تاثیرات کشیدن سیگار روی پوست

پوست بزرگترن عضو بدن است و وظیفه محافظت از بدن در مقابل عفونت ها و آلودگی ها را برعهده دارد، علاوه بر محافظت از بدن در شادابی و زیبایی چهره نیز بسیار تاثیر گذار است و باید مراقبت های لازم را برای حفظ این عضو مهم انجام داد، عوامل متعددی در تقویت یا تخریب پوست دخیل می باشند. اما یکی از عوامل مضر و مخرب برای پوست استعمال دخانیات و کشیدن سیگار است.

اثر سیگار روی پوست

سیگار حاوی 4000 نوع مواد شیمیایی و سرطان زا می باشد که می تواند به الاستین و کلاژن پوست آسیب بزند. کشیدن سیگار علاوه براینکه موجب افزایش احتمال بروز سرطان پوست، بیماری های ریوی و قلبی می شود موجب پیری زودرس پوست نیز می گردد. طبق تحقیقات ومطالعات انجام شده افرادی که سیگار می کشند بیشتر در معرض التهابات پوستی قرار دارند و همچنین روند درمان در این افراد کند تر از افراد غیر سیگاری پیش می رود.

تاثیرات کشیدن سیگار روی پوست

عوارض کشیدن سیگار بر پوست

نازک شدن پوست و نمایان شدن رگ های صورت

ایجاد چین و چروک های پوستی

افتادگی و شل شدن پوست
سفیدی زودرس موها

تغییر رنگ پوست و به وجود آمدن لک های پوستی

کاهش چربی زیر پوست

گودی زیر چشم

ایجاد جوش های سر سیاه

آسیب به سیستم عروقی و ایجاد واریس

تشدید آکنه و مشکلات پوستی

سرطان های ملانوما پوست

تاخیردر بهبود زخم

تاثیرات کشیدن سیگار روی پوست بیماران مبتلا به پسوریازیس

بیماری پسوریازیس نوعی بیماری خودایمنی است که در افراد مبتلا به این بیماری که به سیگار اعتیاد دارند باعث تشدید علائم و عود بیماری می شود.

سیگار کشیدن و احتمال بروز سرطان پوست

افرادی که سیگار می کشند احتمال شیوع سلول های سرطانی به نام کارسینوم سلول سنگ فرشی تا 50 درصد بالاتر از افراد غیر سیگاری می باشد. این نوع سرطان دومین سرطان رایج در دنیا می باشد که بیشتر در اطراف لب و دهان ایجاد می شود. یکی از دلیل ابتلا به این نوع، ضعف سیستم ایمنی می باشد که به علت مواد سمی سیگار در بدن وارد می شود.

تاثیرات کشیدن سیگار روی پوست روی ترمیم زخم

استعمال سیگار موجب کند شدن گردش خون و همچنین کاهش توانایی در بازسازی می شود و اجازه نمی دهد تا بافت ها ترمیم شوند.

ابتلا به انواع عفونت های پوستی در اثر کشیدن سیگار

استعمال دخانیات احتمال بروز مشکلات زیر را چند برابر می کند:

ابتلا به انواع ویروس های پاپیلومای انسانی (زگیل تناسلی)

انواع عفونت باکتریای زخم که اغلب به علت استافیلوکوکوس و اورئوس به وجود می آید.

تغییر رنگ پوست در اثر کشیدن سیگار

به دلیل کند شدن اکسیژن رسانی به سلول های پوستی و نرسیدن مواد مورد نیاز به پوست به مرور زمان پوست افراد سیگاری کدر شده و دیگر شادابی و طراوت قبل را ندارد.

فواید ترک سیگار روی پوست

همان طور تاثیر کشیدن سیگار روی پوست بسیار مخرب است، ترک آن نیز تا حد زیادی موجب جبران و بهبود پوست خواهد شد. با ترک کردن التهاب رگ های خونی تا حد قابل توجهی کاهش می یابد ( التهابات موجب بسیاری از بیماری های پوستی می شود)، ضربان قلب و گردش خون شما به حالت عادی برمی گردد، مواد مغذی و اکسیژن بیشتری به سلول های پوستی وارد می شود. به طور کلی بعد از ترک سیگار متوجه تغییرات بسیار شگفت انگیز و مثبتی در پوست خواهید شد.

ترکیبات موجود در سیگار

آرسنیک، سیانور، نفتالین، مونوکسید کربن، آمونیاک و محلول شستشوی، یعنی شما با استعمال سیگار این مواد سمی را وارد بدن خود می کنید.

کشیدن سیگار اثرات مخربی روی پوست می گذارد و باعث می شود تا افراد سیگاری بیشتر از سن واقعی خود نشان داده شوند. زیرا سیگار روی کلاژن و سازی و الاستین پوست تاثیر می گذارد و روند طبیعی آن را مختل می کند. استعمال دخانیات علاوه بر هدر دادن پول و سرمایه شما باعث بروز انواع بیماری های داخلی و پوستی می شود و گاهی به دلیل تغییرات ظاهری که ایجاد می کند باعث افسردگی و صدمات روحی نیز می شود. پس حتی اگر یک روز هم زودتر سیگار را ترک کنید به خود لطف کرده اید.

کلینیک زیبایی آوان با در اختیار داشتن دستگاه های روز دنیا و استفاده از متریال مصرفی با کیفیت زیر نظر پزشکان مجرب و متخصص مجموعه، آماده ارائه خدمات زیبایی و درمانی به شما عزیزان می باشد. لطفاً جهت مشاوره و اطلاع از قیمت ها با شماره های درج شده در سایت تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.