موهای زائد در هر ناحیه که ایجاد شود ناخوشایند است به ویژه اگر روی صورت  باشد و زیبایی را تحت شعاع قرار دهد. موهای زائد صورت ممکن است روی صورت هم زنان و هم مردان ایجاد شود که البته برای خانم ها آزاردهنده تر است.بهترین راه حل برای  رفع این مشکل لیزر موهای زائد می باشد.

لیزر موهای زائد صورت

 

لیزر موهای زائد صورت

رنگدانه های پوست در مجاورت فولیکول مو قرار دارند. این رنگدانه ها هستند که موجب رنگ طبیعی پوست می شوند. لیزرها با طول موجی مشخص و انرژی بعد از برخورد کردن با رنگدانه ها سبب تخریب فولیکول می شوند. هنگامی که فولیکول مو تخریب می شود دیگر قادر به ساخت تار مو نمی باشد و دیگر مویی رشد نمی کند. پوست صورت نسبت به نواحی دیگر حساس تر است و البته موهای زائد در زیبایی آن خدشه وارد می کند. روش های متعددی برای از بین بردن موهای زائد وجود دارد اما کاربردی ترین روش، لیزر موهای زائد می باشد.

کاربرد لیزر 

به وسیله لیزر می توان نواحی مختلف صورت را از شر موهای زائد خلاص کرد نواحی مانند:  چانه – پشت لب – بین ابرو – دور ابرو – روی گونه ها – خط ریش.

لیزر موهای زائد صورت برای آقایان چه کاربردی دارد ؟

درست است که آقایان به طور طبیعی دارای ریش می باشند و نمی توان موهای روی صورت آن ها را موهای زائد دانست اما در برخی موارد که موهای زائد تا زیر پلک نفوذ می کند و یا  در برخی بیماری ها که فولیکولیت کاذب که نوعی بیماری پوستی است و مو داخل پوست برمی گردد  و موجب جوش می شود برای آقایان  نیز لیزر موهای زائد کاربردی می باشد. 

چه افرادی کاندید لیزر موهای زائد صورت می باشند ؟

افرادی که دارای پوست روشن هستند.

 

افرادی که دارای موهای تیره و ضخیم هستند که به موهای مردانه معروف است.

توصیه های قبل از انجام لیزر موهای زائد صورت

از یک ماه قبل از مراجعه از انجام وکس و استفاده از لایه بردارها اجتناب کنید.

 

بهتر است که اگر در دوران بارداری هستید لیزر انجام ندهید.

 

در صورتیکه مبتلا به بیماری خاصی هستید یا از داروی خاصی استفاده می کنید پزشک خود را در جریان قرار دهید.

 

حتماً موها را شیو کنید و ناحیه مورد نظر پاکیزه باشد و عاری از هر گونه مواد آرایشی و آلودگی .

توصیه های بعد از انجام لیزر موهای زائد صورت

 

زمان طولانی زیر نور مستقیم خورشید قرار نگیرید.

 

حتماً قبل از خارج شدن از منزل از کرم ضد آفتاب مناسب استفاده کنید.

 

بعد از انجام لیزر از کرم های ترمیم کننده که توسط پزشک تجویز شده است  استفاده کنید.

 

بهتر است تا 24 ساعت استحمام نکنید.

جلسات مورد نیاز برای انجام لیزر موهای زائد صورت

ابتدا باید آزمایشات لازم را انجام دهید تا پزشک مشکلات هورمونی را بررسی کند و بعد از آن تعداد جلسات مورد نیاز مشخص می گردد. اما معمولاً بین 6 تا 8 جلسه به فاصله زمانی 4 تا 6 هفته می باشد و بعد از آن باید سالانه یک یا دو مرتبه شارژ شود.

آیا لیزر کردن روشی دائمی است برای از بین بردن موهای زائد؟

باید گفت اگر به شکل صحیح و توسط دستگاه های استاندارد انجام شود 60 تا 90 درصد آن را از بین می برد.

آیا لیزر موهای زائد صورت باعث آسیب به پوست می شود ؟

دکتر سارا خلیل آذز میفرمایند خیر به طور کل نباید هیچ آسیبی به پوست شما وارد شود. بنابراین باید حتماً در مراکز معتبر و زیر نظر پزشک متخصص انجام شود. زیرا اگر به طور صحیح انجام نشود ممکن است پوست دچار سوختگی شود.

آیا انجام لیزر موهای زائد صورت سرطان زا می باشد ؟

پرتو های لیزر به هیچ وجه در عمق پوست نفوذ نمی کنند و بسیار سطحی هستند و تنها بر فولیکول مو اثر می گذارند. اغلب انرژی لیزر جذب رنگدانه شده و روی بقیه ساختار پوست اثر اندکی دارد به همین دلیل از این بابت هیچ نگرانی نداشته باشید و با خیال آسوده انجام دهید.

قبل از انجام لیزر موهای صورت بهتر است یک جلسه مشاوره با پزشک متخصص پوست داشته باشید تا از هر جهت مورد بررسی قرار گیرید  و بهترین دستگاه و تعداد جلسات مورد نیاز برای شما تجویز گردد. در میان دستگاه های موجود آلکساندرایت کندلا  جز بهترین ها می باشد که از توان بالایی برخوردار است و روی تمام تایپ پوستی موثر است.

کلینیک زیبایی آوان با در اختیار داشتن دستگاه های روز دنیا و استفاده از بهترین متریال مصرفی زیر نظر پزشکان متخصص و مجرب مجموعه آماده ارائه خدمات به شما عزیزان می باشد. لطفاً برای مشاوره و اطلاع از قیمت ها با شماره های درج شده در سایت تماس حاصل فرمایید.

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.