موسیقی تاثیرات شگفت انگیزی را بر روح انسان می گذارد و موجب آرامش می شود تا بحران ها را راحت تر پشت سر گذاریم، به عنوان مثال هنگامی که حال بدی دارید یا اتفاق بدی برای شما افتاده است موسیقی می تواند شما را شاد کند یا نه بر عکس، احساسات شما را بیشتر کرده و اندوه شما را دوبرابر کند. موسیقی می تواند شما را هیجان زده کرده یا در رویاهایتان غرق کند و این نشان دهنده ی قدرت موسیقی است. اما چیز جالبی که راجع به موسیقی وجود دارد این است که نه تنها بر سلامت روح بلکه بر سلامت جسم نیز تاثیر گذار است. در این مقاله به تاثیر موسیقی بر پوست می پردازیم.

تاثیر موسیقی بر پوست

تاثیر موسیقی بر پوست

طبق مطالعات انجام شده استرس و فشارهای روانی می تواند روی پوست اثر گذار باشد و باعث تشدید آکنه، خشکی پوست و انواع مشکلات پوستی شود، همچنین هورمون کورتیزول یا استرس می تواند باعث تجمع چربی در پوست شود. از همه مهم تر هورمون کورتزول موجب بالا رفتن قند خون می شود که این امر موجب تخریب کلاژن و الاستین پوست می شود که منجر به چین و چروک و افتادگی پوست می شود. موسیقی با کاهش سطح استرس شما می توان به حل این مساله کمک کند.

تقویت سیستم ایمنی با موسیقی

محققان بیمارستان عمومی ماساچوست دریافتند که موسیقی نه تنها باعث کاهش استرس در بیماران شده است بلکه شش برابر سطح اینترلوکین را پائین آورده ، اینترلوکین پروتئینی است که باعث مشکلات قلبی، دیابت و مرگ و میر بالا در افراد می شود. در حقیقت موسیقی به شما قدرت بیشتری می دهد تا بیماری ها مقابله کنید. همچنین طبق تحقیقات انجام شده موسیقی باعث می شود تا تعداد سلول های قاتل که نوعی لنفوسیت هستند (به ویروس ها، سلول های سرطانی و باکتری حمله می کند) افزایش یابد.

تاثیر موسیقی بر پوست هنگام ورزش کردن

همان طور که می دانید گوش دادن به موسیقی هنگام ورزش کردن انگیزه بیشتری برای ادامه به فرد می دهد و شما با موسیقی مورد علاقه خود می توانید بیشتر از ورزش کردن لذت ببرید و از طرفی ورزش کردن باعث بالابردن و بهتر شدن گردش خون و همچنین اکسیژن رسانی بیشتر به پوست می شود و در نتیجه شما پوست و ظاهری جوانتر خواهید داشت.

تاثیر موسیقی بر پوست با خوابی بهتر

همان طور که می دانید عدم استراحت و خواب کافی روی کیفیت پوست تاثیر گذار است و موجب کدر شدن پوست و گودی و سیاهی زیر چشم می شود. با گوش دادن به موسیقی های آرامش بخش هنگام خواب می توانید کیفیت خواب خود را بالا برده و بی خوابی را درمان کنید.

تاثیر موسیقی بر پوست با تعادل هورمونی

همان طور که می دانید منشاً بسیاری از بیماری های پوستی از جمله آکنه، اختلالات هورمونی است با گوش دادن به موسیقی مورد علاقه خود هورمون های اندورفین، سروتونین و دوپامین در بدن آزاد می شود و این ها همان هورمون هایی هستند که هنگام غذا خوردن، تفریح و ورزش ترشح می شوند و به شما احساس شادی و آرامش می دهد. و شما می توانید با گوش دادن موسیقی باعث تعادل هورمونی در بدن شوید.

تاثیر موسیقی بر پوست باعث رفع چه مشکلات پوستی خواهد شد؟

خشکی پوست

جوش و آکنه های پوستی

کاهش چین و چروک

بازسازی سلول های آسیب دیده

کلاژن سازی بیشتر

جوان سازی پوست

بهتر شدن الاستیسیته پوست

روشن تر شدن پوست

موسیقی معجزه ای است که می توانید با آن احساسات مختلف را تجربه کنید، احساساتی مانند: غم، شادی، هیجان، لذت، آرامش و … تاثیر موسیقی بر پوست بسیار شگفت انگیز تر از چیزی است که در تصور شماست. همان گونه که جسم به مواد غذایی نیاز دارد غذای روح نیز موسیقی است. البته نباید انتظار معجزه داشته باشید و به گوش دادن به موسیقی بسنده کنید، پوست یکی از مهم ترین عضو های بدن است که در زیبایی ظاهری انسان بسیار تاثیر گذار است و نیازمند مراقبت های لازم می باشد و اما در کنار مراقبت ها گوش فرا دادن به موسیقی می تواند به بهبود کیفیت آن کمک کند.

کلینیک زیبایی آوان با دراختیار داشتن دستگاه های روز دنیا و استفاده از متریال مصرفی با کیفیت و دارای تاییدیه زیر نظر پزشکان متخصص و مجرب مجموعه، آماده ارائه خدمات زیبایی و درمانی به شما عزیزان می باشد. لطفاً جهت مشاوره و اطلاع از قیمت ها با شماره های درج شده در سایت تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.