پوست بزرگترین عضو بدن است که به عنوان یک لایه محافظی از بدن در برابر آسیب ها و عفونت ها حفاظت می کند. پوست از سه قسمت اپیدرم (لایه بیرونی)، درم (لایه میانی) و هیپودرم (عمیق ترین لایه پوست) تشکیل شده است. اپیدرم پوست به عنوان یک محافظ همه کاره عمل می کند.(پوست کم آب)

پوست کم آب

 

چگونه می توان نیاز پوست به آبرسانی را متوجه شد و پوست کم آب را درمان کرد؟

ابتدا باید این را بدانید که پوست خشک با پوستی که کم آب است متفاوت است هرچند که در نگاه اول نمی توانید متوجه این مساله شوید. پوست خشک به دلیل کمبود ترشح غده چربی است اما پوست دهیدراته به دلیل کمبود آب است نه چربی. برای رفع مشکل باید ابتدا تشخیص صحیح انجام شود تا بتوانید به درستی مواد موثر برای رفع آن را انتخاب کنید. 

مشخصات پوست کم آب

پوست کم آب حتماً نمی بایست خشک و زبر یا پوسته پوسته باشد بلکه یکی از مشخصه های آن این است که: قدرت انعطاف پذیری و الاستیسیته خود را از دست می دهد.

عواملی که موجب می شود تا  پوست کم آب   شود

استفاده از مواد شوینده قوی و نامناسب

پوست های دهیدراته باید شوینده ای را انتخاب کنند که از قدرت رطوبت رسانی بالایی برخوردار باشد. بهترین شوینده برای این نوع پوست شوینده های حاوی هیالورونیک اسید می باشد.

استحمام

استفاده از آب داغ برای دوش گرفتن موجب تبخیر آب پوست و کم آبی آن می شود. بهتر است از آب ملایم  و ولرم برای دوش گرفتن استفاده شود. 

استفاده از لایه بردار و پاک کننده

افرادی که دچار دارای پوست کم آب می باشند نباید از لایه بردار و پاک کننده قوی استفاده کنند زیرا این مواد چربی پوست را از بین برده  و باعث می شود پوست خشک و ترک خورده شود و حتی دچار اگزما شود. بنابراین باید از پاک کننده های ملایم استفاده کرد. محصولاتی که حاوی موادی چون: سالیسیلیک، اسید گلیکولیک و آلفا هیدروکسی نباید استفاده شود.

استفاده از کرم و لوسیون نامناسب

انتخاب اشتباه کرم و لوسیون نیز موجب از بین رفتن آب پوست و دهیدراته شدن پوست می گردد. مثلاً: فردی با پوست مختلط اگر از کرم مخصوص پوست چرب  و یا از کرم های مخصوص پوست خشک برای تمام صورت استفاده کند نواحی خشک صورت خشک تر و نواحی چرب صورت چربتر خواهد شد و پوست دچار مشکلات مختلفی می گردد، برای همین اولین قدم شناخت پوست و استفاده از محصولات آرایشی و بهداشتی صحیح  می باشد.

روش های آبرسانی به پوست و درمان پوست کم آب

هیدرودرم پوست : در این روش با استفاده از دستگاه و ژل آبرسان ، آبرسانی به سلول های خشک پوست انجام می دهد و به درون آن نفوذ می کند. علاوه بر استفاده از ژل آبرسان از گازهای پزشکی و اکسیژن نیز در این روش استفاده می شود.

مزوژل : تزریق مزوژل هایی که حاوی هیالورونیک اسید می باشد باعث درمان پوستهای کم آب  می شود.

کرم ها و سرم های آبرسان: استفاده از سرم های شب و روز حاوی هیالورنیک اسید می تواند برای درمان کم آبی پوست موثر باشد.

کرم های مرطوب کننده: این نوع کرم ها می توانند رطوبت را در پوست حفظ کرده و پوست را مرطوب نگه دارند.

نوشید ن آب : یکی از موثرین راه حل های رفع کم آبی پوست نوشیدن مقدار کافی آب در طول روز می باشد این روش علاوه بر درمان دهیدراته بودن پوست باعث دفع سموم از بدن می شود.

بخور : استفاده از دستگاه بخور در محیط موجب مرطوب نگه داشتن محیط  می شود و پوست می تواند رطوبت خود را حفظ کند.

روش های خانگی درمان کم پوست کم آب

ماسک عسل: عسل از قدرت مرطوب کنندگی و آبرسانی بالایی برخوردار است و می توانید آن را روی پوست صورت بمالید و بعد از  10 دقیقه بشوئید.

استفاده از ویتامین ها : یکی از دلایل کم آبی پوست کمبود برخی ویتامین ها در بدن می باشد مانند ویتامین:  C، D ،A ،B5، E، امگا 3 و6، این ویتامین ها را می توانید با مصرف مواد غذایی مانند: روغن کبد ماهی، روغن آرگان، ماهی، آلوئه ورا و …. جبران کنید.

مشکل دهدراته بودن و  این نوع پوست را می توان با رعایت رژیم غذایی درست و استفاده از روش های پزشکی حل نمود. بنابراین جای هیچ گونه نگرانی نیست و با رعایت نکات لازم این مشکل برطرف خواهد شد.

کلینیک زیبایی آوان با استفاده از دستگاه های روز دنیا و مواد مصرفی با کیفیت و دارای تاییدیه زیر نظر پزشکان مجرب و متخصص مجموعه آماده ارائه خدمات درمانی و پزشکی به شما عزیزان می باشد. لطفاً جهت مشاوره و اطلاع از قیمت ها با شماره های درج شده در سایت تماس حاصل فرمایید.

 

لطفا بر روی لینک پیج تخصصی مو هیر آوان کیلیک فرمایید

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.