بعد عمل گوشت اضافی که ایجاد می شود بسیار ناراحت کننده و آزاردهنده است زیرا این عمل با هدف زیباتر شدن انجام می شود و به همین دلیل گوشت اضافی بعد از عمل پلک برای فرد ناخوشایند است و سعی در برطرف کردن آن دارد.

گوشت اضافی بعد از عمل پلک

گوشت اضافی بعد از عمل پلک

افراد کمی دچار این عارضه می شوند، به شکل توده های گوشتی که اغلب در دوران نقاهت و بهبودی بروز می کند و به دلایل گوناگونی ایجاد می شود که به آن می پردازیم:

عفونت: البته امروزه با وجود آنتی بیوتیک ها به ندرت اتفاق می افتد اما اگر ایجاد شود می تواند باعث برجستگی و تورم در محل جراحی گردد و حتی ممکن است به بافت نیز آسیب زند و از خود اسکار به جای گذارد. احتمال ایجاد گوشت اضافه به علت عفونت بعد از عمل پلک بسیار پائین است.

تجمع مایعات خونی و لنفی زیر پوست: تجمع مایعات خونی و لنفی منجر به ورم و کبودی می شود که طبیعی بوده و معمولاً بعد از چند هفته از بین می رود اما اگر این تورم کاهش پیدا نکرد یا در حال افزایش بود حتماً باید به پزشک مراجعه شود.

واکنش بخیه و جای اسکار: بافت های برش خورده زیر بخیه شروع به ترمیم می کند و اگر بخیه در قسمت مناسبی مخفی نشده باشد و یا نتوانسته باشد زخم را به گونه ای ببندد که بافت جراحی کمترین تنش را تجربه کند باعث ایجاد گوشت اضافی بعد از جراحی می شود.

عدم صحیح برداشتن پوست به طور کامل: گاهی پوست اضافی به اندازه کافی برداشته نمی شود و نیاز به جراحی ترمیمی دارد.

عدم بهبود پوست: بعد از جراحی پوست شروع به ترمیم می کند و ممکن است به طور طبیعی واکنش بدن موجب ترمیم صحیح نشود که معمولاً بعد از مدتی از بین خواهد رفت.

بیماری: برخی افراد به صورت ژنتیکی یا به علت بیماری های زمینه ای دچار کلوئید پوستی می شوند.

درمان گوشت اضافی

زمان دادن برای بهبودی: همان گونه که گفته شد در بیشتر اوقات گوشت اضافی بعد از مدتی از بین خواهد رفت پس بهتر است کمی صبر کنیم و تورم جراحی از بین برود.

روش های غیر تهاجمی: استفاده از درمان های موضعی مانند کرم ها که می تواند تا حدودی تاثیر گذار باشد.

جراحی تکمیلی: اگر بعد از زمان کافی، گوشت اضافی از بین نرفت پزشک باید به وسیله جراحی تکمیلی آن را برش دهد.

استفاده از کرم های ترمیم کننده برای درمان گوشت اضافی بعد از عمل پلک

کرم یا لوسیونی که بتواند به طور قطعی و کامل باشد هنوز ثابت نشده است اما می تواند در فرآیند درمان و بهبودی تاثیر گذار باشد، کرم ها عبارتند از:

کرم رتینول، کرم هیالورونیک اسید، کرم های آنتی بیوتیک، کرم های ویتامین E، کرم های مرطوب کننده، کرم آرنیکا و کرم های استروئیدی برای کاهش تورم

جای بخیه بعد از عمل پلک

یکی از مهم ترین اقدامات بعد از جراحی بخیه زدن می باشد که گاهی زیر چین های پلک مخفی شده و گاهی قابل مشاهده می باشد، بخیه ها معمولاً بعد از گذشت یک هفته برداشته می شود و بعد از آن یک رد کوچک و برجسته از آن باقی می ماند و به مرور زمان از بین خواهد رفت به شکلی که خیلی سخت قابل تشخیص است.

مراقبت های بعد از عمل پلک

تمیز و پاکیزه نگه داشتن پلک بعد از جراحی

استفاده صحیح و به موقع از داروهای تجویز شده توسط پزشک
عدم قرار گرفتن طولانی مدت زیر نور خورشید و دوری از آن

به پلک دست نزنید و جای جراحی را دستکاری نکنید.

استفاده از عینک دودی هنگام خروج از منزل.

ماساژ چشم بعد از عمل پلک

بعد از جراحی تا چند هفته از دست زدن و ماساژ دادن چشم خودداری کنید زیرا پلک ها ملتهب و حساس می باشد و این کار موجب تاخیر در ترمیم چشم شود. اما بعد از آن می توانید با رعایت کردن نکات زیر چشم را ماساژ دهید:

از مرطوب کننده استفاده کنید.

خیلی به آرامی و با احتیاط این کار را انجام دهید.

همان گونه پزشک به شما آموزش داده است این کار را انجام دهید.

کلینیک زیبایی آوان با در اختیار داشتن دستگاه های روز دنیا و استفاده از متریال مصرفی با کیفیت و دارای تاییدیه زیر نظر پزشکان مجرب و متخصص مجموعه، آماده ارائه خدمات زیبایی و درمانی به شما عزیزان می باشد. لطفاً جهت مشاوره و اطلاع از قیمت ها با شماره ها درج شده در سایت تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.