ویتلیگو و لیزر کم توان

لیزر کم توان یا Low level laser یکی از لیزرهایی است که امروزه در حال رشد بسیار است، در زمینه بیماری های پوست، زیبایی و مو، که می تواند زخم و التهاب را بسیار سریع بهبود بخشد و درد را تسکین دهد. در واقع این لیزر در طیف نور قرمز قرار دارد که جذب میتو کندری می شوند و با ATP که آزاد می کنند، اول اینکه  جریان خون را در موضع بیشتر می کنند، دوم اینکه سلول های بنیادی را فعال می کنند. بنابراین می تواند در درمان  چین و چروک ها، درمان جای آکنه و جوش، جای اسکار زخم و سوختگی و ویتیلیگو مفید واقع شود.

 

ویتلیگو و لیزر کم توان

 

ویتلیگو چیست ؟

ویتلیگو نوعی بیماری پوستی است که پوست به دلیل التهاب، رنگدانه خود را از دست می دهد و به رنگ سفید در می آید. در واقع یک بیماری خود ایمنی است که در آن لنفوسیت ها بر علیه رنگ دانه های پوست فعالیت می کنند و آن ها را از بین می برند این بیماری می تواند بر اثر عواملی مانند استرس، مشکلات هورمونی، ترومای فیزیکی و نور آفتاب ایجاد شود. درمان هایی که برای این بیماری وجود دارد شامل درمان های : دارویی ، موضعی، لیزر، پیوند پوست و نور درمانی می باشد.  درمان هایی مانند نور درمانی و پیوند پوست زمانی انجام می شود که بیماری 6 ماه ثابت باشد و وسعت ناحیه درگیر و یا تعداد آن  بیشتر نشده باشد.

هنگامی که به این مرحله ثابت رسید می توانیم با پیوند رنگدانه ها و سلول های بینادی برای درمان ویتلیگو اقدام کنیم، که طی آن پوست نشیمن گاه که کمترین تماس را در بدن با نور آفتاب دارد برش کوچکی داده می شود. روز اول با مکانیزم مورد نیاز رنگدانه ها را جدا می کنیم و روز بعد به مناطق درگیر که رنگدانه های خود را از دست داده اند تزریق می کنیم. اگر این روش با نور درمانی ترکیب شود در صد بالایی ار بهبودی را در بیمار بعد از گذشت 6 ماه شاهد خواهیم بود.

 

درمان بیماری ها با لیزر کم توان

درمان ویتلیگو: در ویتلیگو با دو مکانیزم تکثیر ملانوسیت ها و کاهش التهاب و همین طور کاهش از دست دادن رنگ دانه عمل می کند و در بهبود این بیماری می تواند موثر باشد.

 

درمان آکنه و پسوریازیس : لیزرهای کم توان به دلیل اثر ضد التهابی می توانند  در درمان پسوریازیس و آکنه نیز موثر باشند.

 

درمان ریزش مو ارثی:  لیرز کم توان به دلیل اینکه جریان خون را افزایش می دهد می تواند شایع ترین نوع ریزش مو که ریزش مو آندروژنیک یا ریزش موی ارثی است را درمان کند.

عوارض لیزرهای کم توان

لیزرهای کم توان با وجود تمام ویژگی های مثبت تقریباً هیچ گونه عوارض جانبی  را به همراه ندارد.

کلینیک زیبایی آوان با در اختیار داشتن بهترین دستگاه های روز دنیا و استفاده از بهترین مواد مصرفی زیر نظر پزشکان متخصص و مجرب خود، آماده ارائه خدمات به شما عزیزان می باشد. لطفاً برای مشاوره و اطلاع از قیمت ها با شماره های درج شده در سایت تماس حاصل فرمایید.

 

 

مقاله: آقای دکتر یزدی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.