فواید سالیسیلیک اسید برای پوست

همواره سلامت پوست نقش مهمی در زندگی افراد ایفا می کند و دانستن این که چه محصولی برای پوست شما مناسب است و می تواند به سلامت و کیفیت پوست شما کمک کند مساله بسیار مهمی است. برای داشتن یک پوست با کیفیت، استفاده از ضد آفتاب، مرطوب کننده و آبرسان ضروری است و می تواند در راه رسیدن به پوست با کیفیت به شما کمک کند. یکی از مواد شگفت انگیز برای پوست سالیسیلیک است که قدمت 2000 ساله دارد، در قدیم برای درمان مشکلات پوستی مورد استفاده قرار گرفته است، در گذشته این ماده را در بسیاری از گیاهان از جمله برگ و پوست درخت بید یافت می شد.

فواید سالیسیلیک اسید برای پوست

سالیسیلیک اسید چیست ؟

نوعی اسید هیدروکسی بتا BHA می باشد که برای از بین بردن چربی های اضافی پوست موثر است و برای پوست هایی که دارای چربی های گیر افتاده در پوست هستند و مستعد جوش می باشند بسیار مفید است زیرا نوعی حلال چربی محسوب می شود، این ماده به عمق منافذ پوست نفوذ می کند و چربی ها انباشته شده را از بین می برد، همچنین به کاهش التهابات پوستی کمک می کند.

مزایای استفاده از سالیسیلیک اسید

درمان و پیشگیری از آکنه: با تنظیم PH پوست باعث از بین رفتن باکتری های مضر می شود، همچنین پوست را از آلودگی ها پاک می کند و منافذ پوست را تمیز می کند.

اثر گذاری محصولات دیگر را بیشتر می کند: با لایه برداری پوست و تمیز کردن منافذ باعث می شود تا محصولات پوستی دیگر راحت تر در پوست نفوذ کنند و تاثیر گذاری آن ها بیشتر شود.

شفافیت و درخشندگی پوست: با لایه برداری پوست لایه شاخی پوست یعنی خارجی ترین لایه پوست باعث افزایش کلاژن و شفافیت پوست می شود.

درمان چین و چروک های سطحی: با از بین بردن سلول های مرده پوست و یک لایه برداری متوسط باعث جوان سازی و بهبود چین و چروک های سطحی می شود.

بسته شدن منافذ پوست: بعد از چند جلسه به شکل چشمگیری منافذ پوست جم شده و بهبود پیدا می کند.

نحوه ی استفاده از سالیسیلیک اسید

ابتدا باید با یک شوینده مناسب پوست خود، پوست را بشوئید تا کاملاً تمیز شود. سپس با یک لایه کرم مرطوب کننده مناسب اطراف لب و چشم ها را بپوشانید تا آسیب نبیند ( پوست این نواحی کمی نازک تر و حساس تر است)، سپس مقداری از محلول را به قسمت هایی از پیشانی، چانه، گونه ها و بینی خود بزنید ( بهتر است با استفاده از یک پد یا گوش پاکن این کار را انجام دهید)، بعد صورت را با آب فراوان شستشو دهید سپس از یک گاز سرد روی صورت استفاده کنید و بعد از پنج دقیقه آن را بردارید. بهتر است تا 48 ساعت در معرض مستقیم نور خورشید قرار نگیرید.
مراقبت های بعد از استفاده از سالیسیلیک اسید

تا 12 ساعت از لوازم آرایشی استفاده نکنید.

تا 48 ساعت زیر نور خورشید قرار نگیرید.

از ضد آفتاب استفاده کنید و هر 2 ساعت آن را تجدید کنید.

تعداد جلسه مورد نیاز برای انجام سالیسیلیک اسید

بستگی به نوع پوست و مشکلات پوستی فرد تعیین می شود اما معمولاً باید بین 4 تا 6 جلسه با فاصله زمانی یک ماه باید انجام شود تا نتیجه مطلوب حاصل شود.

فواید سالیسیلیک اسید برای پوست

چه افرادی نباید از سالیسیلیک اسید استفاده کنند؟

افرادی که سابقه زخم های غیرعادی پوست را دارند.

افرادی که درمان جدی آکنه در یک سال گذشته داشته اند.

خانم های باردار و مادرانی که درحال شیردهی هستند.

افرادی که دارای تغییر رنگ پیگمنت های پوست شده اند.

افرادی که بر اثر استفاده از پمادها و داروها، پوست بیش از حد حساسی دارند.

افرادی که مبتلا به ضایعات پوستی ویروسی می باشند مانند زگیل

عوارض جانبی استفاده از سالیسیلیک اسید

این ماده اگر به شکل صحیح استفاده شود عوارض جدی برای فرد در پی نخواهد داشت اما فرد هنگام استفاده می تواند عوارض زیر را تجربه کند، به ویژه افرادی که دارای پوست حساس می باشند:

پوسته پوسته شدن، التهاب پوست، قرمزی و حساسیت پوست

کلینیک زیبایی آوان با در اختیار داشتن دستگاه های روز دنیا و استفاده از متریال مصرفی با کیفیت و دارای تاییدیه زیر نظر پزشکان مجرب و متخصص مجموعه، آماده ارائه خدمات به شما عزیزان می باشد. لطفاً جهت مشاوره و اطلاع از قیمت ها با شماره های درج شده در سایت تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.