در سال های اخیر انجام خالکوبی یا تاتو از محبوبیت بیشتری بین افراد جامعه برخوردار شده است، که البته بین جوانان و نوجوانان این محبوبیت به مراتب بیشتر است سایرین است. اما گاهی بعد از گذشت زمان افراد از تتوهایی که انجام داده اند رضایت ندارند و از انجام آن پشیمان می شوند، متاسفانه آمار افراد ناراضی بسیار بالاست،  اما خبر خوش این است که روش های متعددی برای پاک کردن تاتو وجود دارد که می توانید این مشکل را حل کنید.

 

راهکارهای پاک کردن تاتو

لیزر

به وسیله پرتوهای لیزر و شکستن رنگدانه ها با فرکانس بالا این کار را انجام می دهند، رنگدانه های مشکی تاتو تمام طول موج لیزر را به خود جذب می کنند و آن را به ساده ترین رنگ تبدیل می کنند. پاک کردن رنگ های دیگر را تنها می شود با لیزر انتخابی بر اساس رنگدانه های موجود در مواد تاتو پاک کرد.

ریموور

با استفاده از مواد گیاهی و ارگانیک انجام می شود که به ریموور یا اسید میوه معروف است. از روش های قدیمی محسوب می شود که معمولاً پیگمنتر ها باید مهارت انجام آن را آموزش دیده باشند. این روش نسبت به روش لیزر مقرون به صرفه تر است اما از عوارض بیشتری برخوردار است.

ساکشن

در این روش اگر زمان انجام تاتو یا بلافاصله بعد از اتمام کار فرد ناراضی باشد می توان با استفاده از محلول ساکشن اقدام به پاک کردن تاتو می کند. 

کرم های پاک کننده

استفاده از کرم های پاک کننده با ترکیبات شیمیایی مانند اسید تری کلروائوستیک  می تواند تاتو را کمررنگ یا پاک کند اما به هرگز این کار را در منزل و به صورت خودسرانه انجام ندهید  زیرا ممکن است عوارض جبران ناپذیری را در پی داشته باشد، عوارضی مانند خارش، سوختگی، اسکار دائمی، تغییر رنگ پوست و التهاب پوست می شود.

اقدامات لازم قبل از پاک کردن تاتو

ناحیه مورد نظر باید کاملا پاکیزه و عاری از هر گونه آلودگی باشد.

قطع داروهای رقیق کننده خون با مشورت پزشک معالج خود.

نحوه ی انجام لیزر برای پاک کردن تاتو

بعد از ویزیت شدن توسط پزشک و ارزیابی آن، با توجه به نوع پوست، سن و سابقه پزشکی فرد و بعد از انجام بی حسی موضعی  لیزر انجام می شود. برای تاتوهای کوچک به پالس های کمتری نیاز است اما برای تاتوهای بزرگ نیاز به پالس های بزرگتر است. 

چه افرادی نمی توانند برای پاک کردن تاتو اقدام کنند؟

خانم های باردار

مادران شیرده

افرادی که مبتلا به بیماری های خود ایمنی هستند.

افرادی که مبتلا به دیابت شدید و کنترل نشده می باشند.

افرادی که از داروهای رقیق کننده خون استفاده می کنند.

پاک کردن تاتو به چند جلسه نیاز دارد

این کار نیاز به صبر و حوصله زیاد دارد و تنها با یک جلسه نمی توان به نتیجه دلخواه دست پیدا کرد، با هر جلسه تاتو کمرنگ تر می شود.

عوارض پاک کردن تاتو

روش پاک کردن با لیزر نسبت به دیگر روش ها  عوارض کمتری دارد  زیرا تنها رنگدانه ها را مورد هدف قرار می دهد، بنابراین حتماً باید در مراکز معتبر انجام شود. اگر این کار به درستی انجام نشود ممکن است فرد دچار عوارض زیر شود:

ایجاد اسکارهای دائمی

خطر ایجاد عفونت های پوستی

هیپوپیگمنتاسیون (پوست روشن تر و رنگ پریده تر از سایر نواحی است).

هایپرپیگمنتاسیون (پوست تیره تر از نواحی است ).

مراقبت های بعد از پاک کردن تاتو

استفاده از پدهای یخی بلافاصله بعد از انجام لیزر به منظور تسکین درد.

استفاده از کرم های تجویز شده توسط پزشک

پاک کردن تاتو بسته به ناحیه آن، عمق قرار گیری رنگدانه ها در پوست و کیفیت رنگ استفاده شده، نوع پوست و مدت زمان سپری شده از تاتو دارد. یعنی ممکن است در برخی افراد حتی تا 90% موثر باشد اما در برخی دیگر این درصد کمتر باشد. بنابراین هنگام مراجعه باید سطح انتظار خود را به پزشک خود اعلام کنید.

کلینیک زیبایی آوان با در اختیار داشتن دستگاه های روز دنیا و استفاده از متریال مصرفی با کیفیت و دارای تاییدیه زیر نظر پزشک متخصص و مجرب مجموعه، آماده ارائه خدمات زیبایی و درمانی به شما عزیزان می باشد. لطفاً جهت مشاوره و اطلاع از قیمت ها با شماره های درج شده در سایت تماس حاصل فرمایید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.