انسان ها  از انواع رنگ پوست برخوردار هستند و یکی از شگفتی های آفرینش همین تفاوت های رنگی است.  تشخیص و دسته بندی تایپ های پوستی بر اساس جدول فیتزپاتریک انجام می گردد. این جدول تمام تایپ های پوستی را در یک دسته بندی علمی قرار می دهد و طبق این نوع دسته بندی مشخص خواهد شد که پوست هر فرد تا چه میزان می تواند برنزه شود و چه طول موجی از لیزر برای هر فرد مناسب می باشد. برای همین فاکتور مهمی برای پیشگیری از آسیب دیدگی و سوختگی می باشد همچنین با فرا گرفتن نوع رنگ پوست خود می توانید ضد آفتاب مناسب پوست خود را انتخاب کنید.

انواع رنگ پوست

انواع رنگ پوست به چه دلیلی به وجود می آید؟

دلیل اصلی تفاوت رنگ در انسان ها مختلف ملانین می باشد، ملانین همان رنگدانه پوست است. در حقیقت با توجه به میزان تابش نور خورشید در منطقه جغرافیایی و ویژگی های نژادی، افراد دارای رنگ هایی پوست متفاوت می باشند. طبق آمار افرادی که در مناطقی نزدیک به خط استوا زندگی می کنند دارای رنگ پوست تیره تری می باشند و هر چه از آن دور شوید رنگ پوست انسان ها روشن تر خواهد شد.

انواع رنگ پوست  و تشخیص آن در جدول فیتزپاتریک

تایب های پوستی به 6 دسته تقسیم می شوند که عبارتند از:

انواع رنگ پوست

تایپ پوستی نوع 1: قبل از اینکه در معرض نور خورشید قرار بگیرد پوست روشن و سفید رنگ است، چشم ها آبی ، سبز یا خاکستری روشن است و رنگ موها بلوند روشن یا قرمز می باشد، هنگامی که در معرض نور خورشید قرار می گیرد دچار لک و سوختگی می شود و هیچ گاه برنزه نمی شود و تنها باعث پوسته شدن می شود.

تایپ پوستی نوع 2: قبل از اینکه در معرض نور خورشید قرار گیرد روشن است، رنگ چشم ها خاکستری، سبز یا آبی می باشد، رنگ موها بلوند است و هنگام قرار گیری در برابر نور خورشید دچار سوختگی، لک  و پوسته می شود. احتمال برنزه شدن این دسته از افراد پائین می باشد.

تایپ پوستی نوع 3: قبل از اینکه در معرض نور خورشید قرار بگیرد رنگ پوست گندمی یا رو به زردی می زند، رنگ چشم ها قهوه ای روشن یا فندوقی است و موها بلوند تیره یا قهوه ای روشن است، احتمال برنزه شدن در این افراد بیشتر از دو نوع قبلی است اما گاهی نیز دچار لک و سوختگی می شوند.

انواع رنگ پوست

تایپ پوستی نوع 4:  قبل از قرار گرفتن زیر نورخورشید رنگ پوست قهوه ای روشن است، رنگ چشم ها و موها قهوه ای تیره است، این نوع پوست به راحتی نمی سوزد و معمولاً دچار لک نمی شود.

تایپ پوستی  نوع 5 قبل از قرار گرفتن زیر نور خورشید رنگ پوست قهوه ای تیره می باشد، رنگ چشم ها و موها قهوه ای مایل به مشکی است، این نوع بدون سوختگی برنزه می شود و دچار سوختگی و لک نمی شود.

تایپ پوستی نوع 6: قبل از قرار گرفتن زیر نور خورشید رنگ پوست قهوه ای سیر مایل به مشکی است و رنگ چشم ها و موها قهوه ای بسیار تیره است به طوری که مشکی به نظر می آید. این پوست هرگز دچار سوختگی و لک نمی شود.

چه لیزری برای چه تایپی پوستی مناسب می باشد؟

تایپ پوستی اول و دوم حساس تر است و نیاز به مراقبت بیشتری نسبت به سایر تایپ های پوستی دارد. بهترین نوع لیزر برای این نوع پوست الکساندرایت می باشد.

برای تایپ پوستی سوم بهترین نوع لیزر الکساندرایت و لیزر ND-YAG می باشد.

برای تایپ پوستی نوع 4، 5 و 6 نیز بهترین نوع لیزر موهای زائد ND-YAG می باشد و این نوع نباید از لیزر الکساندرایت استفاده کنند زیرا ممکن است پوست دچار آسیب دیدگی شود.

انواع رنگ پوست باعث زیباتر شدن جهان شده است و هر انسان با هر رنگ پوستی از زیبایی برخوردار است. برنزه کردن پوست باعث می شود تا پوست آسیب ببیند و با آسیب دیدن پوست احتمال بروز سرطان بالا می رود. کلینیک زیبایی آوان دارای آخرین مدل ازدستگاه لیزر الکساندرایت کندلا می باشد.

کلینیک زیبایی آوان با در اختیار شدن دستگاه های روز دنیا و استفاده از متریال مصرفی با کیفیت و دارای تاییدیه زیر نظر پزشکان مجرب و متخصص مجموعه، آماده ارائه خدمات زیبایی و درمانی به شما عزیزان می باشد. لطفاً جهت مشاوره و اطلاع از قیمت ها با شماره های درج شده در سایت تماس حاصل فرمائید. برای مشاهده مقالات تقویت مو و درمان ریزش مو به سایت هیر آوان مراجعه کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.