اتم ها به وسیله الکترون احاطه می شوند و به شکل لایه لایه دور اتم می چرخد هر لایه یا پوسته باید با تعداد مشخص شده الکترون پر شود. زمانی که لایه اول از الکترون پر شود الکترون ها پر کردن لایه های بعدی را شروع می کنند. در حقیقت رادیکال های آزاد به مولکول یا اتمی گفته می شود که در آخرین لایه خود یک یا چند الکترون کم داشته باشند. رایج ترین نوع آن اتم های اکسیژن است که وقتی وارد بدن می شود به 2 اتم مجزا تبدیل شده و به دنبال دریافت الکترون و رسیدن به پایداری است و در حقیقت تبدیل به الکترون آزاد می شود. افزایش این ماده باعث تخریب سلولی شده و همچنین و می تواند منجر به تخریب لیپیدها، پروتئین ها و نوکلئواسیدها می شود.

رادیکال های آزاد

بیماری هایی که در اثر رادیکال های آزاد اتفاق می افتد

گرفتگی عروق و بیماری های قلبی

سفیدی مو و ریزش مو

دیابت

بیماری های عصبی مانند زوال عقل و آلزایمر

کاهش بینایی و آب مروارید

اختلالات خود ایمنی و انواع سرطان ها

ایجاد چین و چروک ها و از دست دادن خاصیت ارتجاعی پوست

عوامل تشدید کننده رادیکال های آزاد

غذاهای سرخ شده و فست فود

قرار گرفتن طولانی مدت زیر نور خورشید

استعمال دخانیات

قرار گرفتن مکرر در معرض مواد سمی و شیمایی مانند آلودگی هوا و آفت کش ها

تاثیرات مخرب رادیکال های آزاد روی پوست

به شکل مختلفی روی پوست تاثیرات مخرب می گذارد که به چند نمونه از آن اشاره می کنیم:

ایجاد لکه های قهوه ای و تغییر رنگ پوست

رگ های خونی شکسته شده در پوست

از دست دادن حالت اتجاعی پوست و افتادگی پوست

باعث شکسته شدند کلاژن پوست شده و پوست را دچار چین و چروک می کند.

چگونه می توان از رادیکال های آزاد پوست در امان بود

قوی ترین دشمن رادیکال های آزاد آنتی اکسیدان ها می باشند. آنتی اکسیدان ها دارای ترکیباتی می باشند که می توانند الکترون به رادیکال ها اهدا کنند  که نتیجه آن این است که دیگر نیازی نیست الکترون را از پوست بگیرد و آن را تخریب کند. بدن انسان به شکل طبیعی مقداری ذخایر آنتی اکسیدان دارد اما مشکل از جایی شروع می شود که تعداد رادیکال ها نسبت به آنتی اکسیدان های بدن بیشتر شود و قدرت مهار آن را نداشته باشد بنابراین راه حل این مشکل استفاده از منابع و مواد غذایی حاوی آنتی اکسیدان می باشد. مواد غذایی مانند: زغال اخته، شکلات تلخ، انگور، گوجه فرنگی، چای سبز، انار، گشنیز، پاپایا، گردو و … می تواند منبع خوبی برای تامین باشد همچنین استفاده از انواع کرم ها و سرم های حاوی آنتی اکسیدان می تواند تا حدودی برای پوست کمک کننده باشد.

رادیکال های آزاد غشای سلوی را مورد حمله قرار می دهند و به آن آسیب می رسانند و این تخریب به شکل التهاب در پوست مشاهده می شود. به عنوان مثال سوختگی در مقابل آفتاب که با مصرف مواد حاوی آنتی اکسیدان می توان از آن پیشگیری کرد. بنابراین بهترین مقابله با این مشکل استفاده از آنتی اکسیدان ها می باشد.

کلینیک زیبایی آوان با در اختیار داشتن دستگاه های روز دنیا و استفاده از متریال مصرفی با کیفیت و دارای تاییدیه زیر نظر پزشکان متخصص و مجرب مجموعه، آماده ارائه خدمات زیبایی و درمانی به شما عزیزان می باشد. لطفاً جهت مشاوره و اطلاع از قیمت ها با شماره های درج شده در سایت تماس حاصل فرمایید. برای مشاهده مقالات تقویت مو و درمان ریزش مو به سایت هیر آوان مراجعه فرمایید.

لطفا بر روی لینک تخصصی هیرآوان کلیک فرمایید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.