تزریق ژل و فیلر یکی از راه های جوان سازی و از بین بردن چین و چروک ها و همین طور حجیم کردن نواحی مختلف و رفع عدم قرینگی می باشد. اما ماندگاری اثر تزریق ژل بستگی به عوامل مختلفی دارد.

ماندگاری اثر تزریق ژل

ماندگاری اثر تزریق ژل

ماندگاری اثر فیلرها به عوامل مختلفی مانند نوع ژل، متابولیسم بدن فرد و … دارد حتی ممکن است یک نوع ژل در دو فرد نتیجه و ماندگاری کاملاً متفاوت داشته باشد. یکی از مهم ترین عوامل ماندگاری ژل همان طور که گفته شد نوع ژل است که به آن می پردازیم: 

فیلر های کلسیم هیدروکسی آپاتیت: این ماده به شکل طبیعی در بدن انسان تولید می شود و در استخوان ها و مینای دندان وجود دارد. ماندگاری این فیلر حدود ۱ سال است

فیلر های هیالورونیک اسید: این نوع ژل از خاصیت آبرسانی بالایی برخوردار می باشد و از بهترین برندهای هیالورونیک اسید می توان از الیکسین و بلترو بالانس و ریوانس و … نام برد که ماندگاری بین 6 تا 12 ماه دارد.

فیلر پلی متیل متاکریلات: از متیل سلولز یا میکروسفرهای معلق در محلول کلاژن گاو ساخته شده است، در مدت زمان تقریباً یک ماه باید دو مرتبه تزریق شود و بعد از آن ماندگاری تا حدود 5 سال دارد.

فیلر پلی ال لاکتیک اسید: این نوع موجب تحریک کلاژن سازی می شود و می تواند تا 2 سال ماندگاری داشته باشد. از معروفت ترین برندهای این نوع ژل، اسکالپترا می باشد.

ماندگاری فیلر بر حسب میزان تزریق

مقدار و دوز تزریق توسط پزشک تعیین می شود هر چقدر میزان ژل تزریقی بیشتر باشد ماندگاری آن نیز بیشتر است(هرگز نباید بیشتر از حد مجاز تزریق شود).

ماندگاری اثر تزریق ژل بر اساس ناحیه محل تزریق

گونه ها: در این ناحیه به علت حجم زیاد و غلظت بیشتر معمولاً ماندگاری بالایی دارد، تقریباً بین 8 تا 24 ماه.

زیر چشم  :برای این ناحیه به دلیل حساسیت بالا و نازک بودن پوست زیر چشم معمولاً از فیلرهای هیالورونیک اسید استفاده می شود. ماندگاری این ناحیه بین 4 تا 6 ماه است.

لب ها: این ناحیه به دلیل تحرک بالای لب ها و همچنین استفاده از فیلر هیالورونیک اسید برای این قسمت، معمولاً ماندگاری بالایی ندارد و بین 3 تا 6 ماه بعد از تزریق باید تمدید شود.

بینی: فیلر در این ناحیه بیشتر به منظور اصلاح فرم بینی انجام می شود  و به دلیل اینکه این ناحیه حرکت زیادی ندارد معمولاً ماندگاری بالایی دارد و می تواند تا یک سال یا حتی بیشتر دوام بیاورد.

چانه: در این ناحیه فیلر معمولاً دوام زیادی دارد و ماندگاری بین یک تا دو سال دارد.

تاثیر متابولیسم بر ماندگاری اثر تزریق ژل

فیلرهای اسید هیالورونیک اسید به وسیله بدن متابولیزه می شود، بنابراین افرادی که متابولیسم سریعتری دارند این اتفاق برای آن ها سریعتر از سایر افراد می افتد. 

تاثیر ورزش کردن روی ماندگاری اثر تزریق ژل

همان طور که می دانید بعد از تزریق ژل نباید فعالیت و ورزش سنگین انجام دهید زیرا ورزش کردن موجب افزایش متابولیسم بدن شده، در نتیجه سرعت تجزیه فیلر را افزایش می دهد، پس ورزشکاران زودتر باید برای انجام مجدد تزریق فیلر مراجعه کنند

تاثیر تغذیه روی ماندگاری اثر تزریق ژل

تغذیه سالم تاثیر فوق العاده ای در ماندگاری اثر ژل ها دارد. توصیه می شود مصرف قهوه، الکل و غذاهای فرآوری شده را کاهش دهید و مصرف میوه و سبزیجات  و نوشیدن آب کافی را جایگزین تغذیه ناسالم کنید. مصرف ویتامین سی (کلم، سیب زمینی، توت ها، گوجه فرنگی و …) می تواند در برابر رادیکال های آزاد  از شما محافظت کند.

با ترک عادت های بد می توانید ماندگاری اثر تزریق ژل را بیشتر کنید

ترک سیگار: هرچند که از نظرعلمی چیزی مبنی بر تاثیر سیگار بر فیلر وجود ندارد اما امکان اینکه انقباض عضلات و جمع شدن لب به طور مدام تاثیر گذار باشد وجود دارد.

قرار نگرفتن در معرض اشعه ماورا بنفش: قرار گرفتن طولانی زیر نور خورشید نه تنها روی فیلر تزریقی تاثیر گذار است بلکه باعث آسیب های جدی به پوست نیز می شود. قبل از خروج از منزل حتماً از ضد آفتاب استفاده کنید.

در اینکه تزریق ژل یکی از روش های محبوب زیبایی است شکی نیست اما برای ماندگاری اثر تزریق ژل باید حتما مراقبت های بعد از تزریق رعایت شود و از برند معتبر و در مراکز معتبر انجام شود.

کلینیک زیبایی آوان با دراختیار داشتن دستگاه های روز دنیا و استفاده از متریال مصرفی با کیفیت و دارای تاییدیه زیر نظر پزشکان متخصص و مجرب مجموعه آماده ارائه خدمات زیبایی و درمانی به شماعزیزان می باشد لطفاً جهت مشاوره و اطلاع از قیمت ها با شماره های درج شده در سایت تماس حاصل فرمایید.

لطفا بر روی لینک سایت تخصصی مو هیر آوان کلیک فرمایید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.