برای زیبایی و جوان سازی پوست انواع راهکارها و روش های مختلف پزشکی به کار گرفته می شود. یکی از روش های جوان سازی و همچنین حجم دهی و رفع نقایص چهره و بدن تزریق فیلرها می باشد. فیلرها انواع مختلفی دارند که با توجه به انتظارات فرد توسط پزشک انتخاب می شود. فیلرهای پلی لاکتیک اسید از دسته فیلرهایی هستند که علاوه بر حجم دهی موجب تحریک کلاژن سازی در پوست نیز می شوند.

فیلرهای پلی لاکتیک اسید

فیلرهای پلی لاکتیک اسید

این نوع فیلرها با فیلرهای هیالورونیک اسید متفاوت می باشند حجم دهی بیشتری دارند و ماندگاری آن ها نیز طولانی تر است اما در نهایت مانند هیالورونیک اسید قابل جذب است. در حقیقت یک پلیمر مصنوعی قابل جذب می باشد که از سازگاری زیستی بالایی برخوردار است.  به دلیل جنس این نوع فیلر پس از مدتی موجب کلاژن سازی جدید در پوست می گردد.

مزیت های فیلرهای پلی لاکتیک اسید

خاصیت حجم دهی به نواحی مختلف صورت و بدن

تحریک کلاژن سازی بیشتر در بدن و از بین بردن چین و چروک ها

ماندگاری بالا

دارای تاییدیه FDA (سازمان بهداشت غذا و داروی آمریکا)

برای افرادی که بر اثر بیماری HIV چربی خود را از دست داده اند دارای مجوز FDA می باشد.

ماندگاری فیلرهای پلی لاکتیک اسید

یکی از مزیت های این نوع فیلرها ماندگاری بالای آن است. اما میزان ماندگاری بستگی به عوامل مختلفی مانند: سن، وضعیت جسمانی، فیلر تزریق شده و حجم فیلر تزریق شده دارد. اما معمولاً ماندگاری آن 25 ماه می باشد و حتی در برخی موارد که افراد جوان تر هستند و میزان کلاژن سازی بیشتر است می تواند این زمان افزایش پیدا کند.

نکات مهم در مورد تزریق فیلرهای پلی لاکتیک اسید

تزریق این فیلر با انواع دیگر مانند هیالورونیک اسید متفاوت است و نیاز به تکنیک و مهارت خاص در تزریق دارد زیرا این نوع ژل حلال ندارد و در صورت تزریق اشتباه و عدم رضایت راه حلی برای بازگشت ندارد و فرد باید تا زمان جذب کامل منتظر بماند.

توصیه های قبل از تزریق فیلرهای پلی لاکتیک اسید

قبل از انجام حتماً با پزشک مشاوره انجام دهید زیرا همان طور که توضیح داده شد این نوع فیلر مانند فیلرهای هیالورونیک اسید حلال ندارد و قابل برگشت نمی باشد.

اگر داری عفونت فعال در ناحیه مورد نظر هستید بعد از بهبودی کامل مراجعه کنید.

اگر مبتلا به بیماری خاص هستید یا دارو مصرف می کنید پزشک را در جریان قرار دهید.

داروهای رقیق کننده را از چند روز قبل از مراجعه قطع کنید، البته این کار باید حتماً با مشورت پزشک معالج خود انجام دهید، هرگز خودسرانه دارو را قطع نکنید 

مراقبت های بعد از انجام تزریق فیلرهای پلی لاکتیک اسید

از انجام فعالیت های سنگین خودداری کنید.

زیر نور مستقیم خورشید قرار نگیرید و از رفتن به محیط های گرم مانند استخر و جکوزی اجتناب کنید.

این نوع فیلر بعد از تزریق به ویژه در نواحی خاص (باسن) باید حتما طبق دستور پزشک ماساژ انجام شود. یعنی تا مدتی باید ناحیه را هر روز  به مدت 5 دقیقه ماساژ دهید تا فرم و شکل صحیح آن حفظ شود.

فیلرهای پلی لاکتیک اسید از دسته فیلرهای تحریک کننده می باشند و به مرور با تاثیر بر فرآیند بیولوژیک بدن، کلاژن سازی را افزایش می دهد اما این تغییرات یک شبه اتفاق نمی افتد و نیاز به زمان دارد. البته که بعد از تزریق تغییرات قابل مشاهده می باشد اما نتیجه نهایی پس از گذشت چند ماه مشخص می شود.

کلینیک زیبایی آوان با در اختیار داشتن دستگاه های روز دنیا و استفاده از متریال مصرفی با کیفیت و دارای تاییدیه زیر نظر پزشکان متخصص و مجرب مجموعه، آماده ارائه خدمات زیبایی و درمانی به شما عزیزان می باشد. لطفاً جهت مشاوره و اطلاع از قیمت ها با شماره های درج شده در سایت تماس حاصل فرمایید. برای مشاهده مقالات تقویت مو و درمان ریزش مو به سایت هیر آوان مراجعه فرمایید.

لطفا بررروی لینک دپارتمان تخصصی درمان ریزش مو هیرآوان کلیک فرمایید

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.