نور خورشید همان گونه که از فواید زیادی برخوردار است دارای عوارض و مضراتی نیز می باشد. هیچ گاه نباید بدون محافظت زیر نور خورشید به ویژه در فصول گرم سال که شدت آفتاب بیشتر است قرار بگیرید. قرار گرفتن زیر نور خورشید موجب ایجاد ملاسما یا لک های ناشی از آفتاب می شود.

لک های ناشی از آفتاب

 

لک های ناشی از آفتاب

این نوع لک ها قسمت هایی مسطح از پوست است که به رنگ سایه های مختلف قهوه ای رنگ یا برنزه می باشد. این لک ها بیشتر در قسمت هایی از بدن ایجاد می شود که در معرض نور خورشید قرار داشته باشد، مانند: صورت، پشت، شانه ها و پشت دست

تفاوت ملاسما با لک های ناشی از آفتاب

ملاسما نیز یکی از مشکلات پوستی است که بسیار شبیه به لک های ناشی آفتاب است که در قسمت هایی از پوست مانند: بینی، لب ها و پیشانی ایجاد می شود و رنگ خاکستری و قهوه ای دارد. ملاسما در زنان باردار بسیار شایع است و معمولاً به دلیل مشکلات هورمونی به وجود می آید. 

درمان لک های ناشی از آفتاب

لیزر

یکی از بهترین روش های برطرف کردن لک های صورت لیزر درمانی است که با استفاده ازپرتوهای لیزر می توان آن را درمان کرد. برای از بین رفتن لک ها نیاز به تکمیل دوره های درمانی و کامل کردن جلسات درمانی می باشد.

میکرودرم ابریژن

میکرودرم ابریژن با لایه برداری کردن پوست توسط  پودر کریستال و از بین بردن سلول های مرده پوست و تحریک کلاژن می تواند لک های ناشی از آفتاب را درمان کند.

پلینیگ پوست

با استفاده از مواد شیمیایی توسط پزشک متخصص انجام می شود  و با توجه به مشکلات پوستی فرد به شکل خفیف، متوسط یا عمیق انجام می شود.

درمان های موضعی

می توانید از کرم های حاوی هیدروکینون با درصد پائین  و کرم های ویتامین سی  برای از بین بردن لک ها استفاده کنید.

درمان های خانگی لک های ناشی از آفتاب

ماسک عسل و دارچین: یک قاشق دارچین و دو قاشق عسل را با هم ترکیب کرده و خمیر حاصل از آن را به مدت 15 دقیقه روی پوست قرار می دهید و بعد می شوئید.

سفیده تخم مرغ: حاوی آنزیم است و موجب کمرنگ شدن لک های پوستی و یکدست شدن پوست می شود. زرده را از سفیده جدا کرده  و سفیده را روی پوست بمالید و بعد از خشک شدن آن را با آب سرد بشوئید. برای تاثیر بیشتر 2 بار در هفته این کار را انجام دهید.

لیمو: یک ماده ی روشن کننده برای پوست است به بهبود جای لک و زخم سرعت می بخشد. مقداری از آب لیموی ترش تازه را روی لک ها بمالید و بعد از 10 دقیقه بشوئید این کار را چندین بار  در ماه  تکرار کنید تا به نتیجه مطلوب دست پیدا کنید. 

روغن درخت چای: خاصیت ضد باکتریای وضد التهابی دارد  و روی لک های پوستی تاثیر مثبت  دارد. یک قسمت روغن را با 9 قسمت آب مخلوط کنید بعد با پنبه روی قسمت های که لک دارد بمالید.

چای سبز: چای سبز به دلیل خاصیت آنتی اکسیدانی برای از بین بردن لک های ناشی از آفتاب مفید است. سه الی چهار دقیقه چای سبز را در آب جوش دم کنید بعد از سرد شدن  در یک بطری ریخته روی پوست اسپری کنید.

روغن ماهی: سرشار از اسید های چرب و امگا 3 است با مصرف مکمل یا مواد غذایی حاوی آن می توانید لک های صورت را بهبود یا از ایجاد آن پیشگیری کنید. مواد خوارکی مانند: ماهی ساردین، دانه کتان، ماهی قزل آلا و دانه چیا

لازم به ذکر است راهکارهای خانگی هیچ گونه پایه علمی ندارد و تنها بر اساس تجربیات شخصی بیان شده است. پس بهتر است قبل از انجام حتماً آن را تست کنید تا پوست شما به آن واکنش آلرژیک نداشته باشد.

پیشگیری از لک های ناشی از آفتاب

در ساعت های بین 11 تا 2 بعد از ظهر زیر نور مستقیم خورشید قرار نگیرید.

هنگام خروج از منزل از ضد آفتاب با SPF مناسب استفاده کنید.

هر 3 ساعت ضد آفتاب خود را تمدید کنید.

حمام آفتاب نگیرید .

از دستگاه های سولاریوم استفاده نکنید.

زیر نور خورشد پوست خود را با لباس و گذاشتن کلاه و نقاب محافظت کنید.

کلینیک زیبایی آوان با در اختیار داشتن دستگاه های روز دنیا و استفاده از متریال مصرفی با کیفیت و دارای تاییدیه زیر نظر پزشکان متخصص و مجرب مجموعه آماده ارائه خدمات به شما عزیزان می باشد. لطفاً جهت مشاوره و اطلاع از قیمت ها با شماره های درج شده در سایت تماس حاصل فرمایید.

لطفا به لینک تخصصی مو هیر آوان کیلیک فرمایید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.