زیبایی پوست همیشه در میان افراد از اهمیت بالایی برخوردار بوده است و افراد برای داشتن پوست زیبا از محصولات و راهکارهای مختلفی استفاده می کنند، اما یکی از مهم ترین عوامل در زیبایی پوست آب رسانی به پوست است به نوعی می توان گفت پوست های کم آب هرگز نمی توانند شاداب و زیبا باشند.

کم آبی پوست

کم آبی پوست 

تاثیر کم آبی روی پوست

زمانی کم آبی در بدن اتفاق می افتد که بدن به میزان کافی آب دریافت نکند و آن را برای عملکرد مناسب در اختیار نداشته باشد. کم آبی خفیف با ایجاد تشنگی اخطار می دهد اما کم آبی شدید می تواند مشکلات جدی برای اعضای بدن به ویژه دستگاه هاضمه، گردش خون، مغز و پوست ایجاد کند. سلامتی پوست وابستگی فراوانی آب کافی دارد.برای آب درمانی پوست به ادامه مقاله توجه نمایید.

مشکلات ناشی از کم آبی پوست

خشکی پوست.

 

پوسته پوسته شدن.

 

نداشتن طراوت و شادابی.

 

چین و چروک.

 

عود و تشدید بیماری های مانند اگزوما و پسوریازیس.

 

سردرد.

 

از دست دادن تمرکز.

 

بی انرژی بودن.

 

رنگ پریدگی.

کم آبی و خشکی پوست

در اصل این آب است که حیات بدن را تضمین می کند و گردش  خون و مابقی مایعات در بدن وابسته به آب است. هنگام کم آبی، بدن مواد مغذی و حیاتی را از نواحی کم حیاتی مانند پوست به مناطق مهم و حیاتی مانند مغز و قلب می برد. به همین دلیل اولین اتفاقی که رخ می دهد خشک شدن پوست می باشد.

چگونه می توانیم تامین آب پوست را تثبیت کنیم ؟

باید از دست دادن آب را به حداقل رساند و به میزان کافی در طول روز مایعات بنوشید.  در فصول گرم سال مانند تابستان باید از آبرسان و همچنین مرطوب کنندهای قوی و غلیظ استفاده کرد تا بتواند رطوبت را در پوست نگه دارد. اگر پوست بسیار خشکی دارید از تمیز کنندهای چرب استفاده کنید. گلیسیرین و اسید هیالورونیک  از گزینه های بسیار عالی برای حفظ رطوبت پوست محسوب می شوند. 

چه قدر باید آب بنوشیم ؟

دکتر جاستین در این باره می گوید : ما بیش از آنکه نیاز داریم به نوشیدن آب تشویق می شویم  اگر چندین لیتر آب بنوشیم آب اضافی را بدن دفع می کند و قرار نیست آب اضافی به پوست برگردد. یک باور غلط نیز وجود دارد که می گویند این کار موجب دفع سموم می شود. باید گفت حذف کردن عناصر ناخواسته در بدن فرآیندی دشوار و پیچیده است و دفع آب به سادگی نوشیدن آن نیست 

 عوامل مهم در کم آبی پوست

نور آفتاب

قرار گرفتن طولانی مدت و بدون محافظت  زیر نور آفتاب می تواند مشکلاتی مانند لک و  چین و چروک  ایجاد کند زیرا موجب تبخیر بیش از حد آب از سلول های پوست می شود. هنگام خروج از منزل حتماً از ضد آفتاب با اس پی اف مناسب استفاده کنید و هر سه ساعت آن را تمدید کنید.

شستشو غلط و زیاد

شستشوی زیاد پوست موجب از بین رفتن چربی طبیعی پوست می شود، همچنین شستن پوست با آب داغ نیز مشکلات زیادی برای پوست ایجاد می کند. برای جلوگیری از این مساله از شوینده مناسب پوست خود استفاده کنید. ( استفاده از شوینده نامناسب باعث خشکی و ایجاد حساسیت در پوست می شود).

عدم استفاده از کرم های مرطوب کننده

همه ی افراد به خصوص افرادی که دارای پوست خشک هستند باید حتماً به طور روزانه از کرم های مرطوب کننده مناسب پوست خود استفاده کنند. با این کار آب را در پوست حبس می کنید و اجازه نمی دهید که پوست خشک شود.

تغذیه غلط

عدم استفاده از سبزیجات ومیوه ها سبب کم آبی سلول های پوستی می شود. مصرف روزانه میوه و سبزیجات و همین طور مصرف 8 لیوان آب در روز می تواند یک پوست با طراوت و عالی را به شما  هدیه کند.

استرس

استرس یکی از عوامل تضعیف کننده سیستم ایمنی بدن می باشد و باعث می شود بدن آب بیشتری را از دست دهد و پوست حساس و آسیب پذیر می شود.

دکتر سارا خلیل آذر میفرمایند رفع کم آبی پوست ابتدا از طریق نوشیدن آب کافی و سپس از طریق موضعی (کرم های آبرسان و مرطوب کننده ) قابل درمان است اما اگر با رعایت این نکات باز هم دچار خشکی پوست هستید حتما به پزشک متخصص مراجعه کنید.

 

کلینیک زیبایی آوان با در اختیار داشتن دستگاه های روز دنیا و استفاده  از بهترین متریال مصرفی زیر نظر پزشکان مجرب و متخصص مجموعه ، آماده ارائه خدمات به شما عزیزان می باشد. لطفا جهت مشاوره و اطلاع از قیمت ها با شماره های درج شده در سایت تماس حاصل فرمایید.

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.