لیزرموهای زائد روشی است که شما را از شر موهای زائد و روش های سنتی خلاص می کند. در سال های اخیر لیزر موهای زائد به پُر متقاضی ترین روش های پزشکی تبدیل شده است. اما برخی افراد از سفیدی مو بعد از انجام لیزر شکایت دارند، علت سفید شدن مو بعد از لیزر چیست؟ در این مطلب به بررسی این موضوع  می پردازیم.

سفید شدن مو بعد از لیزر

عملکرد لیزر موهای زائد

هنگامی که پرتو لیزر به پوست می تابد گرما حاصل از آن جذب رنگدانه (ملانین ) فولیکول مو می شود و این کار باعث تخریب فولیکول مو شده و دیگر مویی رشد نمی کند.

مزایای استفاده از لیزر موهای زائد

از بین رفتن موهای زائد به مدت طولانی

روشن شدن  و لطافت پوست

از بین رفتن موهای زیر پوستی

علت سفید شدن مو بعد از لیزر

در ساختار مو رنگدانه هایی با نام ملانین وجود دارند و هر چقدر میزان ملانین در افراد بیشتر باشد رنگ پوست و مو تیره تر می شود. با افزایش سن سطح ملانین کاهش می یابد، البته دلایل دیگری مانند: کم خونی، اختلالات تیروئیدی، بیماری ویتیلیگو و ژنتیک نیز می تواند تاثیر گذار باشد. اما به طور کلی متد لیزر به این شکل است که موجب داغ شدن فولیکول مو شده و آن را تخریب می کند. پس در نتیجه لیزر موهای زائد ربطی به سفید شدن موها ندارد و باید علت سفیدی موها را در جای دیگری جستجو کرد.

توصیه های قبل از انجام لیزر

حتما قبل از لیزر موها را شیو کنید (در غیر اینصورت ممکن است باعث سوختگی پوست شود).

از لایه بردارها استفاده نکنید.

از روش های مانند اپیلاسیون، وکس، کرم های موبر، موچین و بند استفاده نکنید.

پوست خود را با آفتاب یا سولاریوم برنزه نکنید.

در صورت داشتن  زخم یا عفونت فعال مراجعه نکنید.

اگر دارو مصرف می کنید اطلاع دهید.

مراقبت های بعد از انجام لیزر

از کرم های تجویز شده بعد از لیزر استفاده کنید.

تا 24 ساعت دوش آب گرم نگیرید.

مدت زمان طولانی زیر نور مستقیم خورشید قرار نگیرید.

از ضد آفتاب مناسب استفاده کنید.

تا مراجعه بعدی به جز شیو کردن از روش های دیگر استفاده نکنید.

راهکارهای پیشگیری از سفید شدن مو بعد از لیزر

دور کردن استرس

تحقیقات نشان می دهد استرس زیاد باعث کاهش آنتی اکسیدان ها و افرایش رادیکال های آزاد می شود و می تواند بافت ها و سلول های بدن را ازبین ببرد.

ترک کردن سیگار

یکی از عواملی که باعث از بین رفتن سلول های ملانین می شود سیگار است.

تغذیه سالم

داشتن رژیم غذایی سالم با مصرف میوه و سبزیجات (سبزیجات تیره، انواع توت ها، انگور قرمز و …)، پروتئین ها (گوشت گاو، ماهی، تخم مرغ، شیر، قارچ، بادام، فندوق، لوبیا، عدس و …) و ادویه جات سلول های بدن سالم می مانند.

مکمل ها

کمبود ویتامین ها و مواد معدنی نیز باعث تسریع در سفید شدن موها می شود. مصرف مکمل هایی مانند ویتامین A، ویتامین E، آهن، منیزیم، ویتامین B12، ویتامین D3، سلنیوم، مس و …  موثر است.

آیا موهای سفید را می توان لیزر کرد؟

لیزر روی موهای سفید هیچ تاثیری ندارد، زیرا همان طور که گفتیم پرتو لیزر روی ملانین یا رنگدانه مو اثر دارد. پس لیزر نه موجب سفید شدن موها می شود و نه می تواند آن را از بین ببرد.

لیزر یک روش عالی و ایمن برای از بین بردن موهای زائد است، سفید شدن مو بعد از لیزر یک باور غلط است و هرگز لیزر باعث سفیدی موها نمی شود. پس به شایعات بی پایه و اساس توجه نکنید و با خیال راحت لیزر انجام دهید و از نتیجه بعد از آن لذت ببرید.

کلینیک زیبایی آوان با دراختیار داشتن دستگاه های روز دنیا و استفاده از متریال مصرفی با کیفیت و دارای تاییدیه زیر نظر پزشکان متخصص و مجرب مجموعه، آماده ارائه خدمات زیبایی و درمانی به شما عزیزان می باشد. لطفاً جهت مشاوره و اطلاع از قیمت ها با شماره های درج شده در سایت تماس حاصل فرمائید.

برای مشاهده مقالات تقویت مو و درمان ریزش مو به سایت هیرآوان مراجعه فرمائید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.