این روزها روش های متعدد و متنوعی برای جوان سازی پوست وجود دارد که با انجام آن می توان به یک پوست ایده آل و بدون نقص رسید و همچنین روند پیری را کند کرد. تزریق فیلر و مزوژل یکی از روش های مفید برای پوست است که هر یک از آن ها کارایی و مزیت خاص خود را دارد. اکنون به تفاوت هایی که فیلر با مزوژل دارند می پردازیم.

تفاوت فیلر با مزوژل چیست ؟

نوعی حجم دهنده و پرکننده پوست است که کاربردهای مختلفی دارد، برای رفع نقایص پوست و حجیم کردن نواحی مختلف صورت استفاده می شود. همان طور که توصیح داده شد فیلرها با توجه به ترکیباتی که دارند عمکرد متفاوتی دارند، فیلرها انواع مختلفی دارند که به چند نمونه از آن اشاره می کنیم:

اسید هیالورونیک: هیالورونیک به شکل طبیعی در بدن وجود دارد که رطوبت طبیعی پوست را تامین می کند و در دسته حجم دهنده ها قرار می گیرد. فیلرهای حاوی هیالورونیک بیشتر برای حجم دهی به لب ها، گودی زیر چشم، و زاویه دار کردن صورت استفاده می شود.

اسید پلی لاکتیک: این ماده نیز نوعی مواد معدنی است که در بافت استخوان وجود دارد، ماندگاری آن در نواحی مختلف صورت متفاوت است و اغلب برای حجم دهی به گونه ها و زاویه سازی مورد استفاده قرار می گیرد.

تفاوت فیلر با مزوژل

مزوژل ها

نوع دیگری از جوان ساز ها مزوژل ها می باشند که به جای حجم دهی باعث تحریک کلاژن می شوند، کاربردهای مزوژل ها عبارتند از:

افزایش خاصیت ارتجاعی پوست و درمان افتادگی

از بین بردن لک های تیره پوست

بهبود جای اسکار جوش و زخم

بهبود تیرگی و گودی زیر چشم

جوان سازی دست ها، گردن و دکلته ( از تفاوت های مهم فیلر با مزوژل)

یکدست شدن رنگ پوست

درخشندگی پوست

رفع ایرادهای سطحی بینی

بهبود سلولیت های پوستی ( ترک های پوستی)

از بین بردن غبغب

لاغری موضعی ( در حجم کم)

از بین بردن چین و چروک پوست

شباهت فیلر با مزوژل

هر دو برای جوان سازی پوست استفاده می شود و باعث تحریک کلاژن می شود و بهبود کیفیت پوست می شوند.

تفاوت فیلر با مزوژل

فیلرها خاصیت حجم دهندگی دارند و مزوژل ها خاصیت جوان سازی پوست

بعد از تزریق فیلر نتیجه آنی همان زمان قابل مشاهده است اما بعد از تزریق مزوژل کمی زمان می برد تا نتیجه مشاهده شود.

تزریق فیلر ممکن است با یک بار انجام نتیجه دلخواه حاصل شود اما معمولاً تزریق مزوژل نیاز به تداوم و تکرار دارد.

تفاوت عوارض تزریق فیلر با مزوژل

در هر دو مورد اگر به درستی انجام شود و توسط پزشک متخصص تزریق شود به جز تورم و قرمزی جای تزریق معمولاً عوارض دیگری از خود به جای نمی گذارد. اما اگر به درستی انجام نگردرد ممکن است عوارضی چون:

در مزوژل ها: آسیب به بافت و تورم غیر عادی

در تزریق فیلر: عدم تقارن در صورت و گلوله شدن ژل

در صورت مشاهده هر گونه علائم غیر عادی به پزشک مراجعه کنید.

تفاوت تعداد جلسات فیلر با مزوژل

تعداد جلسات با توجه به تشخیص پزشک و مشکلات پوستی فرد تعیین می شود اما معمولاً مزوژل ها باید حداقل یک بار در سال تزریق شوند اما فیلرها چون بیشتر جنبه زیبایی دارند به تمایل فرد و میزان رضایت او برای تکرار آن بستگی دارد.

در کل هر دو روش به جوان سازی و زیبایی پوست و چهره کمک می کند اما از مهم ترین و اصلی ترین تفاوت های فیلر با مزوژل می توان به حجم دهی فیلر اشاره کرد که برای رفع فرورفتگی ها، حجم دهی به نواحی مختلف صورت برای زیبایی بیشتر، رفع قوز بینی، پر کردن زیر چشم، پر کردن خطوط عمیق و از بین بردن عدم تقارن استفاده می شود، در صورتی که مزوژل ها تنها برای جوان سازی و پیشگیری از پیری پوست انجام می شوند و برای از بین بردن علائم پیری کارائی چندانی ندارند. البته از مزوژل ها برای جوان سازی سایر نقاط بدن نیز استفاده می شود و این یکی از ویژگی های مهم آن است.

کلینیک زیبایی آوان با در اختیار داشتن دستگاه های روز دنیا و استفاده از متریال مصرفی با کیفیت زیر نظر پزشکان متخصص و مجرب مجموعه، آماده ارائه خدمات زیبایی و درمانی به شما عزیزان می باشد. لطفاً جهت مشاوره و اطلاع از قیمت ها با شماره های درج شده در سایت تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.