یکی از مهم ترین عناصر و مواد مغذی که پوست ما به آن نیاز دارد کلاژن است. این ماده مغذی به عنوان زیر ساخت پوست عمل می کند و پوست را جوان نگه می دارد، اما به تدریج و بر اثر عوامل مختلف مانند: افزایش سن، بیماری، ژنتیک، تغذیه نامناسب و … تولید کلاژن کم شده و پوست حالت ارتجاعی خود را از دست می دهد. بنابراین باید از روش های تحریک کلاژن برای جوانسازی پوست و کاهش روند پیری استفاده کرد.

روش های تحریک کلاژن

کلاژن چیست ؟

تقریباً یک سوم از پروتئین بدن را کلاژن تشکیل می دهد این ماده علاوه بر پوست در مو، استخوان، عضلات و بافت های بدن نیز وجود دارد. این ماده به طور طبیعی در بدن ساخته می شود و دارای بیش از 28 نوع است. کلاژن برای حفظ استحکام و قابلیت ارتجاعی پوست ضروری است و کاهش سطح آن باعث افتادگی و ایجاد چین و چروک در پوست می شود.

کاربردهای کلاژن

در رشد سلول های جدید تاثیر گذار است و به جایگزین کردن سلول های جدید با سلول های مرده کمک می کند.

از کلیه ها محافظت می کند.

تاندون ها، مفاصل و استخوان ها را تقویت می کند.

حالت ارتجاعی پوست را حفظ می کند.

روش های تحریک کلاژن

تعذیه سالم

وقتی شما پروتئین می خورید بدن آن را به آمینو اسید تبدیل کرده و باعث جذب مواد مورد نیاز مانند: اسیدهای چرب امگا 3 و ویتامین A می شود. مصرف مواد غذایی زیر در ساخت کلاژن موثر است:

انواع ماهی (سالمون، ماکرل، ساردین، هرینگ)، جگر، دانه چیا، تخم کتان، گردو، روغن کبد ماهی کاد، انواع توت، فلفل دلمه، سبزیجات با برگ سبز(کلم پیچ و اسفناج)، حبوبات، میوه های گرمسیری (آناناس، کیوی، گواوا، انبه)، سیر، حبوبات، سفیده تخم مرغ، مرکبات (گریب فرود، لیمو ترش، لیمو شیرین، پرتغال)

میکرونیدلینگ

با دستگاه مخصوص که دارای سوزن های بسیار ظریف است روی پوست روزنه هایی ایجاد می شود که باعث تحریک رشد فیبروبلاست ها و افزایش کلاژن سازی می شود.

میکرودرم ابریژن

در این روش با استفاده از پودر کریستال، پوست لایه برداری می شود و سلول های مرده پوست از بین می روند و کلاژن سازی افزایش می یابد. مکش دستگاه نیز باعث گردش خون بهتر در پوست می شود.

آراف فرکشنال

یکی از روش های تحریک کلاژن که با استفاده از امواج رادیویی انجام می شود و علاوه بر تاثیر روی لایه سطحی پوست، روی لایه های عمیق پوست نیز تاثیر گذار است. آراف فرکشنال تولید کلاژن را افزایش می دهد و پوست را جوانسازی می کند.

هایفوتراپی

این روش از روش های غیر تهاجمی است که روی لایه سطحی پوست تاثیر ندارد و تنها روی عمق پوست تاثیر گذار است. در این روش از امواج اولتراسوند برای تحریک کلاژن سازی استفاده می شود.

پی آر پی

در این روش مقداری خون از فرد گرفته می شود و بعد از انجام فرآیندهای لازم پلاسمای غنی از پلاکت را مجدداً به او تزریق می کنند. این روش موجب تحریک رشد سلولی و روند ترمیم می شود و پوست جوانسازی می گردد.

روش های تحریک کلاژن که مطرح شد بسیار مفید است و می تواند پوست را جوانسازی کند و از پیری زودرس پیشگیری کند. علاوه بر این راهکارها، با اصلاح سبک زندگی یعنی: تغذیه مناسب، انجام ورزش های روزانه منظم، ترک سیگار و الکل و انجام مراقبت های روزانه (استفاده از کرم های ضد آفتاب، کرم های آبرسان، ویتامین C و …) می توان تا حدودی زیادی کیفیت پوست را ارتقاء داد و از مشکلات پوستی جلوگیری کرد.

کلینیک زیبایی آوان با در اختیار داشتن دستگاه های روز دنیا و استفاده از متریال مصرفی با کیفیت و دارای تاییدیه زیر نظر پزشکان متخصص و مجرب مجموعه، آماده ارائه خدمات زیبایی و درمانی به شما عزیزان می باشد. لطفاً جهت مشاوره و اطلاع از قیمت ها با شماره های درج شده در سایت تماس حاصل فرمائید.

برای مشاهده مقالات تقویت مو و درمان ریزش مو به سایت هیر آوان مراجعه فرمایئد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.