و درمانی به شما عزیزان می باشد. لطفاً جهت مشاوره و اطلاع از قیمت ها با شماره های درج شده در سایت تماس حاصل فرمائید.

 

برای مشاهده مقالات تقویت مو و درمان ریزش مو به سایت هیرآوان مراجعه فرمائید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.