نقش تغذیه روی سلامت پوست بسیار مهم و تاثیر گذار است. با تغذیه مناسب می توان  با پیری زودرس پوست مبارزه کرد و آن را به تعویق انداخت، حتی برخی از مواد غذایی علاوه بر خوراکی بودن به شکل موضعی نیز می توانند برای پوست مفید باشند. مواد غذایی مفید برای پوست بسیار متنوع و فراوان است  که می توان با مصرف آن به سلامت و جوان سازی پوست کمک کرد.

مواد غذایی مفید برای پوست

مواد غذایی مفید برای پوست

خوارکی های مفید برای پوست عبارتند از:

انار

منبع غنی آنتی اکسیدان است  و تحقیقات نشان می دهد که آب این میوه یک ضد التهاب قوی برای پوست می باشد. از انار هم به عنوان یک خوراکی مفید و هم به عنوان یک لایه بردار برای پوست  می توان استفاده کرد. برای تهیه ماسک انار بعد از برش دادن تاج،  آن را در آب قرار دهید و بعد از 10 دقیقه یک فنجان بلغور دو سر را با دانه های انار مخلوط کرده و یک قاشق عسل به آن اضافه کنید و روی صورت قرار دهید.

روغن زیتون

روغن زیتون نیز مانند انار سرشار از آنتی اکسیدان می باشد و خاصیت ضد التهابی برای پوست دارد، روغن زیتون هم برای سلامت ارگان های بدن مفید است هم باعث نرمی و لطافت پوست می شود، از روغن زیتون می توانید برای رفع خشکی پوست و آب رسانی به آن استفاده کنید.

آووکادو

یکی از بهترین مواد غذایی مفید برای پوست آووکادو می باشد، این میوه سرشار از اسیدهای چرب اشباع نشده تک پیوندی و چند پیوندی، لوتئین، ویتامین سی و ویتامین ای می باشد، وجود ویتامین سی در کلاژن سازی  پوست نقش موثری دارد.

گریپ فرود

این میوه منبع غنی از ویتامین سی و فیبر است، که برای دفع سموم بدن و گر گرفتگی موثر می باشد، همچنین نوشیدن آب گریپ فرود برای درمان چربی های  اضافی پوست و زیبایی آن مفید است.

خیار

در هر صد گرم خیار 95.33 گرم آن از آب تشکیل شده است، خیار آنتی اکسیدان است و باعث دفع سموم از بدن می شود، همچنین استفاده از ماسک خیار باعث متعادل شدن چربی پوست و آب رسانی فوق العاده  به آن می شود.

گردو

مغزهای خوراکی یکی از منابع خوب برای چربی های سالم است، گردو سرشار از  اسید آلفا لینولنیک است  و موجب رفع خشکی پوست می شود. گردو از مواد غذایی مفید برای پوست می باشد که به سلامت قلب نیز کمک می کند.

هویچ

حاوی مقادیر زیادی ویتامین A می باشد که به کاهش سبوم پوست و تبدیل و تغییر سلولی کمک می کند، همچنین مانع از مسدود شدن منافذ پوست می شود. همچنین بتاکاروتن موجود در آن موجب محافظت پوست در برابر نور آفتاب می شود.

چای سبز

حاوی پلی فنول ها می باشد که موجب بهبود حالت کشسانی پوست شده و پیر شدن پوست را کند می کند.

ماهی سالمون

سرشار از اسیدهای چرب امگا 6 و 3 می باشد که به بهبود کیفیت پوست کمک می کند، ماهی سالمون از مواد غذایی مفید برای پوست می باشد و بهتر است آن را  در رژیم غذایی خود بگنجانید.

تخم مرغ

منبع غنی از پروتئین است و برای از بین بردن التهاب و تحریک رشد بافت های جدید پوست مناسب است، همچنین مانع از عفونت های پوستی می شود.

جو دو سر

می توان گفت از بهترین مواد غذایی مفید برای پوست به شمار می آید و تنها منبع غنی از آوانانترامیدها می باشد، همچنین خاصیت ضد خارش و ضد التهابی دارد، جو دو سر درصد قابل توجهی از ویتامین B1 را دارا می باشد که می تواند از حساسیت های پوستی جلوگیری کند یا حتی آن را درمان کند. از جو دو سر می توانید به عنوان ماسک جوان ساز نیز استفاده کنید.

 مرکبات

پوست هنگام آسیب دیدگی و ترمیم زخم ها نیاز به ویتامین C دارد و مرکبات منبع غنی از ویتامین C می باشند، علاوه بر آن حاوی ویتامین B است که برای گردش خون بهتر پوست و آب رسانی به آن  مفید است.

علاوه بر موارد ذکر شده، مواد غذایی مفید برای پوست بسیار متنوع می باشد که با گنجاندن آن در برنامه غذایی خود می توانید به سلامت پوست خود کمک کنید.

کلینیک زیبایی آوان با در اختیار داشتن دستگاه های روز دنیا و استفاده از مواد مصرفی با کیفیت و دارای تاییدیه زیر نظر پزشکان متخصص و مجرب مجموعه، آماده ارائه خدمات زیبایی و درمانی به شما عزیزان می باشد. لطفاً جهت مشاوره و اطلاع از قیمت ها با شماره های درج شده در سایت تماس حاصل فرمایید. برای مشاهده  مقالات تقویت مو و درمان ریزش مو می توانید به سایت هیر آوان مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.