بوتاکس و استفاده درمانی آن

اگر چه امروزه بوتاکس را بیشتر برای باز کردن خطوط اخم و افقی پیشانی و خطوط پنجه کلاغی دور چشم می شناسیم ولی در موارد بسیاری از آن برای بهبود کیفیت زندگی استفاده می شود که از آنها می توان به مواردی مثل: درمان پوست چرب، درمان ریزش مو، اسکار پوست، تعریق زیاد، سردرد میگرن مزمن، روزاسه و رینود اشاره کرد.

 

بوتاکس و استفاده درمانی آن

 

پوست چرب

از علل پوست چرب فعالیت زیاد پایانه عصبی و تحریک زیاد غدد چربی هست که با بوتاکس مهار می شود و لذا در درمان پوست چرب و پیشگیری از جوش صورت که ثانویه به پوست چرب هست استفاده می کنیم.

ریزش مو

ریزش موی ارثی که به دلیل هورمون های مردانه اتفاق می افتد در واقع با کاهش اکسیژن رسانی به فولیکول های مو بر اثر هورمون های مردانه ایجاد می شود. از طرفی بوتاکس با باز کردن عروق موجب افزایش خون رسانی به فولیکول ها شده و در درمان استفاده می شود.

اسکار پوست

در کسانی که مستعد اسکار پوست هستند، چنانچه در روزهای اول بعد از بخیه اطراف زخم جراحی بوتاکس تزریق کنیم بدلیل کاهش کشیدگی ماهیچه ها در پیشگیری از اسکار بسیار مفید هست. همچنین تزریق بوتاکس همراه با کورتون داخل اسکار در درمان بسیار مفید است.

تعریق زیاد

از موارد عمده استفاده از  بوتاکس در درمان  تعریق زیاد کف دست و زیر بغل است که به دلیل مهار پایانه عصب و جلوگیری از تحریک غدد عرق توسط اعصاب ایجاد می شود.

سردرد میگرن

کسانی که در هفته بیش از سه روز سردرد میگرنی دارند، کاندید خوبی برای پیشگیری  با بوتاکس هستند. در این زمینه بوتاکس تایید غذا و داروی آمریکا را دارد.

روزاسه  

کسانی که قرمزی صورت به شکل خانوادگی دارند یا ثانویه با مصرف سیگار و ادویه جات قرمز می شوند اکثراً مبتلا به روزاسه هستند که بوتاکس با کم کردن التهاب در درمان آن ها بسیار موثر هست.

رینود

کسانی که در سرما انگشتشان آبی می شود معمولاً مبتلا به رینود هستند که بوتاکس با مهار اعصاب و انبساط عروق منجر به درمان می شود.

از بوتاکس همچنان در درمان چروک گردن، خطوط ماریونت چانه، چانه پرتغالی و لبخند لثه ای هم استفاده می کنیم .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.