با افزایش سن و کاهش کلاژن سازی پوست ، افتادگی پوست و چین چروک ها ایجاد می شود. که خوشبختانه امروزه راه کار های فراوانی برای این مشکل ابداع شده که یکی از آنها تزریق چربی و تزریق ژل می باشد که به جز رفع چین و چروک و افتادگی برای زیبا تر شدن و رفع معایب صورت نیز به کار می رود.  حال اینکه تزریق ژل بهتر است یا چربی بعد از نقد و بررسی هر دو بهتر می توانیم پاسخ این سوال را بدهیم . کلمه فیلر به معنای پر کننده است فیلر میتواند چربی و یا ژل باشد

 

تزریق ژل بهتر است یا چربی  ؟

آیا تزریق چربی بهتر است؟

 

تزریق چربی هم در دسته ی فیلرها قرار می گیرد با این تفاوت که  از بدن خود فرد این چربی ها ساکشن  شده و به او تزریق می شود.  که یکی از روش های پرطرفدار می باشد . به این صورت است که افرادی با چربی اضافه در قسمت هایی مانند ران ، شکم و پهلو می توانند  کاندیدای مناسب تری  برای انجام این کار باشند. پس در مورد افرادی با این مشخصات، جواب این سوال این است که تزریق  ژل بهتر است یا چربی، البته که تزریق چربی می تواند گزینه مناسبی باشد اما نمی توان به قطعیت این مسئله را بیان کرد و تنها بعد از مشورت با پزشک متخصص  مشخص می گردد.

معمولا در جلسه اول  چربی بیشتری ساکشن می شود  و در دما و محیط مناسب نگهداری می شود برای جلسات بعدی مورد استفاده قرار می گیرد،  در این روش بعد از بی حسی موضعی پزشک متخصص مقداری از چربی اضافی را از بدن فرد برداشته و پس از خالص سازی چربی  با کانولا  به فرد تزریق می شود.حال باید جواب این سوال را دریابیم که تزریق ژل بهتر است یا چربی ؟

 

مزایای تزریق چربی نسبت به ژل 

ماندگاری بالایی  نسبت به ژل ها دارد .

چون از بدن خود فرد گرفته شده امکان بروز آلرژی بسیار کم است .

منبع غنی از سلول های بنیادی هستنند که به جوان سازی کمک می کند.

معایب تزریق چربی نسبت به ژل

بازه زمانی انجام تزریق چربی نسبت به تزریق ژل بیشتر است

برای همه ی افراد مناسب نمی باشد.

زمانی بیشتر تا مشاهده نتیجه نهایی می برد…

آیا تزریق ژل بهتر است؟

ژل دارای یک بافت نرم است که به منظور جوانسازی یا حجم دهی زیر پوست تزریق می شود. از جنس مولکول های بدن است که معمولا از بدن حیوانات گرفته می شود و به مرور زمان جذب بدن می شود.یک روش غیر تهاجمی است که بلافاصله بعد از تزریق  می توانید نتیجه را مشاهده  کنید. توجه داشته باشید که در انتخاب برند ژل باید دقت زیادی داشته باشید  ما در کلینیک آوان از  انواع برند های معتبر و دارای تاییدیه استفاده می کنیم. از فیلرها برای حجم دهی و جوانسازی استفاده می شود.

انواع ژل ها

 

فیلرهای حجم دهنده :

این نوع فیلرها خاصیت حجم دهندگی  و پر کنندگی دارند و تاثیری روی بافت اطراف ندارند.

فیلرهای محرک:

با  تحریک پوست باعث کلاژن سازی و جوانسازی پوست می شوند.

انواع ژل براساس نوع ماده

هیالورونیک اسید (HA

از این نوع برای حجم دهی و جوانسازی استفاده می شود بافت نرمی دارند و ماندگاری آن بین 6 تا 12 ماه ادعای شرکت های سازنده است و تعدد تزریق باعث ماندگاری بالاتر میشود و معمولا عوارض خاصی ندارند.از انواع فیلر های هیالورونیک اسید : می توان به  الیاکسین و بلترو اشاره کرد.

پلی متیل متاکریلات (PMMA)؛

غلظت این فیلرها کمی بیشتر از هیالورونیک اسید ها می باشد، این ماده در استخوان یافت می شود. ماندگاری بیشتر دارند معمولاً تا یک سال است .این نوع فیلر ها بیشتر برای چین و چروک های عمیق استفاده می شود.

کلسیم هیدروکسی آپاتیت ؛

این نوع فیلر به شکل توپ زیر پوست  باقی می ماند . حاوی کلاژن است از این نوع فیلرها می توان به بلافیل اشاره کرد.

توصیه های بعد و قبل از تزریق ژل

 برای دریافت جواب سوال آیا تزریق ژل بهتر است یا چربی؟به توصیه های بعد و قبل  از تزریق ژل می پردازیم ؛

قبل از تزریق ژل:

از هیچ گونه مواد آرایشی استفاده نشود.

می توان از کرم های بی حسی موضعی استفاده کرد.

 بعد از تزریق ژل :

از کمپرس یخ استفاده کنید تا کبودی کمتر ایجاد شود .

از استحمام و شستشو محل تزریق تا 1 روز اجتناب کنید .

از ورزش ها  و فعالیت های سنگین بپرهیزید .

بهتر است تا مدتی از مشروبات الکلی و استعمال دخانیات پرهیز شود .

هرگز نباید ناحیه تزریق شده تا مدتی  گرم و سرد شدید  شود . پس، آفتاب گرفتن ، سونا، اسکی و … تا مدتی ممنوع است .

خوابیدن روی ناحیه ممنوع است و بهتر است تا مدتی طاق باز بخوابید .

از آرایش کردن تا 24 ساعت بعد از تزریق اجتناب کنید.

آب فراوان بنوشید.

در صورت بروز هر گونه علائم غیر عادی حتما به پزشک مراجعه کنید.

انواع برندهای معتبر ژل 

 

الیاکسین ( سوئیسی ) – ژوویدرم ( فرانسوی ) – بلترو ( سوئیسی )- رستیلن ( سوئدی )- لونافیل ( ایران )  – آیدیا ( ایتالیا ) – نئوویا  ( ایتالیا )– ریوانس  ( کانادا )– آلاینا  ( آلمان )– الانسه ( هلند ) –و …

 تزریق ژل بهر است یا چربی؟

 در پاسخ این سوال که  تزریق ژل بهتر است یا چربی؟ باید گفت : اول باید دید شما برای کدام روش کاندیدای بهتری هستید . به عنوان مثال برای افرادی که بسیار لاغر هستند و هیچ نوع چربی انباشته در نواحی قابل برداشت (شکم ، پهلو و ران) ندارند ، نمی توان از این روش استفاده کرد .

افرادی که حجم دهی بالایی احتیاج دارند کیس مناسب تری برای تزریق چربی هستند از نظر مالی تزریق چربی کم هزینه تر از تزریق ژل است برای افرادی که به دلایل گوناگون نمی خواهند ریسک کنند و ماندگاری کوتاه مدت می خواهند تزریق ژل بهتر است یا چربی؟ البته که تزریق ژل  مناسب تر است .

دوران نقاهت تزریق چربی نسبت به تزریق ژل بیشتر است و افرادی که می خواهند بعد از تزریق بلافاصله به کارهای روزمره خود برگردند تزریق ژل گزینه بهتری می تواند باشد. بنابراین نمی توان گفت تزریق ژل بهتر است یا چربی ، این موضوع  با توجه به سطح انتظارات شما و البته نظر پزشک متخصص قابل تغییر می باشد.

حال که اطلاعاتی مختصری راجع به تزریق چربی و ژل کسب کردید جواب سوال تزریق ژل بهتر است یا چربی ؟ را می توانید بهتر دریابید ،  با توجه به نیاز و انتظاری که دارید ،  می توانید نوع تزریق را انتخاب کنید و با مشاوره با پزشک به این نتیجه برسید که برای شما تزریق ژل بهتر است یا چربی،   نکته حائز اهمیت این است که در ابتدا کلینیک و پزشک معتبر را برگزینید که با استفاده از بهترین مواد، بهترین نتیجه لازم را کسب کنید . ما در کلینیک آوان با بهره گیری از برترین پزشکان و با کیفیت ترین برندهای  روز دنیا آماده خدمت رسانی به شما عزیزان می باشیم. می توانید برای مشاوره و اطلاع از قیمتها با شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.