لیزر موهای زائد در بارداری

در دوران بارداری بدن دارای تغییرات فراوانی می شود علاوه بر تمام تغییراتی که در این دوران تجربه می کنید ممکن است در محل های غیر متعارف دچار رشد موهای زائد شود مانند صورت، شکم، سینه و … این مشکل ممکن است در هر نقطه از بدن اتفاق بیافتد.  این مشکل به غیر از اینکه آزار دهنده است نگرانی برای روش رفع موهای زائد نیز وجود دارد.

لیزر موهای زائد در بارداری

 

 

دلیل رشد موهای زائد در بارداری

در سه ماه دوم هورمون های مادر دچار عدم تعادل می شوند و رشد مو به طور غیرعادی که هیرسوتیسم نامیده می شود رخ می دهد. این موضوع به دلیل ترشح هورمون های مردانه (آندروژن ) از جفت و تخمدان می باشد. خوشبختانه این مشکل دائمی نیست و چند ماه بعد از زایمان از بین خواهد رفت.

لیزر موهای زائد

دستگاه لیزر موهای زائد از محبوبیت زیادی بین افراد برخوردار است، پرتو لیزر با تابیدن روی فولیکول مو به آن آسیب زده ومانع از رشد مجدد مو می شود. بعد از انجام جلسات لازم معمولاً بین 6 تا 8 جلسه تقریباً 80% از موهای زائد دیگر رشد نخواهد کرد.

لیزر موهای زائد در بارداری

ایمن بودن یا نبودن لیزر موهای زائد در بارداری هنوز به طور قطع مشخص نشده است، اما پزشکان توصیه می کنند که در این دوران لیزر موهای زائد انجام نشود، ضمن اینکه احتمال سوختگی با لیزر در این دوران به علت تغییرات هورمونی بالاتر می رود و همچنین به دلیل کند شدن روند درمان مادر احتمال ایجاد لک های تیره یا بی رنگ نیز افزایش می یابد. به طور کل به دلیل حساسیت بالا مادر به علت تغییرات هورمونی و کاهش اثر بخشی لیزر و حفظ سلامت جان مادر و جنین بهتر است لیزر موهای زائد در این دوران انجام نگردد.

زمان مناسب لیزر موهای زائد بعد از بارداری

بهتر است لیزر بعد از اینکه هورمون ها به حالت طبیعی خود بازگشت انجام شود که معمولاً سه ماه بعد از زایمان هورمون ها متعادل می شود و زمان مناسبی برای انجام این کار می باشد. اگر در دوران شیردهی به سر می برید قبل از لیزر با پزشک خود مشورت کنید.

 

عوارض احتمالی لیزر موهای زائد در بارداری

تاول –  اسکار – تغییرات در رنگ پوست – ایجاد لک – ناراحتی های پوستی – رشد مجدد موها

آیا لیزر موهای زائد موجب نازایی می شود ؟

خیل از افراد از لیزر کردن ناحیه بیکینی و اطراف واژن واهمه دارند که مبادا موجب مشکلاتی در بارداری شود. باید گفت این نگرانی بی مورد است زیرا پرتو لیزر با تاثیر روی ملانین پوست و ایجاد حرارت بالا موجب تخریب فولیکول مو می شود  و عمق نفوذ آن در پوست بسیار سطحی است و هیچ گونه آسیبی به پوست  و سایر نواحی نمی زند.

در صورتیکه از بارداری بی اطلاع بودیم و لیزر انجام دادیم چه کنیم؟

همان گونه که گفته شد تا کنون ثابت نشده است که لیزر موهای زائد مشکلی در بارداری ایجاد کرده باشد و اگر ناخواسته و ندانسته این کار را انجام داده اید بهتر است به خود استرس راه ندهید زیرا ممکن است استرس وارد شده به شما و جنین آسیب بیشتری بزند تا موردی که هنوز حتی ثابت نشده است.

بعد از اطلاع از بارداری بهترین کار این است که  برای پیشگیری از ایجاد مشکلات پوست و مو در این دوران تحت نظر یک پزشک متخصص قرار گیرید تا او بتواند در طول این دوران شما را راهنمایی کند تا کمتر در معرض عوارض این دوران قرار بگیرید. ورزش و مدیتیشن نیز کمک زیادی به رفع استرس مادر می کند. بعد از زایمان می توانید با خیال آسوده برای لیزر کردن موهای زائد مراجعه کنید و برای این کار حتماً به مراکز معتبر مراجعه کنید که دارای دستگاه های استاندارد می باشند. دستگاه الکساندرایت کندلا یکی از معروف ترین و  معتبرترین دستگاه های موجود در دنیا است که می توانید با انجام دادن به موقع و کامل دوره های لیزر از شر موهای زائد برای همیشه خلاص شوید.

 

کلینیک زیبایی آوان با بهره گیری از علم روز دنیا و در اختیار داشتن بهترین دستگاه ها و استفاده از بهترین متریال مصرفی دارای تاییدیه زیر نظر پزشکان متخصص و مجرب مجموعه آماده ارائه خدمات زیبایی و درمانی به شما عزیزان می باشد. لطفاً برای مشاوره و اطلاع از قیمت ها با شماره های درج شده در سایت تماس حاصل فرمایید.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.