از بین بردن موهای زائد با استفاده از لیزر را می توان از برترین روش ها  دانست. این روش باعث شده تا افراد به ویژه خانم ها بتوانند به راحتی از شر موهای زائد خلاص شوند، البته که در سال های اخیر آقایان نیز از این روش استقبال کرده اند. اما  این روش با وجود اینکه بسیار ساده انجام می شود موارد و نکات مهمی وجود دارد که باید رعایت شود. گاهی برخی از اشتباهات موجب کند شدن روند از بین بردن موها ی زائد می شود. اکنون بزرگترین اشتباهات در لیزر موهای زائد را با هم بررسی می کنیم.

بزرگترین اشتباهات در لیزر موهای زائد

لیزر موهای زائد

پرتوهای لیزر با طول موج مشخص به پوست تابیده می شود و توسط رنگدانه ها جذب می شوند و گرما حاصل از آن موجب (آسیب ریشه مو میشود و باعث میشود که رشد مو اتفاق نیفتد یا نتواند خودشو باز سازی کند)، در نتیجه دیگر مویی رشد نمی کند. لیزر موهای زائد را در تمام نواحی بدن می توان استفاده کرد. این روش از ایمنی بالایی برخوردار است و موجب ابتلا به هیچ گونه بیماری (سرطان – نازایی) نخواهد شد، زیرا تنها چند میل در پوست نفوذ می کند.

بزرگترین اشتباهات در لیزر موهای زائد :

کامل نکردن دوره درمان

چرخه رشد مو تشکیل شده از سه مرحله، مرحله رشد (آناژن)، مرحله استراحت (تلوژن ) و مرحله گذار (کاتاژن) و موها ممکن است هنگام لیزر در هر کدام از این مراحل قرار داشته باشند. لیزر موهای زائد تنها روی موهای در حال رشد تاثیر گذاری دارد، برای همین باید در بازه زمانی مشخص تعداد جلسات به طور منظم انجام شود، معمولاً از ماه دوم نتایج قابل مشاهده است.

اصلاح نکردن موها

قبل از مراجعه برای لیزر حتما باید موها شیو شود، چرا؟ به این دلیل که موها می توانند باعث ایجاد  گرمای  بیش از حد نرمال شوند و پوست دچار سوختگی شود. هرگز از وسیله ای به جز تیغ استفاده نکنید زیرا اپیلاسیون و موچین باعث می شود تا فولیکول مو از ریشه بیرون آید و دیگر فولیکولی وجود ندارد تا آن را بتوان با لیزر برای همیشه از بین برد.

دوری نکردن از آفتاب

 از بزرگترین اشتباهات در لیزر موهای زائد، قرار گرفتن  طولانی مدت زیر نور خورشید است (حمام آفتاب)  که باعث می شود رنگدانه ها افزایش یابند و هنگام لیزر پوست دچار سوختگی و آسیب گردد. از یک ماه قبل از لیزر از آفتاب دوری کنید و هنگام خروج از منزل حتماً ضد آفتاب بزنید.

با وجود مصرف دارو اپراتور را در جریان قرار نداده اید

استفاده از برخی داروها ممکن است موجب هیپرپیگمانتاسیون شود، برای همین در صورت مصرف دارو حتماً اپراتور را در جریان قرار دهید. برخی از آنتی بیوتیک ها، برخی داروهای هورمونی و داروهای ضد مالاریا می توانند موجب هیپرپیگمانتاسیون شوند.

با آرایش مراجع کرده اید برای لیزر

اگر برای لیزر موهای زائد صورت مراجعه می کنید حتماً  باید صورت کاملاً تمیز و عاری از هرگونه آرایش باشد در غیر اینصورت ممکن است باعث ایجاد لک ها تیره شود. از استفاده مام و عطر نیز در بدن خودداری کنید زیرا ممکن است الکل موجود در آن پوست را تحریک کند.

مراقبت های بعد از لیزر را به درستی انجام نداده اید

درست است که این روش غیر تهاجمی است و نیازی به استراحت ندارد اما به دلیل اینکه پوست بعد از لیزر کمی حساس می شود از انجام کارهایی  مانند: دوش آب گرم، رفتن به جکوزی و استخر، سونا و رفتن به هرجای گرم و مرطوبی که باعث تحریک بیشتر پوست شود اجتناب کنید.

استفاده از دستگاه های ارزان قیمت و مراجعه به مراکز نامعتبر

به دلیل متقاضیان انبوه برای لیزر، مراکز زیادی در حال حاضر این خدمات را ارائه می دهند اما نکته مهم این است که اولاً مراکز معتبر را برای انجام کار انتخاب کنید و از دستگاه هایی استفاده کنید که در کل دنیا استفاده می شود و دارای استاندارهای لازم است.

همان طور که آگاهی پیدا کردید بزرگترین اشتباهات در لیزر موهای زائد، بسیار ساده و پیش پا افتاده است و می توانید به راحتی با رعایت نکات لازم بهترین نتیجه را بگیرید.

کلینیک زیبایی آوان با دراختیار داشتن دستگاه های روز دنیا و استفاده از متریال مصرفی با کیفیت و دارای تاییدیه زیر نظر پزشکان متخصص و مجرب مجموعه، آماده ارائه خدمات زیبایی و درمانی به شما عزیزان می باشد.

لطفا بر روی لینک تخصصی دپارتمان پوست و مو آوان کلیک فرمایید

لطفاً جهت مشاوره و اطلاع از قیمت ها با شماره های درج شده در سایت تماس حاصل فرمائید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.