موهای زائد نواحی مختلف بدن اغلب به دو علت ایجاد می شود: هورمونی و غیر هورمونی، در حالت غیر هورمونی موها به راحتی قابل درمان می باشد و از بین می رود، اما در نوع هورمونی موها مجدداً رشد خواهند کرد و از بین بردن آن کمی دشوارتر است. اما برخی از نواحی که دچار موهای زائد می شوند مانند بینی و گوش بیش از سایر نواحی باعث خجالت خواهند شد، در این مقاله راجع به موهای زائد گوش و روش های از بین بردن آن توضیح می دهیم.

موهای زائد گوش

موهای زائد گوش

موهای زائد در این ناحیه بیشتر در آقایان ایجاد می شود به ویژه در آقایانی که پا به سن گذاشته اند بیشتر دیده می شود. البته می تواند در زنان و افراد جوان تر نیز ایجاد شود اما در بین مردان مسن بیشتر شایع است. تقریباً در تمام افراد پوشش نازکی از موهای گوش وجود دارد که تمام نواحی گوش مانند قسمت های خارجی و نرمه گوش را در بر می گیرد.  به این نوع مو موی ولوس می گویند. این نوع مو در اوایل کودکی رشد کرده و موجب تنظیم دمای بدن می شود، این نوع ممکن است در بزرگسالی هم رشد کند اما فاقد رنگدانه است و مشاهده آن با چشم بسیار دشوار است. نوع دیگر موهای tragic  می باشد که رنگ تیره تری دارد و ضخیم تراست، این نوع مو موجب محافظت از گوش می شود و در کانال های بیرونی گوش شروع می شود، گاهی نیز در بیرون گوش رشد می کند

علت های ایجاد موهای زائد گوش

براساس مطالعات علمی علت ایجاد موی زائد در گوش در مردان کهنسال این است که فولیکول ها نسبت به گذشته به سطح تستوسترون حساس تر می گردد و بیش از قبل رشد می کند.

طبق آمار زنان مانند مردان این مشکل را با افزایش سن تجربه نمی کنند.

احتمال اینکه قوم و نژاد در ایجاد این مشکل یا شدت آن تاثیر داشته باشد وجود دارد.

طی تحقیقاتی که در سال 1990 انجام شده است افرادی که در جنوب آسیا زندگی می کنند بیشتر از دیگران دچار این مشکل می شوند.

روش های از بین بردن موهای زائد گوش

شیو کردن

از قدیمی ترین روش های از بین بردن موهای زائد استفاده از تیغ ها می باشد. این روش سنتی نسبت به سایر روش ها بسیار ارزان تر است. هرگز هنگام شیو خود تراش را داخل گوش نبرید.

موم

این روش به دلیل کنده شدن مو از ریشه  از روش قبلی بهتر است و مدت زمان بیشتری از شر موهای زائد خلاص می شوید. اما این روش باید به دست افراد ماهر و با تجربه انجام شود زیرا اگر موم به داخل گوش ریخته شود بسیار خطرناک است.

لیزر

بهترین روش حذف موهای زائد دراین ناحیه لیزر است. با انجام منظم جلسات لیزر می توانید برای همیشه یا مدت زمان طولانی از شر موهای زائد خلاص شوید.

مزایای لیزر موهای زائد گوش

نظافت و بهداشت بیشتر

آراسته تر شدن ظاهر

بی خطر بودن و ایمن بودن

روش دائمی

زیباتر شدن چهره

کاندیدای مناسب برای لیزر موهای زائد گوش

تمامی افرادی که این موضوع موجب آزار آن ها می شود می توانند انجام دهند اما لیزر روی موهای تیره تر بیشتر تاثیر دارد. بنابراین افرادی که پوست روشن و موهای تیره تری دارند گزینه مناسب تری نسبت به افراد با موهای روشن یا افراد با پوست تیره می باشند.

در بیشتر موارد موهای زائد گوش خطری برای فرد ندارد و تنها از لحاظ ظاهری برای فرد آزاردهنده می باشد. بنابراین هنگام ایجاد این نوع از موها حتماً به پزشک مراجعه کنید تا علت اصلی آن مشخص شود، سپس می توانید با استفاده از روش های ذکر شده، آن را از بین ببرید.

کلینیک زیبایی آوان با در اختیار داشتن دستگاه های روز دنیا و استفاده از متریال مصرفی با کیفیت و دارای تاییدیه زیر نظر پزشکان متخصص و مجرب مجموعه، آماده ارائه خدمات زیبایی و درمانی به شما عزیزان می باشد. لطفاً جهت مشاوره و اطلاع از قیمت ها با شماره های درج شده در سایت تماس حاصل فرمایید. برای مشاهده مقالات تقویت مو و درمان ریزش مو به سایت هیر آوان مراجعه فرمایید.

لطفا بر روی لینک تخصصی دپارتمان مو هیر آوان کلیک فرمایید

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.