خطوط ماریونت چیست؟

همان طور که می دانید با بالا رفتن سن پوست دچار چین و چروک و افتادگی می شود و سبب این می شود که برخی از خطوط  صورت نیز عمیق تر شود. خطوط ماریونت از همین دسته از خطوط می باشند که به دلایل مختلف عمیق و نمایان می شوند.

این خطوط به طور عمودی از بین دهان و چانه کشیده می شود و به نام خط اندوه یا خط خنده شناخته می شود و می تواند موجب افتادگی در ناحیه پائین صورت شود. این ناحیه بیش از سایر نقاط در معرض چین و چروک می باشد. این خطوط معمولاً بعد از 40 سالگی ایجاد می شود اما ممکن است  در برخی افراد بین دهه 20 تا 30 نیز ایجاد شود.

خطوط ماریونت چیست؟

دلایل ایجاد این نوع  خطوط چیست؟

افزایش سن و کاهش و افت چشم گیر کلاژن در پوست

کم آبی پوست و از دست دادن حالت ارتجاعی پوست

استعمال دخانیات  (سیگار، قلیان)

قرار گرفتن طولانی مدت زیر نور خورشید بدون محافظت

حرکات داینامیک صورت

ژنتیک نیز در ایجاد این خطوط تاثیر زیادی دارد.

روش های درمان خطوط ماریونت چیست ؟

تزریق ژل

از ساده ترین و محبوب ترین روش ها، تزریق ژل هیالورونیک اسید به این ناحیه می باشد. ژل ها باعث آبرسانی قوی  به پوست می شوند و همچنین حجم دهی که ایجاد می شود برای از بین بردن این خطوط مفید است.

تزریق چربی

یکی دیگر از راه حل های موثر تزریق چربی است. در این روش از بدن فرد چربی به میزان مورد نیاز گرفته شده و بعد از انجام فرآیند های لازم به قسمت های مختلف پوست تزریق می شود. این روش نسبت به تزریق ژل از ماندگاری بالاتری برخوردار است.

بوتاکس

گاهی اوقات که خطوط خیلی عمیق نشده اند و سطحی هستند می توان با تزریق بوتاکس آن را اصلاح کرد.

لیزر درمانی

استفاده از لیزرهای جوان ساز نیز موجب از بین رفتن  خطوط و چین و چروک ها می شود، همچنین با لایه برداری پوست سبب بهبودی بافت زیرین پوست خواهد شد.

لیفت با نخ

در روش های نوین از نخ ها برای لیفت و از بین بردن خطوط استفاده می شود. نخ ها به شکل داربستی حمایتی برای بافت ها در زیر پوست عمل می کنند و نتیجه آن بالا رفتن بافت ها، لیفت پوست و از بین رفتن خطوط می باشد.

لایه برداری

روش لایه برداری شیمیایی می تواند موجب بهبود خطوط شود اما نمی توان انتظار نتیجه دائمی و طولانی مدت داشت زیرا در این روش تنها لایه سطحی پوست مورد هدف قرار می گیرد.

جراحی

اگر با انجام روش های دیگر نتیجه دلخواه حاصل نشد فرد می تواند با جراحی لیفت به نتیجه دلخواه برسد. اما جراحی مشکلات خاص خود را دارد و ممکن است جای اسکار باقی بماند و فرد دوران نقاهت دشواری را سپری می کند.

هایفوتراپی

این روش با استفاده از امواج اولتراسوند انجام می شود و با تاثیر گذاری روی لایه میانی پوست باعث لیفت و جوان سازی پوست می شود و می تواند عمق این خطوط را کاهش دهد.

فواید درمان خطوط ماریونت چیست؟

جوان تر شدن چهره

این خطوط باعث می شود تا چهره پژمرده نشان داده شود و سن افراد بیشتر از چیزی که هست نشان داده شود، بنابراین با رفع آن چهره جوانی و شادابی خود را دوباره بدست می آورد.

لبخند زیباتر

چین و چروک هایی که ناشی از خطوط اندوه است باعث فرورفتگی در نواحی کنار دهان نیز می شود و چهره را غمگین نشان می دهد. پس با از بین بردن آن لبخند  نیز زیباتر می شود.

غیر تهاجمی

از روش های غیر تهاجمی و ایمن می باشد و هزینه و دوران نقاهت بعد از جراحی را ندارد.

 خطوط ماریونت را می توان از روش های ذکر شده از بین برد، اما قبل از اقدام بهتر است به پزشک متخصص مراجعه شود و بعد از انجام مشاوره بهترین روش برای شما انتخاب می شود. برای انجام کار به مراکز معتبر مراجعه کنید تا بهترین نتیجه حاصل شود.

کلینیک زیبایی آوان با در اختیار داشتن دستگاه های روز دنیا و استفاده از متریال مصرفی با کیفیت و دارای تاییدیه زیر نظر پزشکان متخصص و مجرب مجموعه، آماده ارائه خدمات زیبایی و درمانی به شما عزیزان می باشد. لطفاً جهت مشاوره و اطلاع از قیمت ها با شماره های درج شده در سایت تماس حاصل فرمائید. برای مشاهده مقالات تقویت مو و درمان ریزش مو به سایت هیرآوان مراجعه فرمائید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.