همان طور که پوست صورت در معرض عوامل محیطی مانند نور خورشید و … وجود دارید ناحیه گردن نیز در معرض این آلودگی ها قرار دارد و می تواند دچار آسیب شود. مشکلاتی مانند لکه های تیره، چین و چروک و افتادگی پوست ، حتی به دلیل اینکه  این ناحیه دارای پوست نازک تر و حساس تری است به مراقبت های بیشتری نیز احتیاج دارند. در ادامه راجع به جوان سازی گردن بیشتر توضیح خواهیم داد.

جوان سازی گردن

 

علائم پیری گردن

ایجاد نوار های عمودی و خطوط عرضی روی گردن

 

شل شدن و افتادگی پوست

 

روش های جوان سازی گردن

 

 

تزریق ژل فیلر کلاژن

کلاژن نوعی پروتئین طبیعی است که موجب لیفت و سفت شدن پوست می شود، با افزایش سن کلاژن کاهش یافته و پوست دچار افتادگی می شود تزریق ژل فیلر کلاژن موجب جوان سازی وافزایش کلاژن سازی در آن نواحی می گردد.

 

 

کربوکسی تراپی

در این روش پزشکان از سوزن های بسیار ظریف استفاده می کنند و گاز دی اکسید کربن را زیر پوست تزریق می کنند که این کار موجب جوان سازی درنواحی  گردن خواهد شد.

 

تزریق چربی

یکی دیگر از روش های جوان سازی گردن تزریق چربی است که در این روش چربی از خود فرد گرفته می شود و بعد از انجام فرآیند به فرد تزریق می گردد. تزریق چربی علاوه بر گردن می تواند برای سایر نواحی نیز انجام شود.

 

تزریق پلاسما ژل

در این روش که طی یک فرایند و با استفاده از تجهیزات مخصوص انجام می شود، خون بیمار را گرفته و از آن نوعی ژل استخراج می کنند که برای جوان سازی گردن و از بین بردن چین و چروک ها بسیار موثر است.

 

لیزر

با استفاده از لیز می توان لکه های تیره ای که روی گردن ایجاد شده را از بین برد، همچنین لیزر باعث می شود تا چربی های اضافه گردن از بین برود و پوست را لیفت می کند.

 

مزوتراپی

مزوتراپی حاوی مواد معدنی، آمینواسیدها و انواع ویتامین ها می باشد که از طریق سوزن های مخصوص به پوست تزریق می شود و موجب جوان سازی و رفع مشکلات پوستی اعم از چین و چروک ها و افتادگی پوست می شود.

 

 

هایفوتراپی

این روش با استفاده از امواج فرا صوت یا اولتراسوند روی درم پوست (لایه میانی پوست) متمرکز شده و موجب تحریک کلاژن می شود این کار بدون آسیب به اپیدرم پوست (لایه سطحی پوست) انجام می شود و موجب کلاژن سازی بیشتر و جوان سازی پوست می شود. هایفوتراپی یک از بهترین روش ها برای جوان سازی گردن می باشد.

تزریق بوتاکس

در برخی موارد که چین و چروک ها هنوز خیلی عمیق نشده اند تزریق بوتاکس می تواند باعث جوان سازی گردن گردد.

جراحی

دکتر سعید نورایی میفرمایند :روش جراحی آخرین گزینه ای است که فرد می تواند انتخاب کند. اگر تمام روش های ذکر شده ( بوتاکس، تزریق ژل ، لیزر و…) تاثیر گذار نبود به ناچار باید از جراحی برای لیفت استفاده شود.

کرم های لیفت

در بازار کرم هایی لیفت کننده نیز برای گردن و صورت موجود است که البته باید گفت تاثیر چندانی ندارد و نباید انتظار معجزه از آن داشت. این نوع محصولات بیشتر به منظور پیشگیری مورد استفاده قرار می گیرند یا همزمان با انجام جوان

سازی می توان برای تاثیر گذاری بیشتر از آن ها استفاده کرد.

 

مزایای جوان سازی گردن

از بین بردن چین و چروک.

 

لیفت شدن پوست.

 

از بین بردن لکه های تیره رنگ.

 

جوان سازی و نشان دادن سن واقعی فرد.

چه افرادی کاندیدای جوان سازی گردن می باشند؟

 

افرادی که در اثر افزایش سن دچار چین و چروک و افتادگی پوست شده اند.

 

افرادی که در اثر کاهش وزن زیاد دچار افتادگی شده اند.

 

افرادی که به طور ژنتیکی دچار ضعف عضلات گردن هستند و دارای چین و چروک

 

افرادی که در ناحیه گردن دچار پوست مرغی می باشند.

 

 

روش های خانگی جوان سازی گردن

 

ماساژ گرم : ماساژ گرم موجب تحریک کلاژن شده و ترمیم و بازسازی سلول ها را افزایش می دهد.

 

ورزش : حرکات کششی باعث فعال شدن ماهیچه و سلول های اطراف گردن می شود.

 

مدیریت وزن : هنگام کاهش وزن ناگهانی پوست گردن دچار افتادگی می شود پس بهتر است وزن را به آرامی کم کنید.

 

ماسک خیار: ماسک خیار با خاصیت رطوبت رسانی بالا باعث احیا شدن سلول ها در گردن می شود. خیار را رنده کنید و به آن کشک و روغن بادام اضافه کنید و مخلوط کنید و خمیر حاصل از آن را روی گردن بگذارید و بعد از 30 دقیقه بردارید.

 

صورت و گردن قسمت های مهمی از بدن هستند  که در زیبایی فرد تاثیر گذار می باشد، بهتر است با سبک زندگی سالم و ورزش در حفظ سلامت آن کوشا باشیم و اگر علائم پیری را مشاهده کردیم در همان ابتدا به پزشک مراجعه کنیم تا بهترین روش جوان سازی گردن و صورت برای شما انجام شود.

 

کلینیک زیبایی آوان با دراختیار داشتن بهترین دستگاه های روز دنیا و استفاده از متریال با کیفیت دارای تاییدیه زیر نظر پزشکان مجرب و متخصص مجموعه آماده ارائه خدمات به شما عزیزان می باشد. لطفاً برای مشاوره و اطلاع از قیمت ها با شماره های درج شده در سایت تماس حاصل فرمایید.

لطفا از سایت تخصصی مو هیرآوان hairavan.clinic دیدن فرمایید

 

 

 

 

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.