لیزر موهای زائد روشن و خاکستری

لیزر موهای زائد روشی عالی برای از بین بردن موهای زائد صورت و بدن می باشد که در سال های اخیر طرفداران زیادی پیدا کرده است. لیزر موهای زائد می تواند بسیار سریعتر و موثر تر از روش های قدیمی و سنتی موهای زائد شما را از بین برده و در وقت شما صرفه جویی کند. حتماً شما هم شنیده اید که لیزر بیشتر روی موهای تیره و ضخیم تاثیر می گذارد، حال سوال اینجاست که آیا برای از بین بردن موهای خاکستری و روشن نیز موثر است.

 

لیزر موهای زائد روشن و خاکستری

 

 

آیا لیزر موهای روشن و خاکستری ممکن است ؟

پاسخ  این سوال مثبت است، با پیشرفت علم و به روز شدن دستگاه های لیزر موهای زائد زمینه ای فراهم شده است تا موهای خاکستری، قرمز و بلوند نیز به طور کامل از بین می رود. اما قبل از هر چیز بهتر است راجع به ملانین پوست و نحوه ی عملکرد لیزر روی آن کمی اطلاعات کسب کنیم.

ملانین چیست ؟

ملانین یا همان رنگ دانه پوست که توسط بدن در سلول های پوست و مو تولید می شود  و به آن رنگ می دهد. اما میزان تولید این ماده در افراد مختلف یکسان نمی باشد هر چقدر ملانین بیشتری تولید شود رنگ مو و پوست فرد تیره تر می شود و هرچه کمتر باشد فرد مو و پوست روشن تری دارد. علاوه بر رنگ در صورت و مو میزان ملانین تولید شده در نواحی مختلف بدن نیز متفاوت می باشد. یعنی ممکن است فردی که دارای موهای روشن و پوست روشنی است موهای زائد زیر بغل همان فرد تیره باشد و در این صورت لیزر موهای زائد روی او موثر است.

موهای سفید یا خاکستری

با افزایش سن معمولاً موها تغییر رنگ داده و همچنین ممکن است موهای صورت بیشتر شود و این به دلیل کاهش تولید ملانین است به عنوان مثال در برخی از خانم ها بعد از یائسه شدن موهای سفید روی چانه رشد می کند و در آقایان روی گوش و ابرو این اتفاق می افتد و این موضوع باعث می شود تا لیزر موهای زائد بر روی موهای فاقد رنگدانه اثر نکند.

تاثیر لیزر موهای زائد روی موهای سفید و روشن

عملکرد دستگاه لیزر روی ملانین فولیکول مو می باشد که به وسیله لیزر ملانین انرژی را جذب کرده و گرمای حاصل باعث تخریب فولیکول یا ریشه مو می شود و اگر ملانین به اندازه کافی نباشد برای جذب کردن گرما، نه تنها موهای زائد از بین نمی رود بلکه پوست نیز دچار آسیب می شود. اما این بدان معنی است که افرادی که موهای روشن یا خاکستری دارند نمی توانند لیزر موهای زائد انجام دهند؟ باید گفت جای نگرانی نیست زیرا در نواحی مانند بیکینی، زیر بغل، پاها و … به میزان کافی ملانین وجود دارد.

افرادی که موهای بلوند دارند برای لیزر موهای زائد چه باید بکنند؟

ابتدا باید به متخصص پوست و مو مراجعه کنند تا بعد از انجام مشاوره مشخص شود میزان ملانین در نواحی مختلف به چه صورت می باشد اگر تفاوت در رنگدانه مو و پوست به میزان کافی باشد لیزر می تواند اثر گذار باشد. معمولاً افرادی که بلوند هستند به دلیل میزان پائین رنگدانه به جلسات بیشتری نسبت به سایر افراد نیاز دارند.

موهای زائد صورت را چگونه از بین ببریم ؟

افزایش یافتن موهای صورت با بالا رفتن سن یک امر کاملاً طبیعی است و به علت تغییرات فیزیکی بدن رخ می دهد، لیزر موهای زائد روی این افرادی موثر نیست و برای از بین بردن این نوع موهای زائد چاره ای جز استفاده از روش های قدیمی و سنتی نمی باشد. می توانید از روش هایی مانند: شیو کردن با تیغ، وکس، کرم های موبر و بند استفاده کنید. البته در افراد مسن به دلیل روند کند رشد مو  ( با افزایش سن روند رشد مو نیز کند می شود) این کار زیاد آزاردهنده نمی باشد.

الکترولیز

الکترولیز روشی است که برای افرادی که رنگدانه ندارند یا رنگدانه کمی دارند می تواند جایگزین خوبی برای لیزر موهای زائد باشد، البته کاراریی و ماندگاری لیزر را ندارد و روشی بسیار زمان بر است زیرا باید موها به صورت تک تک مورد هدف قرار گیرد، علاوه بر آن روشی پرهزینه و دردناک نیز می باشد.

کلینیک زیبایی آوان با در اختیار داشتن بهترین دستگاه های روز دنیا و استفاده از بهترین متریال مصرفی دارای تاییدیه زیر نظر پزشکان متخصص و مجرب مجموعه آماده ارائه خدمات  زیبایی و درمانی به شما عزیزان می باشد. لطفاً جهت مشاوره و اطلاع از قیمت ها با شماره های درج شده در سایت تماس حاصل فرمایید.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.