امروزه همه در جستجوی راهی برای فرار از پیری و علائم آن هستند. پوست یکی از عضوهای بدن است که اولین نشانه های پیری در آن ظاهر می شود و این موضوع برای افراد به ویژه بانوان اصلاً خوشایند نمی باشد. راه های گوناگون و متنوع ای برای جوان سازی پوست وجود دارد اما باید با توجه به پوست و مشکلات پوستی از آن استفاده گردد. در میان روش های جوان سازی از پر طرفدارترین و کاربردی ترین روش ها، تزریق بوتاکس است که تا کنون مزایای  و کاربرد خود را ثابت کرده است. در این میان پی آر پی نیز از روش های نوین جوان سازی است که در علم پزشکی و زیبایی سر و صدای زیادی به پا کرده است. به همین منظور به مقایسه بوتاکس و پی آرپی و مزایا و معایت هر دو روش می پردازیم.

مقایسه بوتاکس و پی آرپی

بوتاکس چیست؟

سمی است که موجب فلج شدن یا ضعیف شدن ماهیچه ها شده و باعث از بین رفتن چین وچروک های صورت می شود.

پی آرپی چیست؟

در این روش از پلاسمای فرد برای تولید کلاژن بیشتر و جوان سازی پوست استفاده می شود. این روش به دلیل اینکه از خود فرد خون گرفته می شود از ایمنی بالایی برخوردار است و با بدن سازگاری دارد. 

مقایسه بوتاکس و پی آرپی از نظر نوع روش

همان طور که می دانید بوتاکس دارویی است که از خارج بدن می باشد و موجب فلج شدن عضلات و صاف شدن پوست می شود. اما پی آر پی از ترکیبات خون خود فرد گرفته شده و برای تحریک رشد سلول های تازه پوست استفاده می شود. درمقایسه باید گفت اثر بوتاکس بین 4 تا 6 ماه باقی می ماند اما پی آرپی دارای اثرات طولانی تری است و تاثیرات آن  بالای دوسال باقی می ماند.

مقایسه بوتاکس و پی آرپی از نظر کاربردی

با وجود اهداف مشترک اما تفاوت هایی وجود دارد. به عنوان مثال تزریق بوتاکس برای از بین بردن چین و چروک های دینامیک ( چین و چروک هایی که با حرکت عضلات نمایان می شود و در حالت عادی وجود ندارد) مناسب است و پی آر پی برای از بین بردن چین و چروک های استاتیک ( چین و چروک هایی که در حالت عادی و ساکن صورت نیز وجود دارند) مناسب می باشد.

مقایسه بوتاکس و پی آرپی از نظر مزایا و معایب

از مزایا هر دو روش : بدون دوران نقاهت، بدون درد و جراحی، هزینه مقرون به صرفه، معمولاً حساسیت ایجاد نمی کند و روشی ایمن است و برگشت پذیر است. از معایت این دو روش باید گفت معمولاً اگر به شکل صحیح انجام شود عوارضی از خود به جای نخواهد گذاشت مگر عوارضی زودگذر مانند: قرمزی، تورم و کبودی جای تزریق که بعد از گذشت چند روز از بین خواهد رفت.

مقایسه بوتاکس و پی آرپی از نظر مراقبت های بعد از انجام کار

تزریق بوتاکس بعد از چند دقیقه تمام می شود و فرد می تواند به فعالیت های روزمره خود بازگردد البته باید برخی نکات را رعایت کند مانند: بعد از تزریق تا چند ساعت دراز نکشد، هنگام استراحت سر بالاتر از بدن قرار گیرد و از انجام فعالیت های سنگین خودداری کند. اما در مورد پی آر پی کمی مراقبت ها بیشتر است، بهتر است تا چند روز بعد از انجام پی آر پی از قرص های رقیق کننده خون مثل ایبوپروفن، آسپیرین و .. استفاده نشود و فعالیت سنگین بدنی نداشته باشید.

برای انتخاب روش های جوان سازی مقایسه بوتاکس و پی آرپی می تواند به فرد کمک کند تا آسان تر بتواند روش مناسب خود را انتخاب کند. هر دو این روش ها از روش های ایمن هستند و می توانند مشکلات پوستی و علائم پیری شما را درمان کنند. برای اطمینان بیشتر بهتر است با پزشک مشورت کنید. گاهی نیز هر دو روش به صورت ترکیبی  با صلاح دید پزشک انجام می شود تا نتیجه دلخواه حاصل گردد.

کلینیک زیبایی آوان با در اختیار داشتن دستگاه های روز دنیا و استفاده از متریال مصرفی با کیفیت و دارای تاییدیه زیر نظر پزشکان مجرب و متخصص مجموعه، آماده ارائه خدمات زیبایی و درمانی به شما عزیزان می باشد. لطفاً جهت مشاوره و اطلاع از قیمت ها با شماره های درج شده در سایت تماس حاصل فرمائید. برای مشاهده مقالات تقویت مو و درمان ریزش مو به سایت هیر آوان مراجعه فرمایید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.