تزریق بوتاکس یکی از رایج ترین روش های زیبایی است که متقاضیان بسیاری دارد. این روش به علت عوارض کم و تاثیرات موثر، از محبوبیت بالایی بین افراد مختلف در جهان برخوردار می باشد. بوتاکس یا سم بوتولینوم باعث فلج شدن موقتی عضلات شده و چین و چروک ها را از بین می برد، همچنین موجب پیشگیری از ایجاد چین و چروک می شود. تزریق بوتاکس به جز در امور زیبایی در امور درمانی نیز مورد استفاده قرار می گیرد. قصد داریم در این مقاله به سوالات رایج در مورد بوتاکس بپردازیم.

 

 

 

در کدام  نواحی صورت بوتاکس قابل تزریق است؟

پزشک می تواند بوتاکس را در نقاط مختلف صورت تزریق کند. اما بیشتر در نواحی مانند: خط اخم، خطوط پنجه کلاغی دور چشم، پیشانی و خطوط دور لب تزریق می شود.

آیا تزریق بوتاکس دردناک است؟

خیر درد تزریق بسیار کم و قابل تحمل است، با این حال برای افرادی که آستانه درد بسیار پائینی دارند قبل از تزریق بی حسی موضعی انجام می شود.

کاربردهای تزریق بوتاکس چیست؟

از بین بردن چین و چروک های سطحی، لیفت گوشه ی چشم، لیفت ابرو، درمان تعریق بیش از حد، درمان میگرن، اصلاح لبخند لثه ای، درمان بی اختیاری ادرار و …

عوارض استفاده از بوتاکس های تقلبی چیست  و برندهای معتبر بوتاکس کدامند؟

هنگام تزریق حتماً به این نکته توجه داشته باشید که از بوتاکس های دارای تاییدیه استفاده شود، استفاده از بوتاکس های تقلبی و چینی می تواند شما را دچارعوارض جبران ناپذیری کند. از برندهای معتبر بوتاکس می توان به دیسپورت انگلیسی و مصپورت و دیستون ایرانی اشاره کرد.

ماندگاری بوتاکس چقدر است و چه زمانی باید تزریق بوتاکس را تکرار کرد؟

تکرار بوتاکس بستگی به نوع پوست، سن فرد و برند تزریقی دارد، اما معمولاً بعد از 3 الی 6 ماه کم کم اثر آن از بین می رود و باید تکرار شود.

آیا در شیردهی و بارداری می توان تزریق بوتاکس انجام داد؟

یکی از سوالات رایج در مورد بوتاکس راجع به افرادی است که یا به تازگی مادر شده اند و در حال شیردهی هستند و یا در دوران بارداری می باشند. سوال این است که آیا می شود در این دوران تزریق بوتاکس داشت؟ متاسفانه پاسخ این سوال منفی است و این افراد نه تنها نمی توانند تزریق بوتاکس انجام دهند بلکه هیچ کدام  از کارهای زیبایی در این دوران مجاز نمی باشد.

از چه سنی می توان تزریق بوتاکس انجام داد؟

سازمان غذا و داروی آمریکا سن تزریق بوتاکس برای کاربردهای  زیبایی را بین 18 تا 65 سال اعلام کرده است.

آیا موقع تزریق ممکن است بوتاکس وارد خون شود؟

تزریق در عضله انجام می شود و اگر توسط پزشک انجام شود نباید این اتفاق بیافتد، البته در صورتیکه وارد خون شود نیز به دلیل اندک بودن ماده، عوارض شدیدی به همراه نخواهد داشت. در مواردی اگر وارد رگ شود ممکن است عوارض سیستمیک ایجاد کند. بنابراین حتما به مراکز معتبر برای انجام امور زیبایی مراجعه کنید.

آیا روی چین و چروک های عمیق پوست نیز تاثیر گذار است؟

خیر روی چین و چروک های عمیق تاثیر چندانی ندارد و تنها می تواند چین و چروک های سطحی را از بین ببرد. بهترین زمان تزریق، قبل از ایجاد چین و چروک است که  به منظور پیشگیری انجام می شود.

آیا بعد از از بین رفتن اثر بوتاکس عضلات صورت دچار افتادگی می شوند؟

یکی دیگر از سوالات رایج در مورد بوتاکس نگرانی افراد در مورد  این است که  اگر نتوانند تزریق را تکرار کنند دچار افتادگی عضلات  بیش از قبل شوند. باید گفت این یک باور کاملاً غلط است و به هیچ عنوان این اتفاق نمی افتد.

در چه مواردی تزریق بوتاکس ممنوع است؟

زمان بارداری و شیردهی، افرادی که دارای عفونت فعال یا زخم باز هستند، افرادی که مبتلا به بیماری های خود ایمنی یا دیابت کنترل نشده هستند.

عوارض بوتاکس چیست؟

در صورتیکه از برندهای معتبر و دارای تاییدیه استفاده شود و توسط پزشک حاذق انجام شود عوارضی جز قرمزی و التهاب جزئی جای تزریق نخواهد داشت.

در مطالب عنوان شده سعی شد به تمام سوالات رایج در مورد بوتاکس پاسخ داده شود. هرگز به شایعات بی پایه و اساس فضای مجازی در مورد عوارض بوتاکس اعتنا نکنید زیرا تزریق بوتاکس در امور زیبایی در سال 2002 موفق به اخذ FDA (تاییدیه سازمان غذا و داروی آمریکا) گردید، بنابراین جای هیچ گونه نگرانی نمی باشد.

کلینیک زیبایی آوان با دراختیار داشتن دستگاه های روز دنیا و استفاده از متریال مصرفی با کیفیت و دارای تاییدیه زیر نظر پزشکان متخصص و مجرب مجموعه، آماده ارائه خدمات زیبایی و درمانی به شما عزیزان می باشد. لطفاً جهت مشاوره و اطلاع از قیمت ها با شماره های درج شده در سایت تماس حاصل فرمائید.

برای مشاهده مقالات تقویت مو و درمان ریزش مو به سایت هیرآوان مراجعه فرمائید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.